:: ECONOMY :: ДОСВІД ЗАСТОСУВАННЯ СИМУЛЯЦІЙНОГО НАВЧАННЯ ЛІКАРІВ-СТОМАТОЛОГІВ У ПІСЛЯДИПЛОМНІЙ ОСВІТІ :: ECONOMY :: ДОСВІД ЗАСТОСУВАННЯ СИМУЛЯЦІЙНОГО НАВЧАННЯ ЛІКАРІВ-СТОМАТОЛОГІВ У ПІСЛЯДИПЛОМНІЙ ОСВІТІ
:: ECONOMY :: ДОСВІД ЗАСТОСУВАННЯ СИМУЛЯЦІЙНОГО НАВЧАННЯ ЛІКАРІВ-СТОМАТОЛОГІВ У ПІСЛЯДИПЛОМНІЙ ОСВІТІ
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 30

Термін подання матеріалів

24 травня 2024

До початку конференції залишилось днів 17



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

ДОСВІД ЗАСТОСУВАННЯ СИМУЛЯЦІЙНОГО НАВЧАННЯ ЛІКАРІВ-СТОМАТОЛОГІВ У ПІСЛЯДИПЛОМНІЙ ОСВІТІ

 
08.03.2023 02:28
Автор: Костиренко Олексій Петрович, кандидат медичних наук, асистент кафедри терапевтичної стоматології, Полтавський державний медичний університет; Шевченко Василь Кирилович, кандидат медичних наук, асистент кафедри післядипломної освіти лікарів стоматологів, Полтавський державний медичний університет; Мельник Владислав Леонідович, кандидат медичних наук, асистент кафедри післядипломної освіти лікарів стоматологів, Полтавський державний медичний університет
[18. Медичні науки;]

ORCID: 0000-0002-4092-8319 Костиренко О.П.

ORCID: 0000-0003-0350-3263 Шевченко В.К.

ORCID: 0000-0002-5909-9901 Мельник В.Л.

Вступ. Питання вдосконалення підготовки майбутніх фахівців медичними закладами вищої освіти залишається актуальним та потребує особливої уваги. З початком оголошення військового стану в Україні виникла потреба в прискореній підготовці висококваліфікованих фахівців з досвідом надання невідкладної допомоги в екстрених ситуаціях. На стоматологічному прийомі нагальним питанням є надання допомоги пацієнтам при виникненні невідкладних станів: гіпертонічний криз, алергічні реакції на медикаментозні засоби, колапс. Це потребує від фахівця комплексних знань, клінічного мислення та мануальних навичок, в процесі тренінгового навчання виділяють теоретичні та практичні етапи [1]. Однією з умов успішного засвоєння навичок є багаторазове повторення, в результаті чого дії трансформуються, їх виконання доводиться до автоматизму. Важливе значення в навчанні і тренуванні надається спеціальним технічним пристроям – тренажерам-симуляторам. Їх використання важливо не тільки для формування конкретних мануальних вмінь, але й для моделювання певних клінічних ситуацій з метою адекватного реагування на них [2].

Симуляційна форма навчання передбачає використання манекенів або статистів, що дозволяє сформувати стійкий алгоритм дій та відпрацювання командної роботи в імітованій конкретній ситуації [3,4]. Теоретичні основи симуляційного навчання були сформульовані Девідом Габа, який визначив симуляцію на моделювання різних аспектів реального світу в інтерактивному режимі [5].

Мета. На кафедрі післядипломної освіти лікарів-стоматологів Полтавського державного медичного університету в учбовому процесі впроваджені інтерактивні методики надання невідкладної допомоги які дозволяють збільшити відсоток засвоєння практичного матеріалу, особливо коли мова йде про навчання реанімаційним заходам на основі симуляційних сценаріїв: при зупинці серця, раптовій коронарній та гострій серцевій недостатності використовується тренінг з серцево-легеневої реанімації (СЛР). Цикл тренінгового навчання включає в себе правові аспекти надання невідкладної допомоги, згідно чинного законодавства України, розшифрування певних термінів, таких як здоров’я, хвороба, критичний стан, анестезіологія, реаніматологія, етапність, особливості ознак незворотніх процесів та їх часовий фактор [6,7,8].

Матеріали і методи. Навчання лікарів-інтернів проводиться на базі Центрального навчально-тренінгового центру при Полтавській обласній клінічній лікарні ім. М. В. Скліфосовського сертифікованими викладачами згідно методичних розробок кафедри. Оптимальна кількість слухачів групи – 10-12 осіб. На теоретичній частині керівник представляє мету, план заняття, у логічній послідовності викладає матеріал. Теоретична частина представлена мультимедійною презентацією. На практичній частині інструктор-викладач визначає рівень володіння клінічними навичками лікарів-стоматологів, навчає роботі на електронних муляжах, моделює реальні симуляційні сценарії. Лікарі вирішують поставлені завдання і відпрацьовують практичні мануальні навички з базових реанімаційних заходів при роботі в команді. На електронних фантомах-симуляторах лікарі-інтерни знайомляться з елементами роботи реанімаційної бригади при наданні невідкладної допомоги пацієнту з термінальним станом. Зокрема при зупинці серця застосовують методики серцево-легеневої реанімації. Одночасно сформованою реанімаційною бригадою проводиться штучна вентиляція легень через маску в ділянці голови фантома, моделюється правильність постановки повітроводу. Перевіряється правильність постановки ларингоскопу та введення ларингеальної трубки або накладання ларингеальної маски. Лікарі відпрацьовують навички використання маски з мішком Амбу. Інструктор перевіряє ефективність виконання кожного прийому. 

