:: ECONOMY :: ПРАВОВИЙ АУДИТ В УКРАЇНІ: ЧИННИК ПРАВОВОЇ СВІДОМОСТІ ТА САМОДИСЦИПЛІНИ ГРОМАДЯНИНА :: ECONOMY :: ПРАВОВИЙ АУДИТ В УКРАЇНІ: ЧИННИК ПРАВОВОЇ СВІДОМОСТІ ТА САМОДИСЦИПЛІНИ ГРОМАДЯНИНА
:: ECONOMY :: ПРАВОВИЙ АУДИТ В УКРАЇНІ: ЧИННИК ПРАВОВОЇ СВІДОМОСТІ ТА САМОДИСЦИПЛІНИ ГРОМАДЯНИНА
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 30

Термін подання матеріалів

24 травня 2024

До початку конференції залишилось днів 20



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

ПРАВОВИЙ АУДИТ В УКРАЇНІ: ЧИННИК ПРАВОВОЇ СВІДОМОСТІ ТА САМОДИСЦИПЛІНИ ГРОМАДЯНИНА

 
13.08.2019 12:30
Автор: Паливода Таміла Володимирівна, магістр з економіки та підприємництва, Міністерство культури України
[Секція 6. Податкова система. Бюджетна система. Правові відносини в економічній системі;]

В сучасних умовах, з метою розвитку соціальної, гуманітарної і екологічної економіки та безпеки України, одним із важливих чинників є формування правової свідомості людини. Відповідно, розглянемо один із ключових ланок успішного запуску механізму кругообігу добробуту і безпеки громадянина і людини в Україні - правовий аудит.

Важливо зазначити про відсутність правового регулювання поняття «правовий аудит».

Разом з тим, звертаємо увагу, що конституційним принципом є принцип верховенства права (ст.8 Конституції України), громадяни здійснюють свої права за принципом «дозволено все, що прямо не заборонено законом», а державні органи та їх посадові особи – за принципом «дозволено лише те, що прямо визначено законом» [1].

Отже, даному узагальненому науково-практичному дослідженні представимо важливість сутності і стратегії розвитку правового аудиту в Україні, яка б надала можливість використовувати усіма суб’єктами господарювання.

За результатами дослідження даного питання нами представлено таку класифікацію правового аудиту.

Так, на рівні одного підприємств а (організацій, установи тощо) це:

внутрішній правовий аудит;

зовнішній правовий аудит.

На загальнодержавному рівні:

приватний правовий аудит;

публічний правовий аудит.

Сутність внутрішнього правового аудиту полягає в тому, щоб встановити відповідність вимогам чинного законодавства усіх документів, на підставі яких здійснюється діяльність підприємства ( установчі, дозвільні, договірні та інші документи).

В свою чергу, зовнішній правовий аудит базується на залученні зовнішніх незалежних фахівців для з’ясування чітко визначених питань або для незалежної оцінки діяльності підприємства, але виключно з питань правової роботи (не включаючи бухгалтерські та фінансові розрахунки).

Сутність приватного правового аудиту полягає у дотриманні вимог чинного законодавства та виявлення можливостей для розвитку і стабільності економіки України за рахунок діяльності комерційних структур України.

Разом з тим, розвиток і традиційне використання публічного правового аудиту полягає в інформаційному доступі для кожного громадянина України щодо діяльності органів державної влади та працівників державної служби України за винятком інформації, що містить державну таємницю та/або інформацію, що може зашкодити безпеці України тощо.

Варто зазначити, що для розвитку публічного правового аудиту необхідні інформаційні платформи. Прикладом такої інформаційної платформи є сайт Prozorro, також започатковано низку інформаційних реєстрів у вільному доступі Міністерством юстиції України. Однак, на нашу думку цього не достатньо, щоб була реалізована в сучасних умовах необхідна правова свідомість громадянина: сміливість у відстоюванні своїх прав, а також самодисципліна належного дотримання прийнятих обов’язків.

Так, для успішної реалізації правового аудиту в Україні пропонуємо використати стратегію формування правового аудиту, що складається із таких етапів:

Етап 1. Організування експертної групи для правового регулювання питання що стосується сутності, змісту  правового аудиту.

Етап 2. Розробка низки законодавчих актів та внесення змін у чинні нормативно-правові акти України

Етап 3. Аналіз механізму правового аудиту в Україні.

Як висновок, зазначимо, що тема правового аудиту в Україні є актуальною та потребує вивчення, аналізування та практичного застосування фахівцями з різних галузей права, державних службовців, громадськості.

Список використаних джерел:

1. http://mykolaivska.land.gov.ua/konstytutsiini-prava-liudyny-i-hromadianyna-v-tomu-chysli-uchasnykiv-ato-harantii-realizatsii-tsykh-prav/



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
ОСОБЛИВОСТІ ФІНАНСОВОГО КОНТРОЛЮ ЗА ВИКОНАННЯМ МІСЦЕВИХ БЮДЖЕТІВ
26.09.2019 20:47
МІСЦЕВІ ФІНАНСИ ЯК ОСНОВА ФІНАНСОВОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ МІСЦЕВОГО САМОВРЯДУВАННЯ
20.08.2019 10:58




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.182 сек. / Mysql: 1396 (0.143 сек.)