:: ECONOMY :: ВПЛИВ СТРЕСУ НА ЕМОЦІЙНИЙ СТАН ТА УСПІШНІСТЬ НАВЧАННЯ СТУДЕНТІВ-МЕДИКІВ ІФНМУ В УМОВАХ ВОЄННОГО СТАНУ :: ECONOMY :: ВПЛИВ СТРЕСУ НА ЕМОЦІЙНИЙ СТАН ТА УСПІШНІСТЬ НАВЧАННЯ СТУДЕНТІВ-МЕДИКІВ ІФНМУ В УМОВАХ ВОЄННОГО СТАНУ
:: ECONOMY :: ВПЛИВ СТРЕСУ НА ЕМОЦІЙНИЙ СТАН ТА УСПІШНІСТЬ НАВЧАННЯ СТУДЕНТІВ-МЕДИКІВ ІФНМУ В УМОВАХ ВОЄННОГО СТАНУ
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 30

Термін подання матеріалів

24 травня 2024

До початку конференції залишилось днів 17



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

ВПЛИВ СТРЕСУ НА ЕМОЦІЙНИЙ СТАН ТА УСПІШНІСТЬ НАВЧАННЯ СТУДЕНТІВ-МЕДИКІВ ІФНМУ В УМОВАХ ВОЄННОГО СТАНУ

 
14.11.2022 14:22
Автор: Гаморак Марта Ігорівна, студентка 3 курсу медичного факультету, Івано-Франківський національний медичний університет; Грищук Максим Остапович, студент 2 курсу медичного факультету, Івано-Франківський національний медичний університет; Гаморак Галина Петрівна, кандидат медичних наук, доцент кафедри мікробіології, вірусології та імунології, Івано-Франківський національний медичний університет
[18. Медичні науки;]

ORCID: 0000-0002-3163-3025 (Marta Hamorak)

ORCID: 0000-0001-6597-7822 (Halyna Hamorak)

Повномасштабна війна виступає стресовим чинником для психіки людини, навіть якщо знаходиться на фоні її буденного життя. Річ у тім, що кожен із нас все одно читає новини, спілкується з іншими людьми, має знайомих, які пішли воювати або змушені були покинути дім через бойові дії. Такі фактори мають значний вплив на людину. Тому під тиском усіх обставин та постійних емоційних потрясінь, багато з нас матимуть симптоми хронічного стресу.

Постійний стрес впливає також і на фізичне здоров’я людини. Як мінімум, він може призвести до порушення пам’яті, процесів мислення та сну. Також від хронічних переживань страждають імунна, травна та серцево-судинна системи, оскільки гормони стресу гальмують їхню роботу. Стрес є причиною майже 90 % усіх захворювань. Він послаблює імунітет, порушує роботу всіх систем організму, у стані стресу відбувається порушення обмінних процесів.

Стрес може бути як корисним, так і руйнівним. Він може сприяти мобілізації сил організму, підвищувати її адаптаційні можливості в умовах дискомфорту, небезпеки та війни, а може й руйнувати людину, різко знизити ефективність її роботи і якість життя. 

Виділяють різні типи стресів:

- за тривалістю: гострий та хронічний,

- за впливом на організм: деструктивний та конструктивний,

- за об'єктом впливу: фізіологічний або психологічний (емоційний).

У ході розвитку стресу часто спостерігається тривога, що має три стадії: стадія  тривоги – це  стадія  мобілізації захисних сил, у межах якої розрізняють шок і протишок; стадія опору або резистентності – настає тоді, коли стрес-фактор сягає найвищого значення і стадія  виснаження, яка настає  тоді,  коли подразник продовжує  діяти  і  знижуються  можливості  протистояння стресу  внаслідок  виснаження  резервів  людини.  Критично  знижується загальна  опірність  організму.  Стрес  «захоплює»  людину  і  може призвести до розвитку будь-якої психосоматичної хвороби.

Актуальність статті полягає у вивченні особливостей та впливу стресу під час навчального процесу на організм  людини   в умовах  воєнного  стану.  

Потягом вересня-жовтня нами було проведене дослідження серед здобувачів освіти ІІІ курсу Івано-Франківського національного медичного університету. У анкетуванні взяли участь 100 студентів.

У процесі дослідження ми отримали наступні результати. Майже 60% студентів дуже часто відчувають себе втомленими під час навчання та хочуть спати. Це можна пояснити тим, що студенти третього курсу готуються до важливого іспиту «КРОК-1».  Такий високий показник свідчить про їх нервове напруження, виснаженість організму, постійний стрес та недостатність сну. Коли людина постійно відчуває себе втомленою, це може призвести до хронічного синдрому втоми. Натомість майже 30% відсотків опитаних рідко або зовсім не відчувають втоми. 

