:: ECONOMY :: СУЧАСНИЙ СТАН ЛІЗИНГУ В УКРАЇНІ (РИНОК АВТОПРОКАТУ) :: ECONOMY :: СУЧАСНИЙ СТАН ЛІЗИНГУ В УКРАЇНІ (РИНОК АВТОПРОКАТУ)
:: ECONOMY :: СУЧАСНИЙ СТАН ЛІЗИНГУ В УКРАЇНІ (РИНОК АВТОПРОКАТУ)
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 30

Термін подання матеріалів

24 травня 2024

До початку конференції залишилось днів 22



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

СУЧАСНИЙ СТАН ЛІЗИНГУ В УКРАЇНІ (РИНОК АВТОПРОКАТУ)

 
13.10.2011 19:28
Автор: Берчак Наталія Олегівна, студентка економічного факультету Львівського національного університету ім. Ів. Франка
[Секція 1. Економіка та підприємництво; ]
Упродовж останніх років спостерігається підвищений інтерес до широких можливостей лізингового бізнесу як перспективної галузі діяльності на фінансовому ринку України. Лізинг є однією з сучасних форм інвестування і дає-змогу значно пожвавити процес відтворення виробництва; надати потужний поштовх процесам приватизації, оновлення технологічного парку функціонуючих підприємств і створення нових виробництв, оптимізувати використання наявного машинного устаткування й на вигідних умовах отримати найсучасніше високотехнологічне устаткування. Зважаючи на зазначене вище, розвиток цієї перспективної галузі діяльності на фінансовому ринку України є актуальним і необхідним.
Серед вітчизняних учених, які на сучасному етапі займаються економічними дослідженнями застосування цього виду фінансових послуг в нашій державі можна відзначити таких: Б. Луців, В. Мосійчук, Я. Ксенко, В. Міщенко, І. Покотило, О. Лях та ін. Їхні наукові дослідження певною мірою розглядають деякі аспекти застосування лізингу і використання його в економічних процесах нашої держави.
Метою даного наукового дослідження є поглиблення теоретико-методологічних особливостей розвитку лізингу в Україні та аналіз його фактичного стану.
Нині в Україні розглядаються перспективи розвитку лізингу,  як фінансового інструменту, який сприяє мобілізації коштів для інвестицій, а також забезпечує гарантоване використання інвестиційних ресурсів.
Як відомо, під лізингом розуміється договір, за яким лізингоодержувач на своє замовленні отримує у платне користування від лізингодавця об'єкт лізингу на термін, не менший строку, за який амортизується 60% вартості цього об'єкта, визначена в день укладання договору [1].
Зауважимо, що в Україні спостерігаються позитивні зрушення на ринку лізингу — ринок автопрокату за 2011 рік. Зокрема, з метою дослідження були вибрані періоди – 2010 рік та перша половина 2011. Для опитування було обрано дев’ять  найбільш значних гравців вітчизняного ринку -   «Рентал Груп» / Budget Rent a Car, «Віп Рент» / Avis, «Оптіма Лизинг» / Sixt, «Перша прокатна компанія» / Hertz, «Aro Cars», «БЛС», «Рентека», «Mega Rent» та «Мрія Авто», але дві останні компанії відмовилися надати свої дані  (табл.1).



