:: ECONOMY :: СУЧАСНІ ПРОБЛЕМИ НАВЧАННЯ ТА ВИХОВАННЯ СТУДЕНТІВ МЕДИКІВ В СУЧАСНИХ УМОВАХ :: ECONOMY :: СУЧАСНІ ПРОБЛЕМИ НАВЧАННЯ ТА ВИХОВАННЯ СТУДЕНТІВ МЕДИКІВ В СУЧАСНИХ УМОВАХ
:: ECONOMY :: СУЧАСНІ ПРОБЛЕМИ НАВЧАННЯ ТА ВИХОВАННЯ СТУДЕНТІВ МЕДИКІВ В СУЧАСНИХ УМОВАХ
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 30

Термін подання матеріалів

24 травня 2024

До початку конференції залишилось днів 11



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

СУЧАСНІ ПРОБЛЕМИ НАВЧАННЯ ТА ВИХОВАННЯ СТУДЕНТІВ МЕДИКІВ В СУЧАСНИХ УМОВАХ

 
26.04.2024 17:47
Автор: Герасименко Лариса Олександрівна, доктор медичних наук, професор, Полтавський державний медичний університет; Іщейкіна Юлія Олексіївна, доктор медичних наук, професор, Полтавський державний медичний університет; Приліпка Катерина Олегівна, викладач ЗВО, Полтавський державний медичний університет
[18. Медичні науки;]

ORCID: 0000-0003-3725-8681 Герасименко Л.О.

Соціальна значущість медичної освіти передбачає передусім її модернізацію відповідно до нормативно-правових і навчально-методичних світових стандартів у галузі медицини, превентивні заходи і збереження здоров’я нації завдяки актуалізації проблем освітньої політики з урахуванням європейських стандартів, забезпечення та реалізацію новітніх досягнень медичної науки. Освітній процес повинен розвиватися відповідно до наявного науково-педагогічного потенціалу, матеріальної і навчально-методичної бази навчального закладу, обов’язковою умовою мають бути сучасні інформаційні технології навчання з орієнтиром на формування освіченої, гармонійно розвиненої особистості, здатної до постійного оновлення наукових знань, академічної та професійної мобільності, швидкої адаптації до змін і розвитку в усіх сферах [3]. Стосовно складності навчання студентів медиків, майбутні лікарі на шляху досягнення своєї мрії та завдань проходять складний шлях адаптації до нових умов  навчального середовища, викладацького колективу вузу, одногрупників, умов проживання, а також складність в освоєнні, пошуку, обробці  наукової інформації, яку необхідно накопичувати з року в рік. З погляду сучасних критеріїв системи охорони здоров'я, майбутній лікар повинен досконало володіти  фаховою компетентністю, виконувати професійні обов'язки, володіти особистісною та професійною культурою, а також  комунікативними навичками, уміти чітко та конструктивно надавати інформацію, навчати студентів. Орієнтуючись, на вище перераховані параметри, саме викладачі вищих медичних закладів беруть на себе відповідальність у виховані та навчанні майбутніх лікарів.

Ключові слова: медична освіта,  студенти медики, адаптація, виховання.

