:: ECONOMY :: НЕФОРМАЛЬНА ТА ІНФОРМАЛЬНА ОСВІТА ТА ЗАКЛАДИ ВИЩОЇ ОСВІТИ :: ECONOMY :: НЕФОРМАЛЬНА ТА ІНФОРМАЛЬНА ОСВІТА ТА ЗАКЛАДИ ВИЩОЇ ОСВІТИ
:: ECONOMY :: НЕФОРМАЛЬНА ТА ІНФОРМАЛЬНА ОСВІТА ТА ЗАКЛАДИ ВИЩОЇ ОСВІТИ
 
UA  PL  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 45

Термін подання матеріалів

21 жовтня 2025

До початку конференції залишилось днів 21



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

НЕФОРМАЛЬНА ТА ІНФОРМАЛЬНА ОСВІТА ТА ЗАКЛАДИ ВИЩОЇ ОСВІТИ

 
19.09.2025 21:48
Автор: Ворсовський Олексій Леонідович, кандидат економічних наук, асистент кафедри хімії, технології ліків та фармацевтичного управління, ПВНЗ "Київський медичний університет"
[3. Педагогічні науки;]

Стратегія розвитку вищої освіти в Україні на 2022-2032 роки, яка схвалена розпорядженням Кабінету Міністрів України від 23.02.2022  № 286-р., визначає напрями розвитку системи вищої освіти на сучасному етапі розвитку суспільства та економіки країни та визначає її основні характеристики [3].

Цією Стратегією визначено стратегічні та операційні цілі і завдання спрямовані на досягнення мети вищої освіти, розв’язання проблем, протистояння ризикам і викликам на основі найбільш повного використання можливостей і створення підґрунтя для подальшого розвитку вищої освіти країни з урахуванням інтересів заінтересованих сторін реформ та ідентифікації основних очікуваних результатів реалізації цієї Стратегії [3].

Однією із стратегічних  цілей даної Стратегії є  стратегічна ціль 5, а саме: привабливість закладів вищої освіти для навчання та академічної кар’єри [3]. 

Визнання результатів навчання неформальної та інформальної освіти в системі формальної освіти, підтвердження професійних кваліфікацій - це одне із завдань, виконання яких передбачено Стратегією для досягнення стратегічної цілі 5 та відповідних операційних цілей [3].

Згідно з статтею 8 Закону Україна "Про освіту" від 05.09.2017 №  2145-VIII:

- особа реалізує своє право на освіту впродовж життя шляхом формальної, неформальної та інформальної освіти. Держава визнає ці види освіти, створює умови для розвитку суб’єктів освітньої діяльності, що надають відповідні освітні послуги, а також заохочує до здобуття освіти всіх видів [2];

- формальна освіта - це освіта, яка здобувається за освітніми програмами відповідно до визначених законодавством рівнів освіти, галузей знань, спеціальностей (професій) і передбачає досягнення здобувачами освіти визначених стандартами освіти результатів навчання відповідного рівня освіти

та здобуття кваліфікацій, що визнаються державою [2];

- неформальна освіта - це освіта, яка здобувається, як правило, за освітніми програмами та не передбачає присудження визнаних державою освітніх кваліфікацій за рівнями освіти, але може завершуватися присвоєнням професійних та/або присудженням часткових освітніх кваліфікацій [2];

- інформальна освіта (самоосвіта) - це освіта, яка передбачає самоорганізоване здобуття особою певних компетентностей, зокрема під час повсякденної діяльності, пов’язаної з професійною, громадською, волонтерською або іншою діяльністю, родиною чи дозвіллям [2];

- результати навчання, здобуті шляхом неформальної та/або інформальної освіти, визнаються в системі формальної освіти в порядку, визначеному законодавством [2].      

Наказом Міністерства освіти  і науки України від 08.02.2022 № 130 затверджено Порядок визнання у вищій та фаховій передвищій освіті результатів навчання, здобутих шляхом неформальної та/або інформальної освіти.

Цей Порядок визначає загальні вимоги до процедур визнання у вищій та фаховій передвищій освіті результатів навчання, здобутих шляхом неформальної та/або інформальної освіти в межах автономії закладів вищої та фахової передвищої освіти, визначеної спеціальними законами [1].

