:: ECONOMY :: ВПРОВАДЖЕННЯ КОМПЕТЕНТНІСНОГО ПІДХОДУ ТА ФОРМУВАННЯ ІНШОМОВНИХ КОМУНІКАТИВНИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ :: ECONOMY :: ВПРОВАДЖЕННЯ КОМПЕТЕНТНІСНОГО ПІДХОДУ ТА ФОРМУВАННЯ ІНШОМОВНИХ КОМУНІКАТИВНИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ
:: ECONOMY :: ВПРОВАДЖЕННЯ КОМПЕТЕНТНІСНОГО ПІДХОДУ ТА ФОРМУВАННЯ ІНШОМОВНИХ КОМУНІКАТИВНИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 30

Термін подання матеріалів

24 травня 2024

До початку конференції залишилось днів 17



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

ВПРОВАДЖЕННЯ КОМПЕТЕНТНІСНОГО ПІДХОДУ ТА ФОРМУВАННЯ ІНШОМОВНИХ КОМУНІКАТИВНИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ

 
10.02.2024 13:17
Автор: Гордієнко Сергій Сергійович, аспірант, Глухівський національний педагогічний університет імені Олександра Довженка
[3. Педагогічні науки;]

На сучасному етапі розвиток освітньої системи потребує переходу від традиційних методів навчання до сучасних, які відповідають вимогам глобалізованого суспільства. Одним з основних напрямів удосконалення системи іншомовної освіти в закладах вищої освіти є впровадження компетентнісного підходу [1]. Основна ідея полягає в тому, щоб розвивати в здобувачів освіти конкретні компетентності, тобто їх здатність використовувати знання, уміння, навички та методи діяльності в нових навчальних і життєвих ситуаціях. 

Проблемою вивчення іноземних мов здобувачами освіти педагогічних спеціальностей у закладах вищої освіти займалися такі вчені, як О. Бігич, Г. Борецька, Н. Бориско, С. Гапонова, С. Ніколаєва, Н. Скляренко, Н. Сура, О. Тарнопольський, О. Устименко, В. Черниш та інші.

Питання теорії та практики розвитку іншомовних комунікативних компетентностей активно досліджено в наукових працях багатьох вчених, серед яких можна згадати Л. Биркун, С. Козак, О. Нечипорук, А. Петрову, В. Сафонову та інших.

Іншомовна комунікативна компетентність визначається як здатність здобувача освіти використовувати мову для ефективного спілкування та кооперативної взаємодії з іншими людьми у різних ситуаціях. Вона охоплює мовну, мовленнєву, соціокультурну та прагматичну (діяльнісну) складові. Формування цієї компетентності передбачає, перш за все, створення реальних життєвих ситуацій спілкування іноземною мовою в процесі взаємодії культур[2]. 

Компетентнісний підхід базується на ідеї, що освіта має спрямовуватися на розвиток компетентностей - комплексу знань, вмінь, навичок та особистісних якостей. Компетентнісний підхід у навчанні іноземних мов надає можливість більше уваги приділяти індивідуальним потребам кожного здобувача освіти. Викладачі виступають фасилітаторами навчання, адаптуючи програму та завдання до рівня знань, інтересів та особистісних особливостей кожного учасника освітнього процесу [3]. 

Головною метою компетентнісного підходу у вивченні іноземних мов є розвиток комунікативних умінь та навичок. Здобувачі вивчають мову для ефективного спілкування, а не лише для відтворення вивченого матеріалу. Використання інтерактивних вправ, рольових ігор та проєктів сприяє формуванню практичних навичок у використанні іноземної мови.

Компетентнісний підхід підкреслює важливість вивчення мови в реальних життєвих ситуаціях. Заняття стають більш захоплюючими та практичними, оскільки вони орієнтовані на вирішення конкретних завдань, які можна зустріти майбутнього вчителя в реальному житті. Це стимулює здобувачів застосовувати отримані знання за межами аудиторії. Впровадження компетентнісного підходу у вивченні іноземних мов також сприяє підготовці студентів до успішного кар'єрного розвитку. Здатність ефективно спілкуватися іноземною мовою відкриває нові можливості на міжнародному ринку праці та сприяє міжнародній співпраці в різних галузях.

У рамках компетентнісного підходу оцінювання не обмежується виключно знаннями граматики та лексики. Воно визначається за ключовими компетентностями, такими як аналітичність, творчість, самостійність та ефективне використання мовних засобів у різних сферах комунікації. Оцінка проводиться на основі виконання здобувачами освіти різноманітних завдань, які відображають їхню здатність використовувати мову у реальних ситуаціях, а не лише на тестах та екзаменах.