Ще одним важливим фактором стресу є проблема зосередженості на вивченні матеріалу при підготовці до занять. 41% студентів постійно мають з цим проблеми. Причиною найчастіше стає виконання великого обсягу роботи  без перерв  та достатнього  відпочинку.  Мозок не здатний впоратися із таким та опрацювати   всю   інформацію   одночасно, тому зосередженість втрачається. 

Не менш важливим та актуальним у наш час фактором негативних емоцій є тривога. Причиною можуть бути надмірні  переживання  щодо навчання чи інші стресори, що впливають на життя. Дуже часто люди з постійною чи дуже частою тривогою є ранимими, схильними до частих перепадів настрою, депресії та інших психологічних захворювань. Але все ж таки більше спостерігається позитивна динаміка, зокрема  менше  третини  учасників  відповіли,  що  постійно відчувають тривогу, всі інші дуже рідко або ж зовсім ні. Це свідчить про вміння контролювати свої емоції та не піддаватися зайвій паніці. 

Погіршення пам’яті – ще один із наслідків стресу. За результатами опитування 37% студентів помічають це часто, 40% – рідше і 23% не мають таких проблем. Щоденні стреси, відсутність здорового сну, незбалансоване харчування – все це може бути причиною погіршення пам’яті студентів.  

Під час нервового напруження актуальною проблемою серед молоді є неможливість розслабитися та повноцінно відпочити.  Такий стан у подальшому може призвести до неврозів та інших захворювань психіки. За даними опитування 34% студентів відчувають це дуже часто. 

Після проведення тестування та його  аналізу  можна  сказати,  що близько половини опитаних студентів відчувають  стрес,  тривогу,  занепокоєння,  головний  біль, тахікардію, проблеми  зі  сном  та  апетитом.

Досить  важливими  є  причини  стресового  напруження: набагато частіше студентам доводиться робити не те, що б хотілося, постійно бракує часу, майже нічого  не  подобається, відчувається незадоволеність  життям, з’являється комплекс неповноцінності, немає з ким поговорити про свою проблему, з’являються хронічні захворювання або постійно турбує біль.

На основі отриманих результатів опитування нами розроблено  практичні 

рекомендації  щодо  подолання  стресу,  який  впливає  на  навчальний процес в умовах воєнного стану. Наш організм однаково реагує на фізичний і душевний

біль – сльозами. Не соромитися плакати. Емоційний виплеск зменшує вплив психотравмуючих факторів, зменшує ймовірність нервових розладів. Спробувати виробити корисні звички. Починати свій ранок з ложки меду, розведеної у склянці теплої води, або води з лимоном, а також намагатися частіше вживати овочі та фрукти, достатню кількість рідини. Щовечора робити вправи для розслаблення м’язів плечового поясу, дихальні вправи, помірні фізичні навантаження, прогулянки, відпочинок, правильний режим сну не менше 6-8 годин. Допомогти справитись з стресом може пілатес, йога, медитації. Обмежувати кількість інформації, негативного характеру. Необхідно пам’ятати, що сильна людина не соромиться звернутися за допомогою. Дуже часто вирішення складного завдання досягають саме ті, хто вчасно звернувся за допомогою до батьків, друзів, спеціалістів.

Список використаних джерел:

1. Баєва О. Стрес як необхідна умова життєдіяльності організму. Персонал. Київ, 2018, Т.1. С.78—84.

2. Зливков В. Л., Лукомська С. О., Федан О. В. Психодіагностика особливості у кризових життєвих ситуаціях. Київ, Педагогічна думка, 2018, С. 219.

3. Наугольник Л. Б. Психологія стресу. Львів, 2015, С. 324

4. Xu F., Kellermanns F.W., Jin L. Between- and Within-Person Consequences of Daily Entrepreneurial Stressors on Discrete Emotions in Entrepreneurs: The Moderating Role of Personality. Stress Health. 2021, P. 115.



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
PECULIARITIES OF SOURCES OF RUDIMENTS AND MORPHOGENESIS OF THE PELVICALYCEAL SYSTEM OF THE KIDNEY IN SECOND MONTH OF THE HUMAN PRENATAL ONTOGENESIS
25.11.2022 02:34




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.182 сек. / Mysql: 1425 (0.139 сек.)