:: ECONOMY :: МОТИВАЦІЯ ПЕРСОНАЛУ ЯК ФАКТОР ПІДВИЩЕННЯ ЕФЕКТИВНОСТІ ФУНКЦІОНУВАННЯ ОРГАНІЗАЦІЇ :: ECONOMY :: МОТИВАЦІЯ ПЕРСОНАЛУ ЯК ФАКТОР ПІДВИЩЕННЯ ЕФЕКТИВНОСТІ ФУНКЦІОНУВАННЯ ОРГАНІЗАЦІЇ
:: ECONOMY :: МОТИВАЦІЯ ПЕРСОНАЛУ ЯК ФАКТОР ПІДВИЩЕННЯ ЕФЕКТИВНОСТІ ФУНКЦІОНУВАННЯ ОРГАНІЗАЦІЇ
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 29

Термін подання матеріалів

23 квітня 2024

До початку конференції залишилось днів 1



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

МОТИВАЦІЯ ПЕРСОНАЛУ ЯК ФАКТОР ПІДВИЩЕННЯ ЕФЕКТИВНОСТІ ФУНКЦІОНУВАННЯ ОРГАНІЗАЦІЇ

 
25.03.2020 13:01
Автор: Гальцева Олена Михайлівна, студент, Харківський національний університет ім. В.Н. Каразіна
[Секція 2. Менеджмент. Маркетинг;]

Однією з головних задач будь-якого підприємства є ефективна організація праці робітників. Адже саме вона може забезпечити високий рівень результативності виробництва та, відповідно, прибутку підприємства. 

На сьогоднішній день мотивація робітників є важливим фактором, який значним чином впливає на продуктивність та ефективність праці, особливо за умов впровадження у виробництво інноваційних технологій. 

Проблемою мотивації персоналу займалися такі відомі вчені як Л. Бергер, М. Зайферт, Н. Сумаркіна, Д. Богиня, М. Семикіна, Г. Куліков та ін. 

Метою даної статті є дослідження і визначення основних форм, завдань і методів мотивації персоналу; визначення ролі мотивації як фактору, що впливає на підвищення ефективності функціонування організації.

На мотивацію робітників впливають як внутрішні, так і зовнішні фактори мотивації. До внутрішніх належать самоствердження, творчість, самореалізація та самовдосконалення, задоволеність від виконаної роботи. До зовнішніх факторів можна віднести додатковий дохід, кар’єрний розвиток, визнання, повагу у колективі тощо.

Мотиваційна система на підприємстві виконує конкретні задачі:

• стимулювання працівників якісно виконувати поставлені задачі;

• підвищення продуктивності праці;

• залучення та утримання цінних, компетентних, висококваліфікованих спеціалістів;

• підвищення лояльності працівників до організації, в якій вони працюють;

• створення позитивного настрою всередині колективу [1].

Види мотивації працівників можна розділити на дві основні групи – матеріальні та нематеріальні.

Деякі керівники стверджують, що найбільш ефективним стимулом до праці для співробітника є заробітна плата. Але чи так це насправді? Розглянемо дане питання на прикладі відомої всім піраміди Абрахама Маслоу, заснованої на ієрархії потреб (Рис. 1).




Матеріальні засоби мотивації (гроші) задовольняють лише 2 нижчі рівні потреб людини. Тому, якщо мотивувати працівників лише високою заробітною платою, можна підвищити ефективність праці, але ненадовго. Практика показує, що система матеріальної мотивації працює всього 3-4 місяці. Потім працівник відчуває незадоволеність у потребах вищих рівнів (3-5 рівні) [2].

Тож повернемося до основних видів мотивації.  До форм матеріального стимулювання можна віднести будь-які способи фінансової винагороди, а також штрафи за невиконання поставлених задач. Матеріальні методи мотивації команди розділяють на 2 типи: грошову і негрошову винагороду.

До грошової винагороди належить: підвищення заробітної плати, премії, відсоток від продажів тощо.

Негрошова винагорода – це реалізація корпоративних соціальних пакетів (наприклад, навчання, підвищення кваліфікації за рахунок фірми).

Для того, щоб у співробітників виникало більше бажання працювати, варто використовувати також нематеріальні методи мотивації й стимулювання персоналу. До ефективних видів і форм нематеріальної мотивації належать:

• можливість кар’єрного росту;

• публічне визнання, похвала за успіхи;

• комфортні умови праці (зони відпочинку, корпоративні обіди);

• участь у прийнятті стратегічних рішень;

• зворотній зв’язок від керівництва (відповідь на побажання або незадоволення робітників) [3].

Таким чином, мотивація і стимулювання є одними з найважливіших засобів досягнення ефективності будь-якої діяльності та грають важливу роль для керівника в управлінні персоналом. Саме цьому йому необхідно дотримуватися конкретних правил, аби досягти підвищення ефективності управління персоналом в організації. Передусім важливо перед кожним співробітником поставити конкретну ціль і розподілити задачі, визначити стратегію підприємства, а також організувати заходи, які будуть мотивувати кожного працівника, орієнтуючись на заохочувальні фактори мотивації.

Список використаних джерел:

1. Кузнецов С.А., Приходько Є.Н., Батищева К.С. Стимулювання і мотивація персоналу // Міжнародний студентський науковий вісник. – 2018. – № 6.; URL: http://www.eduherald.ru/ru/article/view?id=18996  

2. Мотивація трудової діяльності [Електронний ресурс]. / Центральна наукова бібліотека // - Режим доступу : http://svitohlyad.com.ua/

3. Рассадін В.В. Мотивація і стимулювання трудової діяльності персоналу // Труд і соціальні відносини. 2008. №3. С.53


________________


Науковий керівник: Петряєв Олексій Олександрович, кандидат економічних наук, доцент, Харківський національний університет ім. В.Н. Каразіна





Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
ЗАРУБІЖНИЙ ДОСВІД РОЗВИТКУ ЗЕЛЕНОГО ТУРИЗМУ ТА МОЖЛИВОСТІ ЙОГО ВИКОРИСТАННЯ В ОБ’ЄДНАНИХ ТЕРИТОРІАЛЬНИХ ГРОМАДАХ УКРАЇНИ
27.03.2020 14:33
ЗАПРОВАДЖЕННЯ СТРАТЕГІЇ МАРКЕТИНГОВИХ КОМУНІКАЦІЙ: ВИКЛИКИ СУЧАСНОСТІ
26.03.2020 14:32
ОСОБЛИВОСТІ ПРОЦЕСУ ФОРМУВАННЯ ІМІДЖУ МІСТ
25.03.2020 13:12
UPSKILLІNG І RESKILLІNG – ТРЕНДИ В УПРАВЛІННІ РОЗВИТКОМ ПЕРСОНАЛУ МЕРЕЖЕВОГО РІТЕЙЛУ ХХІ СТОЛІТТЯ
24.03.2020 15:22
ОГЛЯД СУЧАСНОГО СТАНУ РИНКУ МЕДІАНОСІЇВ УКРАЇНИ
24.03.2020 15:16




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.218 сек. / Mysql: 1396 (0.17 сек.)