:: ECONOMY :: ІННОВАЦІЙНА СКЛАДОВА МУНІЦИПАЛЬНО-ПРАВОВОЇ ПОЛІТИКИ У ПЕРІОД ДІЇ ВОЄННОГО СТАНУ ТА У ПОВОЄННИЙ ЧАС В УКРАЇНІ :: ECONOMY :: ІННОВАЦІЙНА СКЛАДОВА МУНІЦИПАЛЬНО-ПРАВОВОЇ ПОЛІТИКИ У ПЕРІОД ДІЇ ВОЄННОГО СТАНУ ТА У ПОВОЄННИЙ ЧАС В УКРАЇНІ
:: ECONOMY :: ІННОВАЦІЙНА СКЛАДОВА МУНІЦИПАЛЬНО-ПРАВОВОЇ ПОЛІТИКИ У ПЕРІОД ДІЇ ВОЄННОГО СТАНУ ТА У ПОВОЄННИЙ ЧАС В УКРАЇНІ
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 30

Термін подання матеріалів

24 травня 2024

До початку конференції залишилось днів 17



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

ІННОВАЦІЙНА СКЛАДОВА МУНІЦИПАЛЬНО-ПРАВОВОЇ ПОЛІТИКИ У ПЕРІОД ДІЇ ВОЄННОГО СТАНУ ТА У ПОВОЄННИЙ ЧАС В УКРАЇНІ

 
12.12.2023 13:54
Автор: Петришина Марина Олександрівна, кандидат юридичних наук, Науково-дослідний інститут правового забезпечення інноваційного розвитку Національної академії правових наук України
[5. Юридичні науки;]


Муніципально-правова політика являє собою систему науково обґрунтованих цілей, принципів, стратегій, що спрямовані на розробку ефективного механізму муніципально-правового регулювання, а також його раціоналізацію та оптимізацію. Йдеться про те, що кожен напрям правового регулювання, кожен конкретний захід, кожне окреме рішення повинні бути науково обґрунтованими, відповідати засадам конституційного ладу, а також міжнародним зобов’язанням держави.

Специфічною рисою муніципально-правової політики є її максимальна наближеність до місця проживання громадян, а значить до їх повсякденних потреб та інтересів. У той же час, муніципально-правова політика має комплексний характер зважаючи на те, що урегулюванню підлягають різні «питання місцевого значення», а органи місцевого самоврядування здійснюють широкі повноваження в різних сферах суспільних відносин [1].

Не менш важливим аспектом муніципально-правової політики є спільна мета, яка є визначальною для усіх її учасників, а сама муніципально-правова політика є інструментом для досягнення конкретних цілей і завдань у муніципальному будівництві. Процес формування муніципально-правової політики не може відбуватися стихійно, а вимагає відповідної стратегії і тактики, логічної послідовності і системності дій щодо її реалізації.

Зважаючи на свою діалектичну природу, муніципально-правова політика функціонує як ключовий механізм забезпечення взаємодії між різними рівнями влади та суб’єктами громадянського суспільства. Зважаючи на її спрямованість, муніципально-правова політика створює так званий фреймворк, де всі суб’єкти можуть визначати пріоритети, вирішувати питання і співпрацювати для досягнення спільних цілей. Такий підхід повинен сприяти ефективному використанню ресурсів, уникненню конфліктів, а також сталому розвитку громад і територій, упровадженню інноваційних складових у процес здійснення муніципально-правових повноважень різними суб’єктами.

У державах зі сталими демократичними традиціями інноваційна складова муніципально-правової політики визначається оновленням підходів до створення і впровадження означених правових механізмів на місцевому рівні. Інноваційна складова муніципально-правової політики в Україні була закладена на рівні конституційно-правового регулювання. Крім того, йдеться про політико-правові інструменти (концепції, стратегії, плани, програми тощо) [2; 3; 4; 5; 6].

Загалом, сучасна інноваційно-орієнтована муніципально-правова політика в Україні, враховуючи особливості правового режиму воєнного стану, а також об’єктивно обумовлені специфічні виклики та потреби суспільства і держави в цей період, включає такі аспекти:

1) необхідність адаптації політико-правового середовища до умов воєнного стану. Йдеться про розробку гнучких та ефективних механізмів реагування в умовах воєнного стану як органами державної влади, так і органами місцевого самоврядування, а також військовими державними адміністраціями. Адже в цілях безпеки та здійснення ефективного управління і контролю можуть оперативно вводитися у дію необхідні рішення, якими передбачаються відповідні механізми, конкретні заходи тощо [7];

