:: ECONOMY :: ПОБУДОВА МЕТОДІВ КЛАСИФІКАЦІЇ ЗОБРАЖЕНЬ НА ОСНОВІ АРХІТЕКТУРИ НЕЙРОМЕРЕЖ :: ECONOMY :: ПОБУДОВА МЕТОДІВ КЛАСИФІКАЦІЇ ЗОБРАЖЕНЬ НА ОСНОВІ АРХІТЕКТУРИ НЕЙРОМЕРЕЖ
:: ECONOMY :: ПОБУДОВА МЕТОДІВ КЛАСИФІКАЦІЇ ЗОБРАЖЕНЬ НА ОСНОВІ АРХІТЕКТУРИ НЕЙРОМЕРЕЖ
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 30

Термін подання матеріалів

24 травня 2024

До початку конференції залишилось днів 16



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

ПОБУДОВА МЕТОДІВ КЛАСИФІКАЦІЇ ЗОБРАЖЕНЬ НА ОСНОВІ АРХІТЕКТУРИ НЕЙРОМЕРЕЖ

 
21.11.2023 20:52
Автор: Решетнікова Світлана Миколаївна, кандидат технічних наук, доцент, Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут» ; Боева Анна Анатольевна, кандидат фізико-математичних наук, доцент, Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут» ; Решетнікова Катерина Сергіївна, прогаміст, IT-компанія CloudWorks
[2. Інформаційні системи і технології;]

На теперішнчй час машинне навчання застосовується у дуже великій кількості областей, наприклад, у медичній діагностиці, дорожньому русі, розпізнаванні жестів та мови, прогнозуванні. 

З методів машинного навчання відокремлюють глибоке навчання. Глибоке навчання - архітектура нейромереж, до якої входить один з підходів до їх побудови та навчання, тобто це сукупність широкого сімейства методів машинного навчання, заснованих на імітації роботи людського мозку в процесі обробки даних і створення патернів, використовуваних для прийняття рішень.

Зазвичай задачі машинного навчання можна віднести до одного з трьох типів: 1) навчання з вчителем (supervised learning); 2) навчання без вчителя (unsupervised learning); 3) навчання з підкріпленням (reinforcement learning).

У навчанні з учителем моделі подається не тільки приклади входів, а й їхні бажані виходи. Метою є пошук функції f : X → Y, де X – простір входів, а Y – простір виходів, яка відповідає парам прикладів. Навчання з учителем вирішує наступні задачі: задача класифікації, регресії та ін.

Найбільш поширеною задачею навчання з вчителем є задача класифікації. Проте потрібно пам’ятати і про мінуси цього підходу: потрібно достатня кількість прикладів, що охоплюють (бажано) усі можливі ситуації, великі часові затрати на виконання процедури навчання та поведінку штучної нейронної мережі (ШНМ).

Одним з методів, що може вирішити проблему з великою тривалістю навчання та невеликою тренувальною вибіркою, є самонавчання (SSL). Зазвичай самонавчання проходить у два етапи: спочатку вирішується підготовча задача, протягом якого використовується не анотовані дані, а потім шари нейронної мережі заморожуються і вирішується основна задача. Підготовча задача (pretext task) – задача зі штучно створеними мітками (псевдо-мітками), на якій навчається модель, щоб вивчити хороше уявлення (репрезентації) об'єктів. Основна задача (downstream task) – задача на якій перевіряють якість отриманих уявлень. Псевдо-мітки (pseudo labels) – мітки, які отримують автоматично, без ручного розмітки, але навчання яким сприяє формуванню хороших уявлень. Головним чином методи самонавчання відрізняються один від одного видом та складністю підготовчої задачі[1]. Наприклад, розфарбовування зображення, доповнювання зображення, задача передбачення контексту.

