:: ECONOMY :: ШТУЧНИЙ ІНТЕЛЕКТ У НАВЧАННІ ІНОЗЕМНИХ МОВ: ІНСТРУМЕНТ ЧИ ЗАГРОЗА? :: ECONOMY :: ШТУЧНИЙ ІНТЕЛЕКТ У НАВЧАННІ ІНОЗЕМНИХ МОВ: ІНСТРУМЕНТ ЧИ ЗАГРОЗА?
:: ECONOMY :: ШТУЧНИЙ ІНТЕЛЕКТ У НАВЧАННІ ІНОЗЕМНИХ МОВ: ІНСТРУМЕНТ ЧИ ЗАГРОЗА?
 
UA  PL  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 45

Термін подання матеріалів

21 жовтня 2025

До початку конференції залишилось днів 21



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

ШТУЧНИЙ ІНТЕЛЕКТ У НАВЧАННІ ІНОЗЕМНИХ МОВ: ІНСТРУМЕНТ ЧИ ЗАГРОЗА?

 
10.09.2025 13:43
Автор: Конєва Марина Захарівна, старший викладач кафедри англійської філології та методики викладання іноземної мови, Харківський національний університет імені В.Н. Каразіна
[3. Педагогічні науки;]


Етична взаємодія людини з технологіями ШІ може дати нові наукові прориви, разом із тим, і потенціал для зловживання цією технологією також очевидний [1].

Завдяки розвитку технологій ШІ, навчання стало доступнішим, персоналізованим і ефективнішим. Однак це також викликає певні побоювання щодо негативних наслідків, таких як заміщення викладачів, зниження якості освіти чи навіть зниження мотивації студентів.

Штучний інтелект здатен змінити підходи до навчання іноземних мов. Сучасні платформи, що використовують технології ШІ, дозволяють студентам практикувати мову в інтерактивному форматі. Індивідуальні рекомендації та адаптивні програми допомагають користувачам розвивати свої навички з урахуванням особистих потреб і рівня володіння мовою. 

Один із яскравих прикладів таких технологій – це мобільні додатки для вивчення мов, які використовують алгоритми ШІ для надання персоналізованих завдань та уроків, що відповідають рівню користувача.

Завдяки цьому студенти можуть вчити мову в зручний для них час та в своєму темпі, що знижує барʼєр для самостійного навчання.

Однак важливо зазначити, що ШІ не може повністю замінити людського викладача, особливо коли йдеться про складні соціокультурні аспекти мови. Навчання іноземним мовам не зводиться лише до запам’ятовування граматики чи лексики. Це також процес інтеграції в культуру, розуміння тонкощів, ідіоматичних виразів та соціальних контекстів. І хоча ШІ здатний надавати корисні інструменти для вивчення лексики та граматики, він не може передати всю глибину культурних та соціальних аспектів мови, що робить навчання багатоманітним і багатошаровим.

Поряд із перевагами використання ШІ в навчанні іноземних мов існують і певні ризики. Є занепокоєння, що технології штучного інтелекту можуть призвести до автоматизації навчальних процесів і заміни викладачів. Це, в свою чергу, може спричинити зниження якості освіти, оскільки автоматизовані системи не завжди здатні забезпечити той рівень підтримки та індивідуального підходу, який може запропонувати досвідчений педагог. Викладачі, як правило, не тільки передають знання, але й створюють підтримуючу та мотивуючу атмосферу, що дозволяє студентам долати труднощі, пов’язані з вивченням нової мови. Цю роль ШІ може виконати лише частково, і то в умовах обмеженого спектра завдань.

Іншою проблемою є залежність від технологій. Занадто велика впевненість у можливостях ШІ може призвести до зниження власних зусиль. Якщо студент буде покладатися лише на автоматичні перекладачі або чат-ботів, йому буде складно розвивати навички реального спілкування, яке вимагає взаємодії з іншими людьми. Це може зменшити ефективність навчання, адже справжнє володіння мовою потребує постійної практики з носіями мови або іншими студентами.

