:: ECONOMY :: ЗМЕНШЕННЯ ДРЕЙФУ НУЛЯ ЗА РАХУНОК РЕЗЕРВУВАННЯ СЕНСОРІВ :: ECONOMY :: ЗМЕНШЕННЯ ДРЕЙФУ НУЛЯ ЗА РАХУНОК РЕЗЕРВУВАННЯ СЕНСОРІВ
:: ECONOMY :: ЗМЕНШЕННЯ ДРЕЙФУ НУЛЯ ЗА РАХУНОК РЕЗЕРВУВАННЯ СЕНСОРІВ
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 30

Термін подання матеріалів

24 травня 2024

До початку конференції залишилось днів 16



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

ЗМЕНШЕННЯ ДРЕЙФУ НУЛЯ ЗА РАХУНОК РЕЗЕРВУВАННЯ СЕНСОРІВ

 
19.01.2024 22:36
Автор: Іносов Сергій Вікторович, кандидат технічних наук, доцент, Київський національний університет будівництва і архітектури; Бондарчук Ольга Вячеславівна, кандидат технічних наук, доцент, Київський національний університет будівництва і архітектури; Самойленко Микола Іванович, асистент, Київський національний університет будівництва і архітектури; Вольтерс Андрій Олександрович, асистент, Київський національний університет будівництва і архітектури
[26. Технічні науки;]

ORCID: 0000-0001-8305-5514 Іносов С.В.

ORCID: 0000-0003-1893-1893 Бондарчук О.В.

ORCID: 0000-0001-9410-6962 Самойленко М.І.

ORCID: 0000-0002-3842-8198 Вольтерс А.О.

Ключові слова: сенсор, резервування, дрейф нуля, медіана.

Перспективним напрямом в метрології є забезпечення надійних, точних і неперервних вимірювань з використанням дешевих сенсорів [1]. Надійність і точність окремих сенсорів незадовільна, але за рахунок апаратної надлишковості поставлена мета може бути досягнута [2]. В найбільш розповсюдженій найпростіший реалізації використовуються три ідентичних незалежних сенсори для одного вимірюваного параметра. Виходи сенсорів агрегатуються для підвищення надійності результатів вимірювання. Найпростішими алгоритмами агрегатування є обчислення середнього або обчислення медіани («голосування»).

В роботі досліджується можливість виявлення і зменшення аномального великого дрейфу одного з сенсорів при трикратному резервуванні.

Дослідження виконувалось методом статистичного моделювання. Випадкова похибка вимірювання має нормальний розподіл, що гарантується центральною граничною теоремою. Кореляція між похибками трьох сенсорів відсутня. Шукане точне значення вимірюваної величини прийнято за 100%. Середньоквадратичне відхилення (для прикладу) прийняте 1% для всіх сенсорів. Зміщення математичного очікування (дрейф) вважається константою, яку можна варіювати. Для правильно сконструйованого сенсору жодне джерело похибки не повинно переважати, тому в двох справних (умовно) сенсорах дрейф варіюється в співставних межах +-2%. В умовно несправному сенсорі дрейф варіюється в аномально великому діапазоні +-10%. Результати опитування сенсорів агрегатувалися обчисленням середнього і медіани («голосування»).

Результати дослідження ілюструються рисунками 1 і 2, що відображають зміщення агрегатованого результату вимірювання в залежності від аномально великого дрейфу (Drift1) одного з сенсорів. Дрейф двох умовно справних сенсорів прийнято Drift2 = Drift3 = 0 (рис 1) і Drift2 = 1%, Drift3 = 0 (рис 2). Агрегатування середнім арифметичним відповідає пунктирній лінії, агрегатування медіаною (голосуванням) відповідає суцільній лінії,




Рисунок 1 – Зміщення агрегатованого результату вимірювання в залежності від аномально великого дрейфу нуля (Drift1) одного з сенсорів при відсутності дрейфу інших сенсорів

 

Рисунок 2 – Зміщення агрегатованого результату вимірювання в залежності від аномально великого дрейфу нуля (Drift1) одного з сенсорів при  Drift2 = 1%, . Drift3 = 0%

Середнє і медіана дають практично однакову агрегатовану оцінку результатів вимірювання справними сенсорами,  що ілюструється рисунком 3. Коефіцієнт кореляції дорівнює 0.86.




