:: ECONOMY :: ФОРМУВАННЯ ТВОРЧОГО МИСЛЕННЯ В МАЙБУТНІХ ЕКОНОМІСТІВ В УМОВАХ ІНТЕГРАЦІЇ УКРАЇНИ В МІЖНАРОДНИЙ ОСВІТНІЙ ПРОСТІР :: ECONOMY :: ФОРМУВАННЯ ТВОРЧОГО МИСЛЕННЯ В МАЙБУТНІХ ЕКОНОМІСТІВ В УМОВАХ ІНТЕГРАЦІЇ УКРАЇНИ В МІЖНАРОДНИЙ ОСВІТНІЙ ПРОСТІР
:: ECONOMY :: ФОРМУВАННЯ ТВОРЧОГО МИСЛЕННЯ В МАЙБУТНІХ ЕКОНОМІСТІВ В УМОВАХ ІНТЕГРАЦІЇ УКРАЇНИ В МІЖНАРОДНИЙ ОСВІТНІЙ ПРОСТІР
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 29

Термін подання матеріалів

23 квітня 2024

До початку конференції залишилось днів 5



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

ФОРМУВАННЯ ТВОРЧОГО МИСЛЕННЯ В МАЙБУТНІХ ЕКОНОМІСТІВ В УМОВАХ ІНТЕГРАЦІЇ УКРАЇНИ В МІЖНАРОДНИЙ ОСВІТНІЙ ПРОСТІР

 
07.05.2010 11:02
Автор: Стецишина Олена Василівна, провідний спеціаліст сектору науки, вищих навчальних закладів та інтелектуальної власності Управління освіти і науки Вінницької облдержадміністрації
[Економіка та підприємництво. Менеджмент підприємств та організацій]
Модернізація освітньої галузі в Україні відбувається в контексті входження України в європейський освітній простір та підписаних нею положень Болонської конвенції. Економіка та освіта стають більш конкурентоздатними та такими, що ґрунтуються на професійних знаннях, мають стабільний потенціал зростання, сприяють створенню значної кількості робочих місць та забезпечують зміцнення суспільної монолітності. За прогнозами ЮНЕСКО, рівня національного добробуту, що відповідає світовим стандартам, досягнуть лише ті країни, працездатне населення яких на 40-60% будуть становити особи з вищою освітою [2].
Аналіз вітчизняних і зарубіжних джерел свідчить про те, що проблема творчого мислення розглядалась у працях видатних представників філософської та психологічної думки М.Бердяєва, Б.Кедрова, П.Якобсона, О.Леонтьєва, Я.Пономарьова, В. Моляки; учені Г.Альтшуллер, Л.Гурова, О.Матюшкін, В. Рибалко досліджували і розробляли шляхи розвитку творчих можливостей молоді; формування творчих здібностей в контексті вивчення загальних творчих здібностей висвітлені в роботах В.Андреєва, Д.Богоявленської, І.Лернера та ін.
Незважаючи на досить вагомі результати наукових пошуків з питання формування творчих здібностей студентів, не знайшло належного розкриття поняття «творче мислення», чинники та умови його формування у студентів вищих навчальних закладів економічного профілю в контексті підготовки фахівців світового та європейського рівня.
Метою даної статті є теоретичне обґрунтування шляхів та умов формування творчого мислення студентів економічних спеціальностей у навчальному процесі.
Освіта сьогоднішнього дня має підготувати студентів до життя в сучасних умовах: навчити молодь самостійно думати, розв’язувати проблеми, практично мислити, грамотно використовувати інформацію, бути комунікабельним, самостійно удосконалюватись. Основною метою економічної освіти є формування економічного мислення, виховання економічної культури. Нині навчання має враховувати основні зміни, що відбуваються в науці, техніці, економіці та організації виробництва. Воно має бути спрямованим на підготовку спеціаліста до творчої, самостійної діяльності, вміння постійно підвищувати свою освіту, бути компетентним у досягненнях науково-технічного прогресу [4]. Однак, мають місце моменти, на які необхідно звернути неабияку увагу, та які потребують негайного вирішення.
1.Нині у багатьох викладачів існує установка на те, що спочатку в студентів потрібно сформувати глибокі, міцні знання, а далі, на завершальних етапах навчання, ставити та вирішувати творчі завдання.
2.Наступна перешкода пов’язана з реалізацією дидактичного принципу доступності навчання. Із одного посібника педагогіки в інший переноситься переказ цього принципу. Те, що доступно, не розвиває або майже не розвиває.
3.У сучасних підручниках не акцентується увага на формування знань і практично не приділено належної уваги розвитку творчих здібностей студентів.
4.Страх та надмірна самокритичність студентів є найнебезпечнішими ворогами творчості, бо побоювання невдачі сковує їхню уяву.
6.Лінь - причина, що згубила не один талант. Уроджені здібності повинні бути підкріпленi працею, волею, прагненням досягнення мети.
Професор О.Васюренко наголошує: «Українське суспільство потребує самостійності й творчості молодих... Тому державна політика у справі розбудови вищої освіти спрямована на досягнення українською освітою сучасного світового рівня» [1, с.81]. Натомість хочемо зазначити, що для стимулювання та активізації творчого мислення студентів, враховуючи тенденції розвитку економічної освіти в країнах Європейського Союзу, необхідно: забезпечувати сприятливу атмосферу, створюючи науково обґрунтовані уявлення про закономірності світової, європейської та української освіти; збагачувати оточуюче студента середовище різноманітними, новими для нього предметами і стимулами з метою розвитку його допитливості, визначаючи взаємозв’язок між системами економічної освіти країн Європейського союзу та України; заохочувати до висловлювання нових оригінальних ідей, виявляти провідні напрями та тенденції розвитку міжнародних економічних систем; заохочувати студентів до різноманітних вправ і практичної діяльності; надавати можливість активно ставити питання; використовувати особистий приклад творчого підходу до вирішення проблем.
Підсумовуючи, можна зробити висновок, що творчі можливості особистості реалізуються в процесі навчання та життя людини. При цьому під самовираженням розуміють здатність людини будувати свій внутрішній світ, своє світовідчуття самого себе в цьому світі [3]. Таким чином ефективність формування творчого мислення студентів як складової частини змісту економічного навчання можна підвищити при дотриманні вказаних вище умов, які доцільно створювати в навчально-виховному процесі. Деякі з них обґрунтовано в даній статті, а інші потребують подальшого вивчення, розробки, висвітлення та впровадження в вищій школі.