Результати. На базі тренінгового центру впроваджуються наступні форми симуляційного навчання: тренінг-семінари, командні конкурсні змагання з проведення серцево-легеневої реанімації. Заняття завершується проведенням аналізу тренінгових маніпуляцій. Завдяки цифровим показникам електронних пристроїв манекенів є можливість більш якісно оцінити роботу кожного лікаря-стоматолога і команди в цілому з подальшим детальним аналізом допущених помилок та усуненням недоліків. 

Висновок. Практичний тренінг із застосуванням сучасних електронних манекенів і комп’ютерною обробкою результатів виконаних маніпуляцій сприяє підвищенню компетенції лікарів-стоматологів у наданні допомоги при невідкладних станах, дає можливість впевненого застосування отриманих знань для підвищення якості медичної допомоги пацієнтам. 

Cписок використаних джерел

1. Богашова Л.Я. Невідкладна допомога в хірургічній стоматології / Л.Я.Богашова, В.Л. Мельник, В.М. Чміль, І.Б. Шевченко. – Полтава, 2006. – 140 с.

2. Етапи формування навичок. Тренування і тренажери. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://psyera.ua/etapy-formirovaniya-navykov-trenirovka-i-trenazhery-929.htm

3. Льовкін О.А. Форми симуляційного навчання лікарів-слухачів, лікарів-інтернів, середнього медичного персоналу та парамедиків / Льовкін О.А. , Рязанов Д.Ю., Серіков К.В.// Медицина невідкланих станів. - 2016.- № 5 (76).- – С.94-97.

4. Єхалов В. В. Принципи підготовки лікарів різних спецільностей з циклу «Невідкладні стани» / В.В. Єхалов, В.І. Слива, Д.М. Станін [та ін.] // Медицина невідкладних станів. — 2011. — № 4. — С. 124-129.

5. Омельчук М.А. Методика використання симуляційного навчання у процесі формування компетентності з надання першої долікарської допомоги у провізорів / Вісник Черкаського університету. – 2016.- Вип. № 10. - С.118-123.

6. Наказ МОЗ України від 15 січня 2014 року № 34. Уніфікований клінічний протокол екстреної медичної допомоги «Раптова серцева смерть». URL: http://document.ua/pro-zatverdzhennja-ta-vprovadzhennja-mediko-tehnologichnih-d-doc189851.html.

7. Part 14: Education: 2015 American Heart Association Guidelines Update for Cardiopulmonary Resuscitation and Emergency Cardiovascular Care / F. Bhanji, A.J. Donoghue, M.S. Wolff [et al.] // Circulation. — 2015. — Vol. 132, 18 Suppl. 2. — P. 561-573.

8. Part 16: education, implementation, and teams: 2010 American Heart Association Guidelines for Cardiopulmonary Resuscitation and Emergency Cardiovascular Care / F. Bhanji, M.E. Mancini, E. Sinz [et al.] // Circulation. — 2010. — Vol. 122, 18 Suppl. 3. — P. 920-933.

Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
КОМПОНЕНТИ АПУД-СИСТЕМИ – РЕГУЛЯТОРИ ПРОЦЕСІВ ГІСТОГЕНЕЗУ ЛЕГЕНЬ ЛЮДИНИ
18.03.2023 22:41
ВПЛИВ ВІКУ НА ПОРУШЕННЯ ХОДЬБИ У ХВОРИХ З ХВОРОБОЮ ПАРКІНСОНА
18.03.2023 21:56
ПАТОГЕНЕЗ І ЛІКУВАННЯ ПОСТЗАПАЛЬНОЇ ГІПЕРПІГМЕНТАЦІЇ, СПРИЧИНЕНОЇ АКНЕ
18.03.2023 20:50
NUTRITION SPECIFICS OF MEDICAL WORKERS IN THE CONDITIONS OF HYBRID WARFARE
16.03.2023 20:48
СУЧАСНЕ БАЧЕННЯ ГЕНЕТИКИ У СПОРТІ
16.03.2023 19:40
ПІДХОДИ ЩОДО ВІДНОВЛЮВАЛЬНОГО ЛІКУВАННЯ ХВОРИХ З АРТРАЛГІЯМИ У ПОСТКОВІДНОМУ ПЕРІОДІ
16.03.2023 16:57
КЛІНІКО-ЛАБОРАТОРНЕ ОБГРУНТУВАННЯ ПРОФІЛАКТИКИ ПОРУШЕНЬ ГЕМОДИНАМІКИ ПУЛЬПИ ЗУБІВ ПІСЛЯ ОДОНТОПРЕПАРУВАННЯ
16.03.2023 13:30
ОСОБЛИВОСТІ ВИКЛАДАННЯ ОТОРИНОЛАРИНГОЛОГІЇ В СУЧАСНИХ УМОВАХ
16.03.2023 13:06
ДОСЛІДЖЕННЯ СУЧАСНОГО СТАНУ ОРГАНІЗАЦІЇ СИСТЕМИ РЕАБІЛІТАЦІЇ В УКРАЇНІ
16.03.2023 12:17
БІОМЕХАНІЧНІ ОСОБЛИВОСТІ ПЕРЕЛОМІВ ДІАФІЗУ ПЛЕЧОВОЇ КІСТКИ У ПАЦІЄНТІВ З ЦУКРОВИМ ДІАБЕТОМ
16.03.2023 11:13




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.710 сек. / Mysql: 1396 (0.63 сек.)