:: ECONOMY :: ОРГАНІЗАЦІЯ УПРАВЛІННЯ ЗОВНІШНЬОЕКОНОМІЧНОЮ ДІЯЛЬНІСТЮ НА ПІДПРИЄМСТВАХ МАЛОГО/СЕРЕДНЬОГО БІЗНЕСУ :: ECONOMY :: ОРГАНІЗАЦІЯ УПРАВЛІННЯ ЗОВНІШНЬОЕКОНОМІЧНОЮ ДІЯЛЬНІСТЮ НА ПІДПРИЄМСТВАХ МАЛОГО/СЕРЕДНЬОГО БІЗНЕСУ
:: ECONOMY :: ОРГАНІЗАЦІЯ УПРАВЛІННЯ ЗОВНІШНЬОЕКОНОМІЧНОЮ ДІЯЛЬНІСТЮ НА ПІДПРИЄМСТВАХ МАЛОГО/СЕРЕДНЬОГО БІЗНЕСУ
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 29

Термін подання матеріалів

23 квітня 2024

До початку конференції залишилось днів 26



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

ОРГАНІЗАЦІЯ УПРАВЛІННЯ ЗОВНІШНЬОЕКОНОМІЧНОЮ ДІЯЛЬНІСТЮ НА ПІДПРИЄМСТВАХ МАЛОГО/СЕРЕДНЬОГО БІЗНЕСУ

 
18.11.2018 18:21
Автор: Ачкасов Анатолій Єгорович, доктор економічних наук, професор, завідувач кафедри економіки підприємств міського господарства Харківський національний університет міського господарства імені О. М. Бекетова; Велитченко Едуард Вікторович, магістрант, кафедри економіки підприємств міського господарства Харківський національний університет міського господарства імені О. М. Бекетова; Олійников Антон Олегович, магістрант, кафедри економіки підприємств міського господарства Харківський національний університет міського господарства імені О. М. Бекетова
[Секція 1. Економіка та підприємництво;]

За останні роки в економіці та суспільстві України відбулися радикальні зміни, обумовлені досягненням Україною політичної та економічної незалежності і розвитком ринкових відносин, що підвищує відповідальність і самостійність підприємств та інших суб’єктів ринку та дає широкі можливості для створення малого/середнього бізнесу, як найпростішого шляху виходу як на вітчизняний так і світовий ринок. У зв’язку з цим дослідження питань організації зовнішньоекономічної діяльності та формування механізму адаптаційного розвитку підприємства з метою досягнення високих фінансових результатів і конкурентних переваг набуває особливого значення. 

Організаційна структура управління зовнішньоекономічної діяльності (ЗЕД) як складова частина внутріфірмового управління визначається, насамперед, загальною стратегією підприємства, а також стратегією ЗЕД як її складової. Загально прийнято вважати стратегію засобом виживання фірми шляхом адаптування до середовища, а структуру — конструкцією, що її підтримує. Ланки ланцюга "середовище — стратегія — структура" взаємопов'язані і взаємозумовлені . Якщо вони не відповідають одне одному, то під загрозу ставиться саме існування фірми.

Перед підприємствами — суб'єктами ЗЕД, завжди стоять два важливих питання:

1) як сформувати найбільш сприйнятливу і ефективну оргструктуру управління?

2) як керувати нею, щоб досягти поставленої мети?

На формування організаційної структури управління ЗЕД значний вплив здійснюють такі фактори .

1) розмір фірми;

2) значення і характер зарубіжної діяльності;

3) ступінь диверсифікації і складність продукції, що випускається;

4) характер експортної і виробленої на іноземних підприємствах продукції;

5) специфіка ринків приймаючих країн і рівень конкуренції на них та ін.

Організаційні форми управління ЗЕД на виробничих підприємствах в Україні багато в чому індивідуалізовані. Разом з тим можна виділити деякі загальні риси.

