:: ECONOMY :: ОРГАНІЗАЦІЯ МОНІТОРИНГУ ФІНАНСОВО-ЕКОНОМІЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ПІДПРИЄМСТВА :: ECONOMY :: ОРГАНІЗАЦІЯ МОНІТОРИНГУ ФІНАНСОВО-ЕКОНОМІЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ПІДПРИЄМСТВА
:: ECONOMY :: ОРГАНІЗАЦІЯ МОНІТОРИНГУ ФІНАНСОВО-ЕКОНОМІЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ПІДПРИЄМСТВА
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 29

Термін подання матеріалів

23 квітня 2024

До початку конференції залишилось днів 26



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

ОРГАНІЗАЦІЯ МОНІТОРИНГУ ФІНАНСОВО-ЕКОНОМІЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ПІДПРИЄМСТВА

 
17.05.2010 13:19
Автор: Лубєнченко Ольга Едуардівна, кандидат економічних наук, доцент кафедри фінансів Донбаського Державного Технічного Університету, Кудрявцева Олена Юріївна, магістрант факультету економіки та фінансів Донбаського Державного Технічного Університету
[Економіка та підприємництво. Менеджмент підприємств та організацій]
Для забезпечення ефективності діяльності, а також конкурентоздатності підприємство має своєчасно виявляти несприятливі тенденції у своєму розвитку і прогнозувати банкрутство, знаходити адекватні шляхи та засоби виходу з кризових ситуацій із щонайменшими втратами і в найкоротші терміни. Однією з умов успішного вирішення цього завдання, є проведення моніторингу зовнішнього та внутрішнього середовища підприємства на постійній основі. Оскільки комплексною характеристикою результатів функціонування підприємства є його фінансовий-економічній стан, то надалі йтиме мова саме про моніторинг фінансово-економічної діяльності підприємства.
Моніторинг фінансово-економічної діяльності підприємств – це динамічна система з гнучкою інфраструктурою, яка дає змогу виконувати постійне дослідження і спостереження за основними кількісними та якісними параметрами фінансово-економічної діяльності підприємств з цілю оцінки, контролю та короткострокового прогнозу стану економічної і ділової активності підприємств. [1]
Для підтримки прийняття рішення потрібною є моніторингова інформація не у первинному вигляді (тобто констатування фактів), а в опрацьованому (з проведеними оцінюванням, аналізом тощо), яка є результатом взаємодії цілого комплексу дій (збирання, систематизації, оброблення даних, формування звітності в зручних форматах). Процес збирання, оброблення, передавання, зберігання та візуалізації результатів роботи потребують створення власне системи моніторингу, обґрунтованої стосовно складу і структури, з врахуванням поставлених завдань, а також розроблення комплексу моделей для вирішення цих завдань.
Методики побудови та функціонування реально ефективних систем моніторингу є таємницею. Їх пропонують спеціалізовані фірми, але ціна їх достатньо висока. Альтернативним рішенням для підриємств є налагодження власних систем моніторингу в процесі управління їхньої діяльності. [2]
На ефективність проведення моніторингу фінансово-економічної діяльності підприємств впливає правильно сформована структура внутрішнього контролю. Під структурою розуміють впорядковану сукупність взаємопов`язаних елементів, які знаходяться між собою в стійких відносинах, що забезпечують їх функціонування та розвиток як єдиного цілого.
Елементами структури є окремі працівники, що виконують контрольні функції, служби та інші ланки апарату управління, а взаємовідносини між ними дотримуються, дякуючи горизонтальним та вертикальним зв`язкам. [1]
Згідно Закону України «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом», підприємства, які є суб’єктами первинного фінансового моніторингу, з урахуванням вимог чинного законодавства і нормативно-правових актів Уповноваженого органу встановлюють правила проведення внутрішнього фінансового моніторингу та призначають працівника, відповідального за його проведення. Відповідальний працівник має бути незалежним у своїй діяльності і підзвітним тільки керівнику суб’єкта первинного фінансового моніторингу та зобов’язаний не рідше одного на місяць інформувати керівника про виявлені фінансові операції, що підлягають фінансовому моніторингу, та заходи, які були вжиті [3].
Щодо організаційної структури моніторингу фінансово-економічної діяльності підприємства, то вона залежатиме, перш за все, від правової форми підприємства, видів і масштабів діяльності, здійснюваних ним, складності його організаційної структури, наявності достатніх фінансових ресурсів, доцільності охоплення моніторингом різних аспектів діяльності і відношення керівництва підприємства до контролю. Створення внутрішньої служби контролю (моніторингу) досить дорогий захід. Ефективність її роботи не завжди можливо визначити у грошовому виразі. Чи мало керівників недооцінюють важливість цієї структури.
Якщо керівництво вирішило відокремити службу моніторингу, то її організаційна структура, штат, підпорядкованість, принципи, цілі, задачі і функції служби в цілому і посадові інструкції керівників, права і обов’язки, відповідальність повинні бути закріпленні у внутрішньому нормативному акті “Положення про моніторингову службу”. Положення цього документа при необхідності повинне бути погоджено зі всіма керівниками структурних підрозділів і служб, які будуть контактувати з цією службою. Це дозволить керівникам і співпрацівникам всіх структурних підрозділів підприємства однозначно трактувати організаційно-правові і методологічні функції служби внутрішнього моніторингу.
Можлива наступна структура цього документу:
а) перший розділ - “Загальні положення” – закріплюється повне найменування служби і підприємства в цілому, підпорядкованість тій чи інший посадовій особі, назва посади голови підрозділу, окреслюється нормативна база (діюче законодавство, накази, інструкції, установчі документи, внутрішні нормативно-правові акти). В першому розділі слід вказати цілі та задачі внутрішнього моніторингу, функції і принципи діяльності працівників моніторингової служби;
б) другий розділ – “Організація служби внутрішнього моніторингу” – складається з наступних підрозділів:
- структура і підпорядкованість підрозділу;
- задачі і функції служби;
- компетентність;
- відповідальність співробітників;
- взаємозв`язок з іншими підрозділами підприємства.
в) третій розділ – “Напрямки роботи моніторингової служби” - повинна бути представлена методика здійснення внутрішнього моніторингу за різними напрямкам.[1]
Отже створення відокремленої служби внутрішнього моніторингу фінансово-економічної діяльності підприємства є доцільним кроком на шляху реформування внутрішньої системи управління. Для створення служби необхідно розробити нову організаційно-адміністративну схему, яка базується на вже сформованій структурі контрольно-ревізійного апарату з врахуванням необхідних змін щодо проведення моніторингових досліджень.
Створенні такої служби – складний та трудомісткій процес, який потребує вирішення ряду організаційно-методологічних питань.