Постановка проблеми. Сьогодні медична освіта має бути конкурентоспроможною, щоб наші випускники могли чітко йди до поставлених завдань. Основною з вимог для конкурентоспроможності освіти, поза всякими сумнівами, є і її якість. Але на даний час система освіти має певні складнощі та протиріччя. В сучасному світі освіта є пріоритетною сферою людської діяльності, значні досягнення якої лягли в основу глобальних соціальних та науково-технологічних суспільних змін. І освіта найшвидше реагує на всі ті зміни, які відбуваються у суспільстві. Медицина – одна із найбільш гуманних сфер людської діяльності, а отже, сама лікарська професійна діяльність спрямовується на основних таких заходах як: профілактика захворювань, або полегшення їх клінічного перебігу, якщо є хронізація процесу, чи період загострення, а також безпосереднім втіленням гуманного ставлення до пацієнтів. Розв’язання питань виховання гуманності у студентів медиків вимагає перегляду організаційно-соціальних засад та методики виховання у майбутніх лікарів, реалізацію завдань формування в них гуманності, чіткого клінічного мислення, набуття певного практичного досвіду, необхідного для реалізації гуманістичних знань у практичній діяльності. Важливою проблемою розвитку сучасної освіти в Україні постає питання формування системи цінностей сучасної студентської молоді. Зокрема, особливої уваги заслуговує процес професійної підготовки студентів медиків, як майбутніх лікарів. Формування та виховання стійкої системи цінностей студентів медиків в умовах навчально-виховного процесу медичного вишу має зайняти визначне місце та сприяти впровадженню сучасних педагогічних технологій під час підготовки кваліфікованих кадрів [2]. Необхідним аспектом виховання гуманності майбутніх медиків є формування наукового світогляду і закріплення гуманістичних надбань, які розвиваються та адаптуються на основі власної ініціативи самих студентів, їх саморозвитку та самовдосконалення. Важливим аспектом дослідження виховання гуманності у молоді є врахування реалізації організаційно-педагогічних умов. Вирішення цього завдання вимагає перегляду на наукових засадах змісту виховної роботи у фаховій підготовці. 

Аналіз останніх досліджень і публікацій. З огляду на недостатній аналіз перспектив реформи медичної галузі, зокрема медичної освіти, вважаємо доцільним виділити дослідження, спрямовані на розвиток медичної освіти в Україні (О. Волосовець, Ю. Поляченко, Г. Пилип), дослідження, які висвітлюють проблеми якості медичної освіти (М. Банчук, М. Білинська, І. Булах), деонтологічну культуру медичного фахівця (Л. Переймибіда), засади особистісної і професійної культури лікарів (О. Ісаєва). Адаптація студентів до навчання в умовах воєнного стану досліджується недавно і вже є вибірка досліджень у цій тематиці. Зокрема, Б. Савчук, У. Борис, Л. Шолохон та інші вивчали емоційний інтелект як чинник збереження психічного здоров’я та адаптації студентської молоді до кризових ситуацій [6, 7]. Підготовка майбутніх фахівців у вищій школі – складний, комплексний процес, важливим компонентом якого є виховання молоді. Заклади вищої освіти працюють на перспективу. Майбутні фахівці покликані утверджувати загальнолюдські й національні морально-духовні цінності [5]. Перед професійною освітою багато завдань, але найголовніше – виховувати гідних громадян, усебічно розвинених особистостей із широким світоглядом, високим рівнем інтелекту, здатних адаптуватися до вимог сучасного життя, висококваліфікованих фахівців, які могли би втілювати новітні перетворення у медицину [1].

Мета статті – дослідження організації навчання в медичних закладах вищої освіти України в сучасних умовах.

Виклад основного матеріалу. Проблема виховання майбутніх фахівців із вищою освітою в наш час набуває особливої актуальності. Виконати завдання виховання особистості студента можна лише за умови єдності трьох складових освіти – навчання, розвитку й виховання. У діяльності викладача навчання й виховання нероздільні. Тому навчання, освіта – це основний, хоч і не єдиний шлях виховання. Завдання виховання завжди містить завдання організації спеціальної провідної діяльності, яка передує виховній меті. У студентському віці – це навчально-професійна діяльність [4]. Викладачi медичних закладiв повиннi не тільки передавати свій досвід i знання, але й розвивати здібностi i потенційнi можливості студентiв, формувати національну свiдомiсть, науковий світогляд, культурнi цінностi, ясну мету і волю до її досягнення, формувати особистiсть, в якій поєднувались би високий фаховий рiвень, почуття свободи i обов’язку [2]. Впродовж навчання студенти медики проходить через кiлька етапiв соціалізацiї. Визначальним серед них є етап адаптації до нового соціального розвитку життя на першому курсi навчання. Від того, якi механiзми пристосування та життєдiяльності в нових умовах будуть обранi та закрiплені особистiстю, залежить стиль i результативність майбутньої професійної самореалiзації студента [3].