Визнання закладом освіти (науковою установою) результатів неформального та/або інформального навчання особи - це комплекс процедур, що встановлюють їх відповідність результатам навчання, передбаченим відповідною освітньою програмою (результатам навчання певних освітніх компонентів або програмним результатам навчання), або певному рівню освіти, за підсумками чого приймається рішення про можливість зарахування особі певних освітніх компонентів (складових освітніх компонентів) відповідної освітньої програми (у тому числі, в рамках її вибіркової складової) [1].

Визнання результатів неформального та/або інформального навчання особи закладом освіти (науковою установою) передбачає такі процедури: подання особою заяви щодо визнання; ідентифікацію задекларованих у письмовій формі особою результатів неформального та/або інформального навчання, які підлягають оцінюванню закладом освіти (науковою установою); оцінювання задекларованих результатів навчання особи; прийняття рішення про визнання та зарахування особі відповідних освітніх компонентів (складових освітніх компонентів) освітньої програми і відповідних кредитів ЄКТС, або складових освітніх компонентів або відмову у визнанні [1].

Заклади освіти (наукові установи) впроваджують процедури забезпечення якості визнання результатів неформального та інформального навчання як складові системи внутрішнього забезпечення якості освіти [1].

Прийняття рішення про визнання результатів неформального та/або інформального навчання заявника закладом освіти (науковою установою) здійснюється за підсумками їх оцінювання [1].

Неформальна освіта це: стажування, курси (наприклад, курси іноземних мов), тренінги, громадянська освіта тощо.

Неформальна та інформальна освіта дає  можливість студентам отримувати додаткові знання та більше практичних знань, а викладачам дає можливість підвищувати свою  кваліфікацію та свій професійний рівень.

Список літератури:

1. Про затвердження Порядку визнання у вищій та фаховій передвищій освіті результатів навчання, здобутих шляхом неформальної та/або інформальної освіти: Наказ Міністерства освіти  і науки України від 08.02.2022 № 130. Верховна Рада  України. https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0328-22#Text.

2. Про освіту: Закон України від 05.09.2017 р. № 2145-VIII. Верховна Рада України.  https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-19#Text.

3. Про схвалення Стратегії розвитку вищої освіти в Україні на 2022-2032 роки: Розпорядження Кабінету Міністрів України від 23.02.2022 № 286-р. https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/286-2022-%D1%80#Text.



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
METHODOLOGICAL FEATURES OF CLIL: INTEGRATING SUBJECT AND LANGUAGE COMPONENTS IN MODERN EDUCATION
30.08.2025 09:42
УДОСКОНАЛЕННЯ МОДЕЛІ ПЕДІАТРИЧНОЇ ОСВІТИ В ІНТЕРНАТУРІ
26.09.2025 09:13
МЕТОДИЧНІ ОСОБЛИВОСТІ ПРОВЕДЕННЯ ПОЗАУРОЧНОЇ ТЕМАТИЧНОЇ ГОДИНИ З ІСТОРІЇ УКРАЇНИ У ЗАКЛАДІ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ
19.09.2025 22:18
ТРАВМОІНФОРМОВАНЕ НАВЧАННЯ МАЙБУТНІХ ПСИХОЛОГІВ ДО КРИЗОВИХ ВТРУЧАНЬ У ПІСЛЯВОЄННОМУ СУСПІЛЬСТВІ
10.09.2025 14:07
ПІДГОТОВКА МАЙБУТНІХ ПСИХОЛОГІВ ДО ДИСТАНЦІЙНОГО КОНСУЛЬТУВАННЯ ЗАСОБАМИ ПСИХОПРОСВІТИ
10.09.2025 14:00
ШТУЧНИЙ ІНТЕЛЕКТ У НАВЧАННІ ІНОЗЕМНИХ МОВ: ІНСТРУМЕНТ ЧИ ЗАГРОЗА?
10.09.2025 13:43




© 2010-2025 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.262 сек. / Mysql: 1833 (0.206 сек.)