:: ECONOMY :: ФОРМУВАННЯ ІНКЛЮЗИВНОГО СЕРЕДОВИЩА У ВИЩОМУ НАВЧАЛЬНОМУ ЗАКЛАДІ :: ECONOMY :: ФОРМУВАННЯ ІНКЛЮЗИВНОГО СЕРЕДОВИЩА У ВИЩОМУ НАВЧАЛЬНОМУ ЗАКЛАДІ
:: ECONOMY :: ФОРМУВАННЯ ІНКЛЮЗИВНОГО СЕРЕДОВИЩА У ВИЩОМУ НАВЧАЛЬНОМУ ЗАКЛАДІ
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 29

Термін подання матеріалів

23 квітня 2024

До початку конференції залишилось днів 26



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

ФОРМУВАННЯ ІНКЛЮЗИВНОГО СЕРЕДОВИЩА У ВИЩОМУ НАВЧАЛЬНОМУ ЗАКЛАДІ

 
14.06.2018 10:03
Автор: Годнюк Ірина Валентинівна, кандидат економічних наук, доцент, викладач Подільського спеціального навчально-реабілітаційного соціально-економічного коледжу; Боршуляк Наталія Сергіївна, викладач Подільського спеціального навчально-реабілітаційного соціально-економічного коледжу
[Секція 9. Економічна наука та освіта]

На сучасному етапі у сфері вищої освіти важливе місце серед актуальних соціально-педагогічних проблем займає соціалізація та адаптація студентів з особливими освітніми потребами до освітнього простору вищих навчальних закладів, тому що саме вища школа впливає на перебіг процесу соціалізації, створюючи свої унікальні умови.

Все більше молодих людей з обмеженими фізичними можливостями прагнуть отримати вищу професійну освіту, що зумовлено розширенням спектра отриманих професій. З цієї причини дана категорія студентів має потребу в спеціальних умовах навчання, які б оптимізували освітній процес, зробити його більш ефективним. 

В Україні інклюзтвна вища освіта поки що перебуває на початковій стадії розвитку. Загальна ситуація щодо навчання студентів з інвалідністю характеризується в Україні тим, що зі 100 молодих людей з особливими потребами, які могли б навчатися у ВНЗ, сьогодні вищу освіту здобувають тільки декілька відсотків [2]. 

Незважаючи на певні досягнення у вітчизняному законодавстві щодо забезпечення освітою людей з особливими потребами, в Україні відсутні механізми реалізації прав цих людей, тому існує багато проблем інклюзії в ВНЗ, серед яких можна назвати наступні: 

1. Відсутність гнучких освітніх стандартів. Невідповідність навчальних планів і змісту навчання осіб з особливими освітніми потребами.

2. Відсутність спеціальної підготовки педагогічного складу ВНЗ по роботі з особами з особливими освітніми потребами, незнання основ корекційної педагогіки та спеціальної психології.

3. Відсутність у викладачів уявлень про особливості психофізичного розвитку осіб з особливими освітніми потребами, методик і технології організації освітнього процесу для таких осіб.

4. Недостатня матеріально-технічне оснащення освітнього закладу для студентів з особливими освітніми потребами. Відсутність пандусів, ліфтів, спеціального навчального, реабілітаційного, медичного обладнання, спеціально обладнаних навчальних місць.

5. Відсутність в штатному розкладі вузу педагогічних ставок (сурдопедагоги, логопеди, педагоги-психологи) і медичних працівників та інше [1, с. 107]. 

Інклюзивна вища освіта в Україні розглядається як система освітніх послуг з поєднанням елементів спеціальної та інклюзивної освіти. 

Яскравим прикладом такої роботи є провідні вищи навчальні заклади України: Подільський спеціальний навчально-реабілітаційний соціально-економічний коледж та Відкритий міжнародний університет розвитку людини „Україна”, які мають досвід послідовного та цілеспрямованого впровадження ідей інклюзивного навчання у професійній підготовці студентів з особливими освітніми потребами та високу професійну репутацією. 

Аналізуючи діяльність вищих навчальних закладів у інклюзивному освітньому просторі слід спрямувати  їх у наступних напрямках:

- створення спеціального підрозділу інклюзивного навчання у ВНЗ для здійснення соціального, медико-реабілітаційного та психологічного супроводу студентів з особливими освітними потребами;

- інклюзивний архітектурний дизайн закладу (пандуси, двірні промови відповідної ширини, санвузли для візочників тощо);

- розробка адаптованих по нозології матеріалів для навчання, особливо, самостійної роботи студентів;

- створення ресурсних кабінетів, обладнаних, зокрема, слухомовленнєвими тренажерами, спеціальними збільшувальними лупами та іншими спецзасобами для навчання студентів з вадами зору та слуху;

- формування інклюзивної компетентності викладачів і співробітників – здатності здійснювати освітні функції в процесі інклюзивного навчання, зокрема забезпечувати освітні потреби студентів з особливими потребами, їхню соціально-педагогічну адаптацію у навчально-виховному середовищі, створювати всі умови для їхнього повноцінного розвитку та саморозвитку;

- формування «інклюзивної атмосфери» у студентському колективі – готовності сприймати як рівних, допомагати і розуміти потреби і особливості одногрупників з особливими освітніми потребами, не давати розвиватися різним «комплексам».

Отже,  удосконалення нормативно-правової бази; створення умов для безперешкодного доступу до навчальних закладів, починаючи з дошкільних; збереження єдиного освітнього простору; приведення системи освітньої роботи у відповідність до потреб дитини, сім’ї; відповідна підготовка педагогічних кадрів до роботи з дітьми з особливими освітніми потребами та активна участь самих осіб з обмеженими фізичними можливостями у процесі інтегрування сприяє успішній інтеграції молоді з особливими освітніми потребами в колектив вищого навчального закладу.

Список використаних джерел:

1. Бацман О. С. До питання адаптації студентів з особливими потребами у вищих навчальних закладах // Соціальні технології : актуальні проблеми теорії та практики. 2010. № 44. С. 22-28.

2. Чайковський М. Є. Соціально-педагогічна робота з молоддю з особливими потребами в інклюзивному освітньому просторі : [монографія] / К.: Університет „Україна”, 2015. 436 с.

3. Омельченко С. О. Інтеграція студентів з обмеженими можливостями в інклюзивне освітнє середовище вищого навчального закладу // Збірник