:: ECONOMY :: АКТУАЛЬНІСТЬ ІРО ДЛЯ УКРАЇНСЬКИХ КОМПАНІЙ В КОНТЕКСТІ ПРІОРИТЕТНИХ ЗАВДАНЬ РОЗВИТКУ БІЗНЕСУ :: ECONOMY :: АКТУАЛЬНІСТЬ ІРО ДЛЯ УКРАЇНСЬКИХ КОМПАНІЙ В КОНТЕКСТІ ПРІОРИТЕТНИХ ЗАВДАНЬ РОЗВИТКУ БІЗНЕСУ
:: ECONOMY :: АКТУАЛЬНІСТЬ ІРО ДЛЯ УКРАЇНСЬКИХ КОМПАНІЙ В КОНТЕКСТІ ПРІОРИТЕТНИХ ЗАВДАНЬ РОЗВИТКУ БІЗНЕСУ
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 29

Термін подання матеріалів

23 квітня 2024

До початку конференції залишилось днів 4



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

АКТУАЛЬНІСТЬ ІРО ДЛЯ УКРАЇНСЬКИХ КОМПАНІЙ В КОНТЕКСТІ ПРІОРИТЕТНИХ ЗАВДАНЬ РОЗВИТКУ БІЗНЕСУ

 
23.02.2011 23:10
Автор: Позднякова Ганна Володимирівна, студентка Національного університету «Києво-Могилянська академія»
[Менеджмент. Маркетинг]
В умовах недостатньої кількості коштів для розвитку та обмеженості обсягу банківських кредитів останнім часом все популярнішим серед українських компаній стає такий інструмент залучення інвестицій як ІРО (Initial Public Offering). Однак нещодавня світова фінансова криза змусила багато вітчизняних підприємств відкласти первинний публічний випуск акцій на невизначений термін, оскільки поставила під сумнів готовність бізнесу до шокових явищ в економіці та, відповідно, до ряду вимог пов’язаних з процесом виходу на міжнародні фінансові ринки. Більше того, вона виявила цілу низку структурних проблем в організації та управлінні переважної більшості українських компаній, які є стримуючим фактором не лише для виходу на ІРО, але й для залучення фінансових ресурсів і розвитку компанії в цілому. Таким чином, ІРО все ще залишається новим та унікальним для української економіки інструментом інвестицій.
Аналіз природи та сутності ІРО проводився такими вітчизняними та зарубіжними дослідниками як І.Бланк, Є.Брігхем, Дж.Ванхорн, Дж.Гітман, Л.Ігоніна, Н.Костенко, А.Пересада, І.Сазонець, Н.Явтушенко тощо. В свою чергу, сприйняття ІРО як одного з вирішальних факторів економічного розвитку займалися українські та зарубіжні вчені: В.Гейць, С.Ілляшенко, Є.Крикавський, Н.Чухрай, Д.Фреар, Р.Хофат та інші. Поза тим, визначення виходу на ІРО як головного орієнтира в розвитку компанії залишається недослідженим в науковій літературі.
Метою даної роботи є розкрити та пояснити основні цілі і вимоги до ІРО в контексті основних пріоритетів довгострокової стратегії  розвитку компанії.
З огляду на різні підходи до визначення ІРО та сучасні тенденції світової практики, Initial Public Offering (первинна публічна пропозиція) – це публічне розміщення пакету акцій певного емітента, що не перевищує блокуючий, на біржовому або позабіржовому ринку, коли його купує широке коло інвесторів [1]. На сьогоднішній день ІРО в порівнянні з іншими способами залучення інвестицій є водночас дешевим і ефективним інструментом, оскільки дозволяє отримувати фінансові ресурси для розвитку бізнесу на так званій безповоротній основі, не виплачуючи відсотків, як наприклад, при випуску облігацій.
Таким чином, виходячи на ІРО, компанії ставлять різні цілі, які умовно можна поділити на три основні групи [2]:
1.Залучення великого фінансового капіталу на довгостроковій основі.
2.Об’єктивна оцінка вартості підприємства.
3.Позиціонування компанії як публічного інституту.
В контексті розвитку українських підприємств варто говорити не стільки про першочерговість залучення великих обсягів фінансових ресурсів та капіталізацію компанії за допомогою виходу на міжнародні біржі, скільки про виконання певних вимог, які б забезпечили, так би мовити, культурні зміни у вітчизняному бізнесі. Отже, вихід на ІРО передбачає, в першу чергу, відповідність фінансової звітності міжнародним стандартам впродовж як мінімум трьох років, транспарентність і зрозумілість системи корпоративного управління та схеми власності, захист прав інвесторів. Очевидно, що всі ці вимоги є нічим іншим як здоровими принципами ведення бізнесу, які є не лише запорукою успіху ІРО, але й відповідною репутацією і довірою до компанії. Тому, виходячи на ІРО, компанія не лише отримує необхідні інвестиції, але й «оздоровлює» свій бізнес.
В цілому залучення фінансових ресурсів через ІРО сприяє зростання статусу, кредитного рейтингу і престижу компанії-емітента, забезпечує підвищену ліквідність її акцій, перетворюючи їх на ліквідний засіб платежу. Це, в свою чергу, полегшує компанії доступ до позикових коштів іноземних фінансових установ, що є набагато дешевшими, ніж в країнах СНД, і які надаються на більш тривалий термін.
Поряд з тим, розвиток ринку ІРО сприяє надходженню капіталу в економіку та структурній перебудові в цілому, а ведення прозорого бізнесу створює позитивний імідж як для окремих агентів, так для країни загалом.
Найголовнішим і, в той же час, найскладнішим, є подальша робота після проведення ІРО, оскільки вона здійснюватиметься під пильним наглядом і контролем інвесторів та регулюючих органів. Це означає, що компанія вже матиме постійно функціонувати за прозорими і чіткими правилами, звітуватися про свій фінансовий стан та розкривати потрібну інформацію про власників і схему управління широкому колу інвесторів.
Таким чином, незважаючи на складність процесу підготовки до ІРО і безпосереднього виходу на міжнародні біржі, цей інструмент дозволяє компаніям не лише залучити великі фінансові ресурси та об’єктивно оцінити свою вартість, але й виводить бізнес на новий рівень. Компанії, які взяли курс на ІРО, підвищують власну економічну культуру, стимулюючи тим самим якісний розвиток і постійне вдосконалення менеджменту.