Однією з головних переваг є те, що ШІ дозволяє надавати навчальні матеріали в будь-який час і з будь-якого місця, що значно збільшує доступність освіти. Це особливо важливо для тих, хто не має можливості відвідувати традиційні мовні курси через фінансові чи географічні обмеження. За допомогою ШІ студенти можуть отримати доступ до великих обсягів навчальних матеріалів, а також проводити самостійну перевірку своїх знань.

Крім того, штучний інтелект дозволяє створювати різноманітні методи для оцінки мовних навичок, що дає можливість більш точного вимірювання прогресу студента. Використання тестів на базі ШІ, які автоматично оцінюють граматичні помилки, вимову та інші аспекти, допомагає забезпечити обʼєктивність оцінки. Така система дозволяє швидко визначити сильні та слабкі сторони студента, пропонуючи йому відповідні навчальні завдання для покращення результатів.

Навчання іноземних мов – це, перш за все, соціальний процес, що потребує взаємодії з іншими людьми, обміну думками та досвідом. Штучний інтелект може допомогти в навчанні, але він не замінить живого спілкування та практики з носіями мови. Педагогічна діяльність повинна зберігати свою людську складову: підтримка, мотивація, індивідуальний підхід.

Використання інструментів штучного інтелекту у викладанні іноземних мов у вищій освіті має потенціал для покращення процесу викладання та навчання. Застосування штучного інтелекту, такі як прогнозування, оцінювання, адаптивні системи та персоналізація, а також інтелектуальні системи навчання, можуть бути використані для покращення академічних допоміжних послуг та інституційних та адміністративних послуг [3].

Отже, можна стверджувати, що ШІ в навчанні іноземних мов є потужним інструментом, який значно полегшує процес освоєння нової мови та робить його доступнішим. Однак, як і будь-яка технологія, він не позбавлений ризиків і може стати загрозою, якщо використовуватиметься нераціонально або без врахування етичних аспектів. Ключовим моментом є поєднання традиційних методів і технологічних інновацій, щоб досягти максимального ефекту в навчанні іноземних мов.

Список літератури:

1. Андрощук, А.Г., Малюга, О.С. (2024). Використання штучного інтелекту у вищій освіті: стан і тенденції. International Science Journal of Education and Linguistics. Vol. 3, No. 2, 2024, 27-35.

2. Багрій Г.А. (2023). Інноваційні підходи до навчання іноземної мови з використанням штучного інтелекту. Технології доброчесного використання штучного інтелекту у сфері освіти та науки, 20-21.

3. Yunina O. Artificial intelligence tools in foreign language teaching in higher education institutions. The modern higher education review. 2023. No. 8. P. 77 – 90.



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
METHODOLOGICAL FEATURES OF CLIL: INTEGRATING SUBJECT AND LANGUAGE COMPONENTS IN MODERN EDUCATION
30.08.2025 09:42
УДОСКОНАЛЕННЯ МОДЕЛІ ПЕДІАТРИЧНОЇ ОСВІТИ В ІНТЕРНАТУРІ
26.09.2025 09:13
МЕТОДИЧНІ ОСОБЛИВОСТІ ПРОВЕДЕННЯ ПОЗАУРОЧНОЇ ТЕМАТИЧНОЇ ГОДИНИ З ІСТОРІЇ УКРАЇНИ У ЗАКЛАДІ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ
19.09.2025 22:18
НЕФОРМАЛЬНА ТА ІНФОРМАЛЬНА ОСВІТА ТА ЗАКЛАДИ ВИЩОЇ ОСВІТИ
19.09.2025 21:48
ТРАВМОІНФОРМОВАНЕ НАВЧАННЯ МАЙБУТНІХ ПСИХОЛОГІВ ДО КРИЗОВИХ ВТРУЧАНЬ У ПІСЛЯВОЄННОМУ СУСПІЛЬСТВІ
10.09.2025 14:07
ПІДГОТОВКА МАЙБУТНІХ ПСИХОЛОГІВ ДО ДИСТАНЦІЙНОГО КОНСУЛЬТУВАННЯ ЗАСОБАМИ ПСИХОПРОСВІТИ
10.09.2025 14:00




© 2010-2025 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.700 сек. / Mysql: 1833 (0.628 сек.)