:: ECONOMY :: РОЛЬ І МІСЦЕ СПОРТИВНОГО ТРЕНУВАННЯ В СИСТЕМІ ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ :: ECONOMY :: РОЛЬ І МІСЦЕ СПОРТИВНОГО ТРЕНУВАННЯ В СИСТЕМІ ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ
:: ECONOMY :: РОЛЬ І МІСЦЕ СПОРТИВНОГО ТРЕНУВАННЯ В СИСТЕМІ ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 30

Термін подання матеріалів

24 травня 2024

До початку конференції залишилось днів 17



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

РОЛЬ І МІСЦЕ СПОРТИВНОГО ТРЕНУВАННЯ В СИСТЕМІ ФІЗИЧНОГО ВИХОВАННЯ

 
05.02.2023 15:00
Автор: Попов Валерій Миколайович, спеціаліст вищої кваліфікаційної категорії кафедри фізичного виховання Прилуцького фахового технічного коледжу
[15. Фізичне виховання та спорт;]

Якщо предметом спортивної спеціалізації є вид спорту, що вимагає значних проявів фізичних здібностей, спортивне тренування грає вельми істотну роль в справі фізичного виховання. В цьому відношенні вона є не що інше, як процес фізичного виховання, спеціалізований  стосовно  спортивної діяльності. [1]

З педагогічної точки зору принципово важливо, що спортивні досягнення, на які зовні орієнтовано спортивне тренування, кінець кінцем не самоціль: вони мають значення лише постільки, оскільки на шляху до ним і через них досягаються такі істотні для суспільства цінності, як високо розвинуті життєво важливі фізичні і психічні здібності, міцне здоров'я, підвищена загальна дієздатність і т.д. Тренування українських спортсменів входить органічним складником в загальну систему виховання, що утілює ідеали усестороннього гармонійного розвитку людини. У цьому, перш за все і полягає суспільно-педагогічна суть спортивного тренування в Українській школі спорту.

В порівнянні з іншими засобами і методами фізичного виховання спорт дозволяє забезпечити найбільш високий ступінь розвитку фізичних і пов'язаних з ними здібностей, в найбільшій мірі удосконалити певні рухові навики і уміння. Спортивне тренування через це може служити особливо ефективною формою побудови процесу фізичного виховання. Проте із-за підвищених, нерідко граничних, вимог до функціональних можливостей організму, гострих дій на сферу психіки, щодо вузької спеціалізації і інших особливостей спорту рамки його доцільного використання обмежені певним віком, станом здоров'я і рівнем попередньої підготовленості людини.

Спорт в повному розумінні цього слова не використовується на первинних етапах фізичного виховання (у початковому періоді вікового розвитку). Спортивній спеціалізації в принципі завжди повинна передувати загальна усестороння підготовка, яка створює необхідні передумови для плідних занять спортом. Поки не створені такі передумови, спорт може бути представлений лише в своїх елементарних і перетворених компонентах (види спортивних вправ, адаптовані стосовно початкової підготовки, прості форми методу  змагання і т. п.).

Початок власне-спортивної підготовки залежить як від етапу вікового розвитку, так і від створених передумов і особливостей виду спорту. Є види спорту (наприклад, фігурне катання на ковзанах, гімнастика, плавання), спеціалізація в яких: виправдана вже в дошкільному віці. Проте і в цих випадках початкове спортивне тренування  повинне принципово відрізнятися від подальших вузькоспеціалізованих занять і будуватися на основі широкої загальної фізичної підготовки. Однією з головних проблем початкової спортивної підготовки є вибір (або уточнення вибору) предмету спеціалізації, який був би адекватний індивідуальним завдаткам спортсмена.

Період найбільш інтенсивних занять спортом в житті людини зазвичай співпадає із завершенням вікового дозрівання організму і так званим віком вищих досягнень, коли функціональні і адаптаційні можливості досягають найбільш високого рівня. Загальна тривалість цього періоду досить істотно розрізняється залежно від індивідуальних особливостей, специфіки вибраного для спеціалізації вигляду спорту і побудови багаторічного тренування. Завершення даного періоду в принципі обумовлене початком вікової інволюції організму (неминуче убування його можливостей у міру старіння). Цей рубіж можна в тій чи іншій мірі відсунути, але так чи інакше він наступає, після чого спортивні заняття поступово набувають характеру загального кондиційного тренування або спортивно-оздоровчої рекреації.

Спортивне тренування, таким чином, займає неоднакове місце на різних вікових етапах  фізичного виховання; є свої особливості і в тому, як вона представлена в тих або інших організаційних ланках системи фізичного виховання. В рамках обов'язкового курсу фізичного виховання (у школі і інших учбових закладах) вона, як відомо, регламентована за змістом і витратам часу загальним офіційним учбовим планом, єдиною учбовою програмою і одноманітним розкладом занять, що лімітує ступінь індивідуалізованого спортивного вдосконалення. Інакше йде справа в умовах добровільного самодіяльного спортивного руху, де переважно і розгортається спортивна діяльність. Тут надаються необмежені можливості для вибору предмету спеціалізації, відповідного індивідуальним схильностям спортсмена; витрати часу на спортивні заняття регулюються в широких межах за рахунок особистого бюджету вільного часу. [2]

Література:

1. Матвєєв Л. П. (1991) Основи спортивного тренування (допомога для ІФК). М. ФіС, 444 -445

2. Матвєєв Л. П. (1991) Теорія і методика фізичної культури М., ФиС. 543.



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
ФАКТОРИ, ЩО ПОВ’ЯЗАНІ З ЕКОНОМІЄЮ БІГУ РІЗНИХ РЕЖИМІВ
12.02.2023 15:58




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.312 сек. / Mysql: 1425 (0.246 сек.)