Висновки та перспективи подальшого дослідження. Проаналізувавши проблеми та накресливши напрями розвитку медичної освіти, які надалі реалізовуватиме МОЗ України, особливу увагу варто приділити середовищу, яке формує особистість і закладає необхідні якості характеру. Освітнє середовище генерує мотивацію щодо моделі поведінки, яку студенти спостерігають у навчальному закладі, беруть приклад із викладачів, акцентуючи увагу навіть на манері вести діалог чи ставленні до пацієнта. Отже, успішне і культурне середовище відіграє важливу роль у формуванні та становленні майбутнього лікаря[5]. Науковці вважають, що освітній процес повинен відповідати наявному науково-педагогічному потенціалу, матеріальній і навчально-методичній базі університету; обов’язковою умовою мають бути сучасні інформаційні технології навчання з орієнтиром на формування освіченої, гармонійно розвиненої особистості, здатної до постійного оновлення наукових знань, академічної та професійної мобільності, швидкої адаптації до змін і розвитку в усіх сферах [7]. Тобто якість освіти у вищих навчальних закладах необхідно покращити шляхом ефективної організації й інформатизації навчального процесу, упровадженням передових наукових розробок у практику викладання, забезпеченням високого професіоналізму викладачів, створенням сучасної навчально-методичної бази в усіх освітніх галузях, зокрема і медичній. Звісно важливо удосконалювати методики викладання для студентів медиків, регулярним удосконаленням знань серед викладачів, а також використання цифрових інструментів навчання.

Список літератури

1. Дідух М.М. Проблеми й основні напрями адаптації студентів до умов навчання в закладах вищої освіти. / Юридична психологія. 2019. № 2 (25). С. 61–69. 

2. Ждан В.М. Актуальні методичні аспекти навчального процесу на кафедрі сімейної медицини і терапії / В. М. Ждан, Г. В. Волченко, М. Ю. Бабаніна, М. В. Ткаченко, Ю. О. Іщейкіна // Сучасні проблеми вивчення медико-екологічних аспектів здоров’я людини : матеріали наук.-практ. інтернет-конф. з міжнар. участю, Полтава, 11–12 жовтня 2022 р. – Полтава, 2022. – С. 35–36.

3. Ісаєва О., Шумило М. Оновлені стандарти освіти лікарів – фахівців нової генерації. Science and Education a New Dimension. Pedagogy and Psychology. VI (72). Issue 174. 2018. P. 10–14.

4. Красілова Ю.М., Максимова, Н.Ю. Вплив воєнного стану на інформаційне навантаження особи. Науковий журнал «Габітус». 2023. № 47. С. 121–126.

5. Приліпка К. О. Виховання цінностей у студентів вищих навчальних закладів / К. О. Приліпка // Методика навчання природничих дисциплін у середній та вищій школі (XXVІ Каришинські читання) : матеріали міжнар. наук.-практ. конф., м. Полтава, 30–31 травня 2019 р. – Полтава : Астрая, 2019. – С. 261–262.

6. Скрипник І. М. Використання дистанційних методів навчання в медичній освіті / І. М. Скрипник, Н. П. Приходько // Проблеми безперервної медичної освіти та науки. – 2020. – № 3 (39). – С. 29–32. DOI 10.31071/promedosvity2020.03.029.

7. Скріннік Є. О. Формування ціннісного ставлення до здоров’я студентів-медиків в умовах навчально-вихового процесу медичного ВНЗ / Є. О. Скріннік // Світ медицини та біології. – 2018. – № 1 (63). – С. 213–216.



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
ДОСЛІДЖЕННЯ ВІТАМІННОГО СТАТУСУ ЯК МЕТОД ДОНОЗОЛОГІЧНОЇ ДІАГНОСТИКИ
09.04.2024 21:45
ГАЛЬВАНОЗ. ТАКТИКА ВЕДЕННЯ ПАЦІЄНТІВ
02.04.2024 15:17




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.203 сек. / Mysql: 1425 (0.149 сек.)