Аналізуючи наведені дані можна зробити висновок , що перше півріччя традиційно виглядає для  учасників ринку  успішними, що є типовим для цього сезонного бізнесу. Нині найбільший  автопарк  має компанія «Оптіма Лізинг» / Sixt,  друге місце посідає компанія «Віп Рент» / Avis, третє -  «Рентал Груп» / Budget Rent a Car . Ці компанії і є  реальною трійкою лідерів ринку, на яких випадає понад 60%  прокатних послуг в Україні.
Водночас збільшення автопарку не вплинуло на ріст його утилізації (завантаження). За період з січня по червень поточного року цей показник збільшився, по відношенню до минулого року, більше ніж на 5 процентних пунктів та складає - 66,2%. Лідером з утилізації є компанія «Aro Cars», а найбільше зростання утилізації автопарку засвідчила компанія «БЛС». На другому місці по утилізації -  компанія «Рентека»,  хоч вона і має найменший парк автомобілів. А третьою є компанія «Рентал Груп» / Budget Rent a Car.  
Отже, за підсумками діяльності ринку лізингу за ІІ квартал 2011 року статистичні дані свідчать, що галузь продовжує демонструвати стабільне зростання - у порівнянні з кінцем аналогічного періоду минулого року, яке складає 12% або 3,5 млрд. грн.
У вартісному вираженні обсяг укладених договорів за ІІ квартал 2011 року збільшився у порівнянні з минулим роком на 280% і склав 2,768 млрд. грн., а вартість діючих договорів фінансового лізингу збільшилася на 2,7 млрд. грн. у порівнянні з першим кварталом 2011 р. і становить 31,9 млрд. грн. Сьогодні це найвищий показник за всю історію ринку.
Серед договорів фінансового лізингу, як і раніше, переважають угоди в галузі транспорту (57,2%), сільського господарства, будівництва та у сфері послуг. Відповідно, найбільшим попитом серед предметів лізингу користується транспорт (50,1%), а також сільськогосподарська техніка, питома вага якої у вартісному розподілі договорів фінансового лізингу зросла на 2,6% порівняно з аналогічним періодом минулого року.
Крім того, у звітному періоді продовжуються зменшення строку лізингових угод. Так, спостерігається збільшення в поточному році на 2,51% питомої ваги короткострокових (до 2 років) договорів та зменшення на 1,76% питомої ваги довгострокових договорів (більше 10 років).
Водночас свідченням зростання ринку є і те, що лізингові компанії почали залучати більше позичкових коштів для роботи, які стали основними джерелами фінансування лізингових операцій в поточному періоді  (85,2%), при цьому їх питома вага збільшилась більше ніж на 52% у порівнянні з минулим роком, відповідно, питома вага власних коштів лізингових компаній у порівнянні з минулим роком зменшилась більш ніж на 52% і становить 14,61%.
Не останню роль у зростанні ринку відіграло те, що політика оподаткування лізингових операцій у країні  стала більш сприятливою з прийняттям Податкового Кодексу. Отже, є всі підстави для подальших оптимістичних прогнозів з розвитку лізингової галузі.
На наш погляд, розвиток лізингу в Україні сприятиме розвитку малого та середнього бізнесу, забезпечуючи такі переваги: стовідсоткове кредитування, яке не вимагає негайного початку платежів; набагато простіше отримати контракт з лізингу, ніж позику; до лізингових операцій залучаються великі кошти банківських установ, страхових, акціонерних та інших товариств; можливість через лізинг не тільки оперативно реконструювати виробництво, а й спрямовувати зекономлені кошти на інші потреби; можливість отримати додаткові інвестиції від іноземних партнерів, причому не в грошовому вираженні, а в машинах та устаткуванні. Розвиток вітчизняного ринку лізингу допоможе малому і середньому бізнесу не відволікаючи власні ресурси, здійснити модернізацію основних фондів і отримати нове, сучасне високотехнологічне обладнання та розширити збут власної продукції, особливо тієї, яка дорого коштує.
Зауважимо, що в Україні нині лізинг застосовується в незначних масштабах. Створення умов для широкого використання лізингових послуг сприятиме фінансуванню з оновлення основних фондів вітчизняних підприємств та зростанню обсягів виробництва у різних галузях економіки, а це забезпечить збільшення робочих місць та поліпшення рівня життя населення. Оскільки лізингові операції є дієвим і реальним способом фінансування виробництва, тому на сьогоднішній день лізинг - найперспективніший фінансовий інструмент, здатний ефективно розвивати виробництво, активізувати інвестиційний процес в Україні в умовах глобалізаційних процесів.

Список використаної літератури:
1. Міхаліна І.Г. Актуальні проблеми розвитку лізингу в Україні/І.Г. Міхаліна// Статистика України - №3. - 2005. - С. 31-33.
2. Брус С.І. Лізинг як фінансовий інструмент/ С.І. Брус// Фінанси України - №11. - 2008. - С.75-79.
3. Українське об'єднання лізингодавців: [Режим доступу: http://www.leasing.org.ua]
4. Інформаційний сайт: [Режим доступу: http://24news.in.ua/news/1/3/24496]
5. Варналій З.С., Хмелевська Л.П, Хмелевський М.О. / Мале підприємництво у сфері побутового обслуговування населення : Навчальний посібник.- К. 6 Знання України, - 2007. – 206, С. - С. 184.

e-mail:  nataljka.berchak@gmail.com

Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
ФОРМУВАННЯ СТРАТЕГІЇ НАЦІОНАЛЬНИХ ЕКОНОМІЧНИХ ІНТЕРЕСІВ
14.10.2011 12:56
СУЧАСНІ МЕХАНІЗМИ ПІДВИЩЕННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ ПІДПРИЄМСТВА
13.10.2011 12:42
ПЕРЕДУМОВИ КОНЦЕНТРАЦІЇ ВИРОБНИЦТВА В ХАРЧОВІЙ ПРОМИСЛОВОСТІ УКРАЇНИ
12.10.2011 17:49
ЗАСТОСУВАННЯ БІЗНЕС-ПЛАНУВАННЯ В БУДІВНИЦТВІ
11.10.2011 19:35
СОЦИАЛЬНАЯ СПРАВЕДЛИВОСТЬ В СИСТЕМЕ РАСПРЕДЕЛИТЕЛЬНЫХ ОТНОШЕНИЙ
10.10.2011 18:12
ОСНОВНЫЕ ПРОБЛЕМЫ, СВЯЗАННЫЕ С РЕАЛИЗАЦИЕЙ ГОСУДАРСТВЕННОЙ ПРОГРАММЫ РАЗВИТИЯ ВНУТРЕННЕГО ПРОИЗВОДСТВА
10.10.2011 18:02
МЕТОД АНКЕТУВАННЯ В УПРАВЛІННІ ПЕРЕРОБКОЮ ТВЕРДИХ ПОБУТОВИХ ВІДХОДІВ В УКРАЇНІ
10.10.2011 14:13
КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНІСТЬ ЯК ОСНОВА СИЛЬНОЇ ЕКОНОМІКИ УКРАЇНИ
08.10.2011 13:16
ТЕОРЕТИЧЕСКИЕ АСПЕКТЫ БЕЗРАБОТИЦЫ НА РЫНКЕ ТРУДА
07.10.2011 17:37
ЕКОНОМІЧНІ АСПЕКТИ МІГРАЦІЇ РОБОЧОЇ СИЛИ В СИСТЕМІ НАЦІОНАЛЬНОЇ БЕЗПЕКИ УКРАЇНИ
06.10.2011 10:33




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.173 сек. / Mysql: 1396 (0.134 сек.)