:: ECONOMY :: МЕТОДИ УПРАВЛІННЯ ПРОЦЕСОМ ФОРМУВАННЯ ПРИБУТКУ :: ECONOMY :: МЕТОДИ УПРАВЛІННЯ ПРОЦЕСОМ ФОРМУВАННЯ ПРИБУТКУ
:: ECONOMY :: МЕТОДИ УПРАВЛІННЯ ПРОЦЕСОМ ФОРМУВАННЯ ПРИБУТКУ
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 29

Термін подання матеріалів

23 квітня 2024

До початку конференції залишилось днів 4



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

МЕТОДИ УПРАВЛІННЯ ПРОЦЕСОМ ФОРМУВАННЯ ПРИБУТКУ

 
27.09.2018 20:14
Автор: Сябер Євгеній Олександрович, студент кафедри економіки та підприємництва, Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського»
[Секція 1. Економіка та підприємництво;]

Процес управління прибутковістю – є одним з основних видів господарської діяльності на підприємстві, що забезпечує інтереси його власників, персоналу та держави. Виражений через різницю сукупного доходу та сукупних витрат із урахуванням оподаткування, прибуток як чистий дохід від підприємницької діяльності є винагородою за здійснення підприємницької діяльності із урахуванням її ризикованості.

Роль і значення прибутку підприємства в умовах ринкової економіки наведені на рис. 1. 




Прибуток підприємства який є вираженням кінцевих фінансових результатів його господарської діяльності є об’єктом управління. В економічній літературі на належному рівні розкрито сутність управління прибутком підприємства, а також стратегічного управління прибутком підприємства, погляди науковців наведені  в табл. 1.




Науковці А.С. Андріяш та А.Ю. Могилова зазначають, що побудова системи управління прибутком вимагає формування систематизованого переліку макрооб’єктів управління, які поділяються на два основні види:  управління формуванням прибутку; управління розподілом і використанням прибутку [5, с. 69].

Процес формування прибутку підприємства розглядається як отримання певного фінансового результату суб’єкта підприємницької діяльності, який здійснює господарську та іншу діяльність. Управління формуванням прибутку підприємства виокремлюється науковцями як окремий об’єктом управління зі  своїми специфічними особливостями, які пов’язані зі значним впливом факторів зовнішнього середовища на ймовірну величину одержуваного підприємством прибутку, а тому належне управління ним потребує формування окремого механізму.

Механізм управління формуванням прибутку підприємства є сукупністю взаємопов’язаних цілей, завдань, на вирішення яких спрямована його дія, принципів, об’єктів, суб’єктів, методів та інструментів, оціночних показників як складової частини інформаційного забезпечення механізму та функціональних елементів.

Практична реалізація заходів з управління  формуванням прибутку підприємства передбачає застосування спектру методів, наведених на рис. 2




Методи аналізу складаються з горизонтального аналіз, вертикального аналізу, порівняльного аналізу, аналізу ризиків, аналізу коефіцієнтів, інтегрального аналізу, факторного аналізу, CVP- aналізу.

Проведемо оцінку управління процесом формування прибутку  на прикладі ТОВ «МебліЛІВС» - виробника м'яких і корпусних меблів. 

В табл. 2 наведено динаміку  прибутку  підприємства за 2015 – 2017 роки. 




З табл. 2 видно, що для ТОВ «МебліЛІВС» був фінансово  важким 2016 рік – показник чистого доходу в даному році втричі нижчі ніж в 2015 році, але підприємство було прибутковим. В 2017 році   ТОВ «МебліЛІВС» значно збільшило обсяг своєї реалізації, що дало змогу зрости і чистому прибутку підприємства. 

Проведемо факторний аналіз управління процесом формування чистого прибутку на підприємстві.  При методі факторного аналізу за моделлю Савицької Г.В. [6]  чистий  прибуток залежить від ряду факторів: 




У табл. 3 наведено 4-факторну модель, побудовану на підставі матеріалів ТОВ «МебліЛІВС», де розраховано вплив чотирьох зазначених факторів на зміну чистого прибутку підприємства.