Список використаної літератури:
1. УДК 338.246.025.2. Організаційна структура моніторингу фінансово-економічної діяльності підприємств як основний чинник його ефективності. Дегтярьова О.М.- http://www.nbuv.gov.ua/portal/natural/.../08donfme.pdf
2. Шатковська-Шморгай В.Б. Значущість системи моніторингу в процесі управління валютним ризиком в банках / В.Б. Шатковська-Шморгай // Науковий вісник НЛТУ України. –2010.-Вип.20.2
3. Закон України «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом» від28.11.2002 р. №249-ІV.

e-mail: helen0787@mail.ru

Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
УПРАВЛІННЯ ГРОШОВИМИ ПОТОКАМИ В УМОВАХ КРИЗИ
22.04.2010 19:58
НЕОБХІДНІСТЬ ІНВЕСТУВАННЯ В ЛЮДСЬКИЙ КАПІТАЛ
22.04.2010 19:44
ПЕРВИННИЙ РИНОК ПРАЦІ В СИСТЕМІ ІННОВАЦІЙНОГО РОЗВИТКУ
21.05.2010 18:09
МОТИВУВАННЯ ПРОДУКТИВНОСТІ ПРАЦІ ПЕРСОНАЛУ ПІДПРИЄМСТВ МАШИНОБУДУВАННЯ
19.05.2010 21:52
КАТЕГОРІЇ ЯКОСТІ ПРОДУКЦІЇ ЯК ОСНОВА ЦІНОВОЇ ПОЛІТИКИ ОЛІЙНО-ЖИРОВИХ ПІДПРИЄМСТВ ЗА УМОВ КРИЗИ
19.05.2010 11:41
ПРОБЛЕМИ ОБЛІКУ ВЕКСЕЛЬНИХ ОПЕРАЦІЙ
19.05.2010 10:40
ФОРМУВАННЯ ПОРТФЕЛЮ СТРАТЕГІЙ УПРАВЛІННЯ МАРКЕТИНГОВОЮ ДІЯЛЬНІСТЮ
18.05.2010 13:16
АКТУАЛЬНІСТЬ ЕКОЛОГІЧНОГО ЛІЗИНГУ В СФЕРІ СІЛЬСЬКОГОСПОДАРСЬКОГО ЗЕМЛЕКОРИСТУВАННЯ
18.05.2010 09:34
УПРАВЛЕНИЕ СТРАТЕГИЕЙ РАЗВИТИЯ ТОРГОВОГО ПРЕДПРИЯТИЯ В УСЛОВИЯХ НЕСТАБИЛЬНОСТИ РЫНКА
17.05.2010 18:44
ОСНОВНІ ЕТАПИ ФОРМУВАННЯ СТРАТЕГІЇ ПІДПРИЄМСТВА
17.05.2010 14:33




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.225 сек. / Mysql: 1367 (0.178 сек.)