Список використаної літератури:
1.Шлык П.В. Экономическая сущность первичного публичного размещения акций // Представительная власть. Законодательство, Комментарии, Проблемы. — 2007. — Вып. № 1 (74).
2.Котенко Т.М. Проблеми й перспективи розвитку фондових бірж в Україні [Електронній ресурс] // Наукові праці Кіровоградського національного технічного університету. Економічні науки, вип. 18, Ч.І - Кіровоград: КНТУ – 2010 – 404 с. – Режим доступу до журн.: http://www.kntu.kr.ua/doc/zb_18_1_ekon/stat_18_1/61.pdf

e-mail: anna.pozd@gmail.com

Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
СПЕЦІФІКА УПРАВЛІННЯ ОРГАНІЗАЦІЙНИМ РОЗВІТКОМ СУЧАСНИХ ПІДПРИЄМСТВ
24.02.2011 23:36
ЕФЕКТИВНІ СИСТЕМИ УПРАВЛІННЯ
23.02.2011 13:09
ВЗАЄМОДІЯ СУБ’ЄКТІВ ТУРИСТИЧНОГО РИНКУ В УПРАВЛІННІ ЯКІСТЮ ТУРИСТИЧНОГО ПРОДУКТУ
23.02.2011 11:16
ФУНКЦІЇ АПАРАТУ УПРАВЛІННЯ У ПРИЙНЯТТІ СТРАТЕГІЧНИХ РІШЕНЬ
22.02.2011 20:25
БРЕНД – ЗАСІБ ПІДВИЩЕННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ ВІТЧИЗНЯНИХ ПІДПРИЄМСТВ
22.02.2011 10:47
СИСТЕМА УПРАВЛІННЯ ЯКІСТЮ В УМОВАХ СУЧАСНОГО РОЗВИТКУ ПІДПРИЄМСТВА
22.02.2011 10:31
ОЦІНЮВАННЯ МЕТОДІВ ЕКОНОМІЧНОГО ПРОГНОЗУВАННЯ ПАРАМЕТРІВ РИНКУ ПІДПРИЄМСТВ МАШИНОБУДУВАННЯ
21.02.2011 18:17
ПРОБЛЕМИ СТРАТЕГІЧНОГО ПЛАНУВАННЯ В СУЧАСНИХ УМОВАХ
21.02.2011 12:30
ЧИННИКИ ВПЛИВУ НА СТИМУЛИ І МОТИВИ ІННОВАЦІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
09.02.2011 15:46
МЕТОДОЛОГІЧНІ ПІДХОДИ ДО ПОЛІТИКИ ФОРМУВАННЯ АГРАРНОЇ СТРУКТУРИ
05.02.2011 17:19




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.211 сек. / Mysql: 1396 (0.164 сек.)