На виробничих підприємствах, що приймають активну участь у зовнішньоекономічній діяльності, зовнішньоекономічний апарат в даний час існує в основному в двох формах :

1) відділу зовнішньоекономічних зв’язків (ВЗЕЗ) в рамках діючого апарату управління.

2) зовнішньоторгової фірми (ЗТФ).

Відділ зовнішньоекономічних зв'язків (B3E3) не являється самостійним структурним підрозділом підприємства. Головними завданнями ВЗЕЗ підприємства є : 

1) участь в розробці стратегії ЗЕД підприємства.

2) сприяння розвитку ЗЕД підприємства з метою прискорення його соціально–економічного розвитку.

3) управління експортним потенціалом підприємства, постійне його зміцнення й розвиток.

4) забезпечення виконання зобов'язань, що випливають з договорів та угод із зарубіжними партнерами.

5) вивчення кон’юнктури іноземних ринків, збір і накопичення відповідної інформації.

6) організація експортно-імпортних операцій, забезпечення їх ефективності.

7) здійснення рекламної діяльності.

8) організація протокольних заходів та ін.

Відповідно до завдань визначаються функції ВЗЕЗ і формується організаційна структура управління. ВЗЕЗ зазвичай очолює начальник відділу. Відділ складається із ланок (груп, секторів, бюро і спеціалістів).

Таким чином, організаційна структура управління ЗЕД визначається тією метою і завданнями, які вона покликана вирішувати, її мета — максимізація прибутку на довготривалий період за рахунок ефективної участі в міжнародному підприємництві Організаційна структура управління ЗЕД, як і внутріфірмового управління, повинна, постійно розвиватися і вдосконалюватися, пристосовуватися до змін у зовнішньому середовищі і сфері управління її форми і методи не можуть залишатися незмінними.

Список використаної літератури:

1. Мних М.В. Планування діяльності підприємства в сучасних економічних умовах. — К.: Знання України, 2012. — 92 с.

2. Рущак М.Ю. Визначення напрямів підвищення ефективності експортної діяльності підприємства на основі результатів її оцінки / М.Ю. Рущак, В.П. Андришин // Економічний простір. – 2015. – № 93. – С. 47-58.

Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
ЕКОНОМІЧНА БЕЗПЕКА ПІДПРИЄМСТВА: ТЕОРЕТИЧНИЙ АСПЕКТ
28.11.2018 10:51
СОЦІАЛЬНЕ ПІДПРИЄМНИЦТВО – ІННОВАЦІЯ У СОЦІАЛЬНІЙ СФЕРІ
28.11.2018 10:32
РОЗВИТОК DIGITAL-БІЗНЕСУ В УКРАЇНІ
27.11.2018 21:40
УПРАВЛІННЯ ВИРОБНИЧИМ ПОТЕНЦІАЛОМ В КОНТЕКСТІ ПІДВИЩЕННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ ПІДПРИЄМСТВА
27.11.2018 20:30
РОЗВИТОК ПІДХОДІВ ДО ВИМІРЮВАННЯ ЛЮДСЬКОГО КАПІТАЛУ ПІДПРИЄМСТВА
27.11.2018 20:27
ГЕНЕЗИС ПОНЯТТЯ ОРГАНІЗАЦІЇ
27.11.2018 20:10
ПРОБЛЕМИ ПРАВОВОГО РЕГУЛЮВАННЯ ПОСЛУГ ТЕХНІЧНОГО КОНТРОЛЮ
27.11.2018 19:34
ВПЛИВ МОРАТОРІЮ НА УКРАЇНСЬКІ ЗЕМЛІ
27.11.2018 14:20
EXCHANGE RATE AS A COMPONENT OF ENHANCING EXPORTS COMPETITIVENESS
27.11.2018 12:55
РОЗВИТОК РЕСТОРАННОЇ СПРАВИ В УКРАЇНІ
27.11.2018 12:42




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.204 сек. / Mysql: 1367 (0.161 сек.)