Список використаної літератури:
1.Васюренко О. Вищій освіті – ефективний розвиток // Вища школа. – 2001. - №1. – С.81 – 83.
2.Вища освіта в Україні: Навч.посіб./В.Г. Кремень, СВ.М. Ніколаєнко, М.Ф. Степко та ін..; за ред. В.Г. Кременя, С.М. Ніколаєнка. – К.:Знання, 2005. – 327 с.
3.Сисоєва С.О., Смілянець О.Г. Педагогічна творчість: розв’язування творчих фахових задач засобами інформаційних технологій. – Вінниця, 2006. – 180 с.
4.Специфика воспитательного процесса в техническом вузе. http://drupal.psychosfera.ru/?q=node/98.

e-mail: Leona0488@rambler.ru

Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
УПРАВЛІННЯ ГРОШОВИМИ ПОТОКАМИ В УМОВАХ КРИЗИ
22.04.2010 19:58
НЕОБХІДНІСТЬ ІНВЕСТУВАННЯ В ЛЮДСЬКИЙ КАПІТАЛ
22.04.2010 19:44
ПЕРВИННИЙ РИНОК ПРАЦІ В СИСТЕМІ ІННОВАЦІЙНОГО РОЗВИТКУ
21.05.2010 18:09
МОТИВУВАННЯ ПРОДУКТИВНОСТІ ПРАЦІ ПЕРСОНАЛУ ПІДПРИЄМСТВ МАШИНОБУДУВАННЯ
19.05.2010 21:52
КАТЕГОРІЇ ЯКОСТІ ПРОДУКЦІЇ ЯК ОСНОВА ЦІНОВОЇ ПОЛІТИКИ ОЛІЙНО-ЖИРОВИХ ПІДПРИЄМСТВ ЗА УМОВ КРИЗИ
19.05.2010 11:41
ПРОБЛЕМИ ОБЛІКУ ВЕКСЕЛЬНИХ ОПЕРАЦІЙ
19.05.2010 10:40
ФОРМУВАННЯ ПОРТФЕЛЮ СТРАТЕГІЙ УПРАВЛІННЯ МАРКЕТИНГОВОЮ ДІЯЛЬНІСТЮ
18.05.2010 13:16
АКТУАЛЬНІСТЬ ЕКОЛОГІЧНОГО ЛІЗИНГУ В СФЕРІ СІЛЬСЬКОГОСПОДАРСЬКОГО ЗЕМЛЕКОРИСТУВАННЯ
18.05.2010 09:34
УПРАВЛЕНИЕ СТРАТЕГИЕЙ РАЗВИТИЯ ТОРГОВОГО ПРЕДПРИЯТИЯ В УСЛОВИЯХ НЕСТАБИЛЬНОСТИ РЫНКА
17.05.2010 18:44
ОСНОВНІ ЕТАПИ ФОРМУВАННЯ СТРАТЕГІЇ ПІДПРИЄМСТВА
17.05.2010 14:33




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.165 сек. / Mysql: 1396 (0.127 сек.)