:: ECONOMY :: АКТУАЛІЗАЦІЯ НАВЧАЛЬНО-МОВЛЕННЄВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ІНОЗЕМНИХ СТУДЕНТІВ У КРИЗОВИХ УМОВАХ :: ECONOMY :: АКТУАЛІЗАЦІЯ НАВЧАЛЬНО-МОВЛЕННЄВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ІНОЗЕМНИХ СТУДЕНТІВ У КРИЗОВИХ УМОВАХ
:: ECONOMY :: АКТУАЛІЗАЦІЯ НАВЧАЛЬНО-МОВЛЕННЄВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ІНОЗЕМНИХ СТУДЕНТІВ У КРИЗОВИХ УМОВАХ
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 30

Термін подання матеріалів

24 травня 2024

До початку конференції залишилось днів 16



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

АКТУАЛІЗАЦІЯ НАВЧАЛЬНО-МОВЛЕННЄВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ІНОЗЕМНИХ СТУДЕНТІВ У КРИЗОВИХ УМОВАХ

 
14.02.2024 13:30
Автор: Дузь Лариса Іванівна, кандидат філологічних наук, доцент, Одеська національна музична академія імені А. В. Нежданової
[9. Філологічні науки;]


Світові й українські реалії останніх п'яти років (пандемія СОVID-19, повномасштабна агресія РФ проти України), обставини яких вийшли за межі загальноприйнятих норм життя, спричинилися до зрушень у суспільних міжособистіних відносинах. Професійні відносини в навчально-освітньому середовищі стали індикатором динаміки кризових емоційно-психологічних станів, які переживали, зокрема, іноземні студенти в Україні  [1]. За умов, практично, світового інформаційного вакууму з питань пандемії у кін. 2019 — на поч. 2020 рр. та війни у кін. 2021 — на поч. 2022 рр. такі поведінкові прояви сприймалися як випадковий збіг у часі особистісних розладів, які виникали у результаті впливу різних подразників. З часом означені обставини було об’єктивно кваліфіковано як життєво небезпечні та загрозливі та визнано конкретним психотравмуючим подразником подовженої дії. Це дозволило пояснити зауважені індивідуальні зміни у соціально-психологічних проявах  іноземних студентів як спільні ознаки єдиного феномену.

Психологи стверджують, що прояви посттравматичного стресового розладу (ПТСР) підлягають корекції, перш за все, на когнітивно-поведінковому рівні  [2]. Важливими у їхній профілактиці та подоланні визнано фактори, які підвищують мотивацію, сприяють цілеспрямованості суб'єкта, вчать адекватного сприйняття реальності, розвивають самоконтроль. Метою наукової роботи є дослідження лінгводидактичних інструментів запобігання та подолання кризових емоційно-психологічних станів у іноземних студентів. 

У процесі навчально-освітньої роботи за сучасних екстраординарних обставин авторка дослідження, лінгводидакт освітнього напряму “Музичне мистецтво”, спостерігала у середовищі китайських студентів прояви емоційних ознак психічної травмованості, які негативно позначалися на академічній поведінці й успішності. Зважаючи на основний мотив перебування іноземних студентів в Україні, а саме отримання вищої професійної освіти та фахове удосконалення, було вивчено зміни у  професійній комунікації та нові фахові потреби іноземців за надзвичайних обставин. В пошуках факторів подолання ПТСР було реалізовано підхід до психологічних та освітньо-навчальних проблем як двоєдиного комплексу в межах професійних мовленнєвих ситуацій. Аналіз комунікації, учасником якої стає іноземець у музичному ЗВО, з урахуванням соціолінгвістичних параметрів [3] дав підстави виділити основні типи мовленнєвих ситуацій, як от: симетрична комунікація у студентському середовищі, асиметричні мовленнєві відносини іноземців з комунікантами інших соціальних статусів, мовленнєві контакти з інтрапрофесійними комунікантами, фахові мовленнєві взаємини за музичною спеціальністю. З'ясовано основні соціально-психологічні характеристики визначених мовленнєвих ситуацій, а також вимоги, які вони висувають до комунікантів. Відповідно до типології, це володіння емоційно забарвленою розмовно-побутовою лексикою, готовність до адекватної двосторонньої взаємодії в умовах статусної нерівності, мовленнєва компетентність у наукових музикознавчих темах, знання термінології музичної спеціальності. Для психолінгвістичної допомоги іноземним студентам було організовано роботу за лексичними мінімумами, сформованими відповідно до досліджених ситуацій, а також за розмовними практикумами для здобувачів різних кваліфікаційних рівнів. У рамках мовного гуртка запроваджено напрям “Літературна творчість”, який діяв за методиками арттерапії та мав наслідком своєї роботи створення китайськими здобувачами поетичних зразків. Досліджено значення позааудиторної міжособистісної комунікації  [4]. 

Виявлено, що застосування лінгвопсихологічного підходу за надзвичайних умов дозволяє іноземним студентам долати прояви ПТСР, системно апробовувати свою здатність і реальну готовність до мовленнєвої взаємодії та взаєморозуміння, а також професійну мовленнєву компетентність. Дослідженням доведено, що методично організована навчально-мовленнєва діяльність іноземного студента у  професійних ситуаціях підвищує мотивацію та цілеспрямованість дій, стимулює адекватну оцінку реальності, активізує мислення, розвиває здатність до емоційного самоконтролю, тобто є важливим інструментом запобігання та подолання кризових емоційно-психологічних станів за надзвичайних обставин.

Список літератури:

1. Ковтун Олена. Моніторинг адаптації суб’єктів освітнього процесу у вищій школі до роботи і навчання в умовах пандемії COVID-19 / Подолання мовних та комунікативних бар'єрів : освіта, наука, культура: збірник наукових праць  Національний авіаційний університет.  Київ : НАУ, 2020. С.138-141.

2. Харченко В. Є., Шугай М. А. Психологічна діагностика та корекція посттравматичного стресового розладу особистості : метод. посіб.  Острог : Острозька академія, 2015. 160 с.

3. Масенко Л. Т. Нариси з соціолінгвістики. Київ : Видавничий дім “Києво-Могилянська академія”, 2010. 242 с.



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
ДЕЯКІ ОСНОВНІ АСПЕКТИ РЕЦЕПЦІЇ «СЛОВА О ПОЛКУ ІГОРЕВІМ» У ФРАНЦІЇ
26.02.2024 17:51
ТЕКСТ І МЕТОДИ ЙОГО ДОСЛІДЖЕННЯ
21.02.2024 16:49
НИЩЕННЯ ЦЕРКОВ ЯК ГЕНОЦИД УКРАЇНСЬКОЇ НАЦІЇ В ПОЕМІ «ЛЕТІЛИ ДЗВОНИ» МИКОЛИ ТОМЕНКА
20.02.2024 13:35
THE ADVANTAGES AND DISADVANTAGES IN THE USE OF SUBTITLES FOR WATCHING FILMS, SERIES AND VIDEOS IN THE FOREIGN LANGUAGE LEARNING PROCESS
20.02.2024 13:31
ПРОФЕСІЯ - ТЕХНІЧНИЙ ПЕРЕКЛАДАЧ
10.02.2024 13:27
НАЗВИ ОСІБ ЗА КУЛІНАРНИМИ ВПОДОБАННЯМИ В СУЧАСНІЙ УКРАЇНСЬКІЙ МОВІ
10.02.2024 13:23
LINGUISTIC AND EXTRALINGUISTIC FACTORS OF CREATING NEOLOGISMS IN MODERN ENGLISH
09.02.2024 17:38




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.194 сек. / Mysql: 1425 (0.151 сек.)