На підставі проведеного аналізу, можна зробити наступні висновки щодо динаміки зазначених показників ТОВ «МебліЛІВС»:

- сума чистого прибутку в 2016 році в порівнянні з 2015 роком знизилась в цілому на 73 тис. грн., вона зменшилась  за рахунок зменшення кількості реалізованої продукції на 101,2 тис. грн. та рахунок зниження ціни одиниці продукції на 362,48 тис. грн., при цьому зниження собівартості одиниці продукції та зменшення постійних витрат призвело до зростання чистого прибутку на 386,59 тис. грн., 

- в 2017році в  порівнянні  з 2016 роком  сума чистого прибутку в цілому зросла на 11 тис грн., на збільшення обсягу прибутку в сумі 1206,91 тис. грн. вплинуло зростання ціни одиниці продукції та збільшення обсягу реалізованої продукції, а зростання собівартості одиниці продукції та постійних витрат зменшило чистий прибуток на суму 1195,91 тис. грн.

Проведений факторний аналіз свідчить, що у підприємства є резерв зростання чистого прибутку за рахунок зниження собівартості одиниці продукції та постійних витрат.

Таким чином, можна зазначити, що на ТОВ «МебліЛІВС» використовуються різні  методи управління процесом формування прибутку, що дає результати по збільшенню його обсягів.

Список використаних джерел

1. Павлишенко М.М. Значення прибутку підприємства в ринковій економіці / М.М. Павлишенко, Л.А. Сивуля. – Електронний ресурс. – Режим доступу:http://www.nbuv.gov.ua/portal/chem_biol/nvnltu/17_4/172_ 

2. Кармінська-Бєлоброва М.В. Механізм управління прибутковістю підприємства / М.В. Кармінська-Бєлоброва [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://irbis-nbuv.gov.ua/ cgibin/irbis_nbuv/ cgiirbis_64.exe? PDF/Nvbdfa_2013_1_16.pdf

3. Ногіна С. Шляхи вдосконалення формування і розподілу прибутку / С. Ногіна // Економічний аналіз. – 2011. – № 8. – С. 283–286.

4. Скалюк Р.В. Управління прибутком підприємств: стратегічний підхід / Р.В. Скалюк // Фінанси, облік і аудит. – 2013. – № 2(22). – С. 109–118

5. Андріяш А.С. Особливості управління прибутком підприємства / А.С. Андріяш, А.Ю. Могилова // Молодий вчений. – 2014. – № 6(1). – С. 68–70.

6. Савицька Г.В. Економічний аналіз діяльності підприємства: навчальний посібник / Савицька Г.В.– К. : Знання, 2004. – 653 с.


_______________________


Науковий керівник: Солнцев Сергій Олексійович, доктор фізико-математичних наук, профессор, Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського»








Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
ФАКТОРИ ЕФЕКТИВНОСТІ М'ЯСНОГО ПТАХІВНИЦТВА
30.08.2018 12:30
ПРОЦЕС ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ СТРАТЕГІЧНОЇ ГНУЧКОСТІ ПІДПРИЄМСТВА
28.09.2018 18:18
ЛОГІКА СОЦІАЛЬНОГО РИЗИК-МЕНЕДЖМЕНТУ
28.07.2018 15:20
ФАКТОРИ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ФІНАНСОВОЇ СТІЙКОСТІ ПІДПРИЄМСТВА
26.09.2018 19:42
STRATEGY OF THE COST DEFINITION FOR INSURANCE OF REAL ESTATE OBJECTS
17.09.2018 11:41
ОЦІНКА ГОТЕЛЬНОГО ГОСПОДАРСТВА
12.09.2018 10:21




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.173 сек. / Mysql: 1396 (0.132 сек.)