Рисунок 3 – Кореляційна діаграма агрегатованих оцінок за медіаною і середнім

Висновки

1. Середнє і медіана дають практично однакову агрегатовану оцінку результатів вимірювання справними сенсорами, коли дрейф і випадкова похибка співставні. 

2. Невеликий дрейф справного сенсору зменшується в три рази за рахунок агрегатування.

3. Аномально великий дрейф несправного сенсору зменшується в три рази за рахунок агрегатування при осередненні і значно ефективніше подавляється процедурою «голосування» (оцінкою за медіаною), аж до рівня випадкової похибки.

4. Невідповідність середнього і медіани може служити ефективною діагностичною ознакою аномально великого дрейфу одного з сенсорів (викликаного несправністю чи зовнішнім несприятливим фактором).

Список використаних джерел

1. Sylvain Poupry, Cédrick Béler, Kamal Medjaher. Towards data reliability based on triple redundancy and online outlier detection. Proceedings of the 7th European Conference of the Prognostics and Health Management Society. France. 2022. - 420 p.

2. Jesús Parrado Granado. Application of voting techniques to redundant temperature measure of aircraft engines. Departamento de Ingeniería electrónica Escuela Técnica Superior de Ingeniería Universidad de Sevilla. Sevi lla, 2017. – 40 p.



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
PREREQUISITES FOR THE IMPLEMENTATION OF DIGITAL TECHNOLOGIES IN LABOUR PROTECTION
22.01.2024 19:05
ОСОБЛИВОСТІ ВИМІРЮВАНЬ ПАРАМЕТРІВ ЧАСТОТНО – МОДУЛЬОВАНИХ ІНФОРМАЦІЙНИХ СИГНАЛІВ ДЛЯ СИСТЕМ КЕРУВАННЯ ТА ДІАГНОСТИКИ ДИЗЕЛЬНИХ АГРЕГАТІВ
22.01.2024 17:25
MODELING OF A RESONANT WAVEGUIDE-SLOT ELEMENT WITH FOUR LONGITUDINAL SLOTS ON A WIDE WALL
21.01.2024 01:02
МОДЕЛЮВАННЯ ПЕРЕМІЩЕННЯ ВАНТАЖІВ ЗА ДОПОМОГОЮ БЕЗПІЛОТНИХ ЛІТАЛЬНИХ АПАРАТІВ НА ОСНОВІ МУРАШИНОГО АЛГОРИТМУ
20.01.2024 21:21
РАЦІОНАЛІЗАЦІЯ МАРШРУТІВ ДОСТАВКИ РОБІТНИКІВ НА ГІРНИЧОДОБУВНИХ ПІДПРИЄМСТВАХ
15.01.2024 20:43
МОДЕЛІ РЕАЛІЗАЦІЇ МОДИФІКАЦІЙНИХ ЗМІН У ЛІТАКАХ ТРАНСПОРТНОЇ КАТЕГОРІЇ
15.01.2024 19:29
ЗАКОНОМІРНОСТІ ФОРМУВАННЯ НЕПЛОСКОГО КРИЛА ЛІТАКА ТРАНСПОРТНОЇ КАТЕГОРІЇ
11.01.2024 17:36
ВИКОРИСТАННЯ СТАТИЧНОГО МОМЕНТУ ПЛОЩІ У РОЗРАХУНКАХ ДЕТАЛЕЙ МАШИН НА МІЦНІСТЬ І ЖОРСТКІСТЬ
11.01.2024 16:28
DEVELOPMENT OF A BELT FEEDER TECHNICAL DESIGN
08.01.2024 18:07
DEVELOPMENT OF THE LIFTING TOWER TECHNICAL DESIGN
08.01.2024 17:53




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.193 сек. / Mysql: 1425 (0.151 сек.)