Важливим аспектом компетентнісного підходу є урахування індивідуальних потреб та інтересів студентів. Викладачі перетворюються з передавачів знань на наставників, які допомагають здобувачам освіти розвивати свої індивідуальні сильні сторони та обирати напрямок вивчення мови відповідно до їхніх потреб та майбутніх планів. Використання сучасних технологій є необхідною складовою впровадження компетентнісного підходу. Мультимедійні засоби, відеоуроки та віртуальні екскурсії допомагають отримувати новий досвід та розширювати знання через використання інтерактивних засобів. 

Отже, компетентнісний підхід в кореневий спосіб змінює цілі та зміст іншомовної освіти. Замість пасивного засвоєння мовних знань та норм, увага акцентується на досягненні реальної комунікативної взаємодії та формуванні життєво важливих якостей особистості здобувача як успішного користувача мови.

Впровадження компетентнісного підходу в навчанні іноземних мов є кроком вперед у створенні більш ефективної та практично орієнтованої системи освіти. Акцент на розвитку ключових компетентностей та наголос на практичному використанні мови у різних сферах життя готують здобувачів освіти до викликів глобального світу. Спільно з викладачами іноземних мов, студенти стають активними учасниками світового співтовариства, де знання іноземних мов визнається не лише як навичка, але і як ключова компетентність для успішного розвитку особистості та суспільства в цілому.

Список літератури:

1. Бібік Н. Формування пізнавальних інтересів молодших школярів: К.:

Освіта, 1998.

2. Білецька Н.М. Інноваційні технології навчання іноземних мов. – К.: Освіта, 2022.

3. Слободянюк О.В. Реформування іншомовної освіти в Україні: сучасні тенденції та перспективи. – К.: КНУ імені Тараса Шевченка, 2022.

__________________

Науковий керівник: Пінчук Ірина Олександрівна, доктор педагогічних наук, доцент, Глухівський національний педагогічний університет імені Олександра Довженка



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
РЕАЛІЗАЦІЯ ІНТЕГРАТИВНОГО ПІДХОДУ У ПРОФЕСІЙНІЙ ПІДГОТОВЦІ МАГІСТРІВ-ОЛІГОФРЕНОПЕДАГОГІВ
31.01.2024 21:39
ПЕРЕВАГИ ТА НЕДОЛІКИ СУЧАСНИХ МЕТОДІВ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ
23.02.2024 13:24
КЛАСИЧНИЙ УНІВЕРСИТЕТ ПОЛТАВСЬКА ПОЛІТЕХНІКА В ІСТОРІЇ ЖІНОЧОЇ ОСВІТИ ПОЛТАВЩИНИ (1818-2024 РР.)
22.02.2024 13:04
ВПРОВАДЖЕННЯ ЦИФРОВИХ ТЕХНОЛОГІЙ ТА ТЕХНОЛОГІЙ ШТУЧНОГО ІНТЕЛЕКТУ В ОСВІТНІЙ ПРОЦЕС ПРИ ВИВЧЕННІ МОЛЕКУЛЯРНОЇ БІОЛОГІЇ СТУДЕНТАМИ-МЕДИКАМИ
21.02.2024 19:13
РОЗВИТОК ЗВ’ЯЗНОГО МОВЛЕННЯ ДОШКІЛЬНИКІВ ШЛЯХОМ ВПРОВАДЖЕННЯ В ОСВІТНІЙ ПРОЦЕС ЦИФРОВИХ ТЕХНОЛОГІЙ
21.02.2024 10:09
РЕАЛІЗАЦІЯ STEM-ПРОЄКТІВ У ПРОФЕСІЙНІЙ ПІДГОТОВЦІ СТУДЕНТІВ ІНЖЕНЕРНО-ПЕДАГОГІЧНИХ СПЕЦІАЛЬНОСТЕЙ
20.02.2024 19:16
ОСОБЛИВОСТІ ФОРМУВАННЯ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ В УМОВАХ ДИСТАНЦІЙНОЇ ФОРМИ НАВЧАННЯ
19.02.2024 17:59
POSSIBILITIES OF APPLICATION OF IMMERSIVE TECHNOLOGIES IN THE EDUCATIONAL PROCESS OF MEDICAL STUDENTS AT CLINICAL DEPARTMENTS
16.02.2024 17:05
СУТНІСТЬ І ЗМІСТ ПРОФЕСІЙНОЇ МОБІЛЬНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ
16.02.2024 16:54
СУЧАСНІ ПРОБЛЕМИ СІМЕЙНОГО ВИХОВАННЯ
07.02.2024 15:24




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.193 сек. / Mysql: 1425 (0.154 сек.)