2) необхідність забезпечення правових можливостей реалізації прав та безпеки громадян. Йдеться про розробку нових, а також перегляд чинних нормативно-правових актів, які гарантують захист прав та безпеку громадян в умовах воєнного стану, а також впровадження та адаптація таких положень на місцевому рівні. Інноваційно-орієнтований підхід може передбачати зміну пріоритетів на користь забезпечення прав внутрішньо переміщених осіб, військовослужбовців, а також інших осіб, що постраждали від воєнних дій [8];

3) необхідність розробки та заохочення гуманітарних та соціальних ініціатив. Йдеться про сприяння впровадженню інноваційно-орієнтованих програм та проєктів, спрямованих на відновлення та підтримку територій і громадян, що постраждали від воєнних дій;

4) необхідність впровадження та повсюдного використання цифрових технологій для управління та контролю над кризовими ситуаціями. Йдеться про використання інформаційно-комунікаційних технологій з метою координації під час таких кризових ситуацій, що може включати створення електронних систем сповіщення, обміну інформацією, контролю тощо;

5) необхідність створення правових механізмів зміцнення взаємодії між владою та громадянським суспільством. Йдеться про сприяння відкритому діалогу та співпраці між органами влади, громадянами та неприбутковими організаціями з метою спільного вирішення проблем в умовах воєнного стану.

Таким чином, незважаючи на те, що повною мірою не може бути дотримано всіх умов для упровадження інноваційної складової муніципально-правової політики за цих умов, місцеве самоврядування сьогодні набуває статусу одного з ключових агентів формування та реалізації інноваційно-орієнтованої муніципально-правової політики під час дії воєнного стану, а також у період повоєнного відновлення, а його роль полягає, зокрема, у стратегічному плануванні, координації гуманітарної допомоги, гарантуванні прав громадян та безпеки, активній участі у відновленні житлового фонду, критично важливих об’єктів інфраструктури та соціальної інфраструктури.

Література

1. Petryshyna, M. O. (2021). Municipal policy as a priority area of legal policy in the context of reforming the territorial organization of power and European Integration of Ukraine / Svitlana H. Serohina, Maryna O. Petryshyna // Journal NALSU. 2021, # 3. p. 129 – 143. doi: 10.37635/jnalsu.28(3).2021.129-143. Вилучено з: http://visnyk.kh.ua/uk/article/munitsipalno-pravova-politika-yak-prioritetny-napryamok-pravovovoyi-politiki-v-umovakh-reformuvannya-teritorialnoyi-organizatsiyi-vladi-ta-yevropeyskoyi-integratsiyi-ukrayini [англійською].

2. Про засади державної регіональної політики: Закону України № 156-VIII від 05.02.2015 р. Вилучено з: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/156-19 [українською].

3. Про Національну програму інформатизації: Закону України № 2807-IX від 01.12.2022 р. Вилучено з: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2807-20#Text 

4. Про схвалення Концепції реформування місцевого самоврядування та територіальної організації влади в Україні: Розпорядження Кабінету Міністрів України № 333-р від 01.04.2014 р. Вилучено з: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/333-2014-%D1%80#Text 

5. Про схвалення Концепції розвитку електронного урядування в Україні: Розпорядження Кабінету Міністрів України № 649-р. від 20.09.2017 р. Вилучено з: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/649-2017-%D1%80#Text [українською].

6. Про схвалення Концепції розвитку цифрових компетентностей та затвердження плану заходів з її реалізації: Розпорядження Кабінету Міністрів України № 167-р. від 03.03.2021 р. Вилучено з: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/167-2021-%D1%80#Text [українською].

7. Петришина М. О. Особливості взаємодії органів місцевого самоврядування з органами державної влади в умовах воєнного стану й відбудови України / Серьогіна С. Г., Петришина М. О. Правнича наука та законодавство України: європейський вектор розвитку в умовах воєнного стану: монографія. Нац. акад. прав. наук України. Харків, Право. 2023. 902 с. (підр. 1.8. С. 129 – 145). [українською].

8. Petryshyn O. O. (2023). Population Loss Through Migration and Internal Displacement as a Risk Factor for Stronghold Territorial Communities in Post-Invasion Ukraine. Studia Regionalne i Lokalne. Nr. 1(91)2023. p. 92 – 104. Scopus. doi: 10.7366/1509499519106. [in english].

Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
ОСОБЛИВОСТІ РЕГУЛЮВАННЯ ПРАВОВОГО СТАТУСУ ВИКРИВАЧІВ
14.12.2023 13:55
ЩОДО ПИТАННЯ ПРИМИРЕННЯ СТОРІН В АДМІНІСТРАТИВНОМУ СУДОЧИНСТВІ
14.12.2023 11:33




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.226 сек. / Mysql: 1396 (0.173 сек.)