:: ECONOMY :: НОРМАТИВНО-ПРАВОВЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ОБЛІКУ ОСНОВНИХ ЗАСОБІВ У ДЕРЖАВНОМУ СЕКТОРІ :: ECONOMY :: НОРМАТИВНО-ПРАВОВЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ОБЛІКУ ОСНОВНИХ ЗАСОБІВ У ДЕРЖАВНОМУ СЕКТОРІ
:: ECONOMY :: НОРМАТИВНО-ПРАВОВЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ОБЛІКУ ОСНОВНИХ ЗАСОБІВ У ДЕРЖАВНОМУ СЕКТОРІ
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 30

Термін подання матеріалів

24 травня 2024

До початку конференції залишилось днів 21



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

НОРМАТИВНО-ПРАВОВЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ОБЛІКУ ОСНОВНИХ ЗАСОБІВ У ДЕРЖАВНОМУ СЕКТОРІ

 
18.11.2018 18:45
Автор: Пінчук Тетяна Анатоліївна, кандидат економічних наук, доцент, Херсонський національний технічний університет; Терлецька Крістіна Олександрівна, магістр, Херсонський національний технічний університет
[Секція 3. Облік, статистика і аудит;]

Бюджетні установи, як і інші суб’єкти господарювання, мають характерні особливості – їх діяльність відбувається у сфері надання послуг соціально-культурного, наукового та іншого характеру. Однією з важливих передумов високоякісного, своєчасного надання цих послуг є забезпеченість бюджетних установ засобами праці, які становлять самостійний об’єкт бухгалтерського обліку зазначених суб’єктів господарювання – необоротні активи та, зокрема, основні засоби.

Останніми роками нормативна база бухгалтерського обліку у державному секторі суттєво оновлена. З урахуванням всіх змін, наразі для бюджетних установ основними нормативно-правовими актами, які визначають порядок формування та відображення в бухгалтерському обліку, розкриття у фінансовій звітності інформації про основні засоби, є:

- НП(С)БОДС 121 «Основні засоби» [1];

- Методрекомендації № 11 [2];

- План рахунків бухобліку в державному секторі № 1203 [3];

- Порядок № 1219 [4];

- Типова кореспонденція субрахунків бухобліку № 1219 [5];

- Порядок № 818 [6];

- Положення про інвентаризацію № 879 [7];

- Наказ № 572 [8].

Як передбачено ч. 2 ст. 56 БКУ [9], бюджетні установи ведуть бухгалтерський облік відповідно до НП(С)БОДС та інших нормативно-правових актів щодо ведення бухгалтерського обліку в порядку, установленому Міністерством фінансів України. 

Основними нормативними документами, які регулюють порядок формування та застосування облікової політики суб’єктами господарювання – бюджетними установами, є Закон № 996 та НП(С)БОДС. До цих нормативно-правових актів додається також бюджетне законодавство, яке є пріоритетним перед іншими, виходячи з норм ч. 2 ст. 4 БКУ. Такий вплив бюджетного законодавства знаходить своє вираження в різних повноваженнях розпорядників бюджетних коштів щодо формування ними облікової політики залежно від їх статусу в бюджетному процесі, і відрізняє їх від інших суб’єктів господарювання: вони повинні дотримуватися як загального законодавства з питань бухгалтерського обліку та фінансової звітності, так і бюджетного.

Розробка та затвердження облікової політики керівником бюджетної установи, її наповнення змістом залежить від наявності юридичних документів вищого рівня. Міністерством фінансів як регулятором у цій сфері у розроблених Методрекомендаціях № 11 [10] установлено вимоги щодо забезпечення єдиного підходу до облікової політики в межах головного розпорядника бюджетних коштів (п. 4 Методрекомендацій № 11), що може бути реалізовано безпосередньо ним, або шляхом надання дозволу на погодження (п. 2 Методрекомендацій № 11) розпорядчих документів про облікову політику установам нижчого рівня за їх відомчою підпорядкованістю відповідальним виконавцям (розпорядникам бюджетних коштів вищого рівня) шляхом делегування відповідних повноважень і відповідальності, які слід оформити розпорядчим документом [11, с. 29].

Отже, в умовах модернізації системи державних фінансів питання організації бухгалтерського обліку в бюджетних установах в цілому, та, зокрема, обліку основних засобів, набуває особливої актуальності.

Список використаної літератури:

1. Національне положення (стандарт) бухгалтерського обліку в державному секторі 121 «Основні засоби», затв. наказом МФУ від 12.10.2010 р. № 1202;

2. Методичні рекомендації з бухгалтерського обліку основних засобів суб’єктів державного сектора, затв. наказом МФУ від 23.01.2015 р. № 11;

3. План рахунків бухгалтерського обліку в державному секторі, затв. наказом МФУ від 31.12.2013 р. № 1203;

4. Порядок застосування Плану рахунків бухгалтерського обліку в державному секторі, затв. наказом МФУ від 29.12.2015 р. № 1219;

5. Типова кореспонденція субрахунків бухгалтерського обліку для відображення операцій з активами, капіталом та зобов’язаннями розпорядниками бюджетних коштів та державними цільовими фондами, затв. наказом МФУ від 29.12.2015 р. № 1219;

6. Порядок складання типових форм з обліку та списання основних засобів суб’єктами державного сектору, затв. наказом МФУ від 13.09.2016 р. № 818;

7. Положення про інвентаризацію активів і зобов’язань, затв. наказом МФУ від 02.09.2014 р. № 879;

8. Наказ МФУ «Про затвердження типових форм для відображення бюджетними установами результатів інвентаризації» від 17.06.2015 р. № 572.

9. Бюджетний кодекс України від 08.07.2010 р. № 2456-VI.

10. Методичні рекомендації щодо облікової політики суб'єкта державного сектору, затв. наказом МФУ від 23.01.2015 р. № 11.

11. Третьякова А.В. Визначення єдиних підходів до формування облікової політики в держсекторі / А.В. Третьякова // Баланс - бюджет. - 2016. - № 41. - С. 29-39.



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
ОБЛІКОВО-АНАЛІТИЧНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ УПРАВЛІННЯ ЕКОНОМІЧНОЮ БЕЗПЕКОЮ ПІДПРИЄМСТВА
27.11.2018 19:50
ОСОБЛИВОСТІ ОБЛІКУ ДОХОДІВ ОСББ
27.11.2018 19:41
ОБЛІКОВО-АНАЛІТИЧНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ КРЕДИТНИХ ОПЕРАЦІЙ МЕТАЛУРГІЙНОГО ПІДПРИЄМСТВА
27.11.2018 13:32
ОБЛІКОВІ АСПЕКТИ ДОБРОВІЛЬНОГО МЕДИЧНОГО СТРАХУВАННЯ
26.11.2018 19:57
ОГЛЯД МЕТОДІВ ОБЛІКУ ВИТРАТ І КАЛЬКУЛЮВАННЯ СОБІВАРТОСТІ ПРОДУКЦІЇ: ПЕРЕВАГИ І НЕДОЛІКИ
26.11.2018 18:40
ОСОБЛИВОСТІ РОЗПОДІЛУ ДОХОДІВ ТА ВИДАТКІВ БЮДЖЕТНИХ УСТАНОВ ЗА СПЕЦІАЛЬНИМ ФОНДОМ
23.11.2018 13:31
СУЧАСНІ ЗАСОБИ АВТОМАТИЗАЦІЇ БУХГАЛТЕРСЬКОГО ОБЛІКУ: ПРОБЛЕМА ВИБОРУ
04.11.2018 13:44




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.192 сек. / Mysql: 1396 (0.148 сек.)