Була зроблена підготовча задача на визначення кута, на який повернуто зображення. Метою використовувати геометричні перетворення є те, що згорткова нейронна мережа; неефективно працює в рамках поворотів. Тобто для згортки зображення та його повернена версія – це абсолютно різні масиви пікселей. Вважається, що розуміння орієнтації зображення допоможе нейронній мережі краще класифікувати як тренувальний датасет, так і реальні дані[2]. Ми припускаємо, що ШНМ, яка здатна розпізнавати кут повороту зображення, навчиться кращим ембедінг векторам ніж це робить звичайна CNN. Таким чином, мережа буде лише засобом створення векторів ембедінгу, які потім класифікуватимуться будь-яким звичайним методом класифікації, наприклад, методом k-найближчих сусідів чи будь-яким лінійним класифікатором.

В роботі розглянутоо підготовчу задачу складання пазлу. Ідея задачі складання пазлу полягає у припущені, що нейронна мережа буде здатна ототожнювати частини зображення та зображення в цілому і це допоможе їй звертати увагу на значущі елементи зображення. Вхідними даними для вирішення цієї задачі будуть зображення цілком та визначена кількість частин цього зображення[3]. Слід зауважити, що зображення не цілком розділяється на пазли. Спочатку випадково обирається область, яку вже потім розділяють. Ділення на частини теж проходить не рівно по границях, а з деяким відступом. Метою тренування є створити таких репрезентації частин і всього цілого, щоб ці репрезентації були схожі[4].

Література:

1 «Self-supervised Visual Feature Learning with Deep Neural Networks: A Survey», 2019 [Електронний ресурс] : Режим доступу: https://arxiv.org/pdf/1902.06162.pdf

2 «Unsupervised representation learning by predicting image rotations», 2018 [Електронний ресурс] : Режим доступу: https://arxiv.org/pdf/1803.07728v1.pdf

3 «Self-Supervised Learning of Pretext-Invariant Representations», 2019 [Електронний ресурс] : Режим доступу https://arxiv.org/pdf/1912.01991v1.pdf

4 «Unsupervised representation learning by predicting image rotations»,2018 [Електронний ресурс] : Режим доступу:https://arxiv.org/pdf/1803.07728v1.pdf

Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
АКТУАЛЬНІСТЬ, ОСОБЛИВОСТІ ТА МЕТОДИ ЗАХИСТУ ІНФОРМАЦІЇ У ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ
21.11.2023 16:35
ШТУЧНИЙ ІНТЕЛЕКТ ЯК ІНСТРУМЕНТ ДЛЯ ПІДВИЩЕННЯ ЕФЕКТИВНОСТІ МОДЕЛЮВАННЯ В AGILE-ПІДХОДАХ
21.11.2023 13:43
НЕЧІТКА СИСТЕМА ПРІОРИТЕТНОСТІ РОБІТ ІТ-ПРОЕКТУ
21.11.2023 11:50
OLAP-ТЕХНОЛОГІЇ: СТРУКТУРА ТА РЕАЛІЗАЦІЯ
21.11.2023 00:11
МАТЕМАТИЧНИЙ ІНСТРУМЕНТАРІЙ ПРИЙНЯТТЯ РІШЕННЯ ПРО ВИБІР БАЗИ ДАНИХ
20.11.2023 19:58
ВИКОРИСТАННЯ ХМАРНИХ ТЕХНОЛОГІЙ
20.11.2023 18:35
ПРОГНОЗУВАННЯ ТЕНДЕНЦІЙ ПРОДАЖІВ У ГАЛУЗІ РОЗДРІБНОЇ ТОРГІВЛІ ЗА ДОПОМОГОЮ АНАЛІЗУ ЧАСОВИХ РЯДІВ І АЛГОРИТМІВ МАШИННОГО НАВЧАННЯ
19.11.2023 21:15
LEVERAGING OF BUSINESS PROCESS MANAGEMENT PERFORMANCE INDICATORS IN SAFE IT PROJECTS
19.11.2023 19:54
ТЕОРЕТИЧНІ АСПЕКТИ ЗАСТОСУВАННЯ СУЧАСНИХ ІНФОРМАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ НА ПІДПРИЄМСТВІ
18.11.2023 11:06
РЕАЛІЗАЦІЯ ДЕЦЕНТРАЛІЗОВАНИХ ВЕБДОДАТКІВ НА ОСНОВІ ТЕХНОЛОГІЙ БЛОКЧЕЙНУ
17.11.2023 20:16




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.176 сек. / Mysql: 1425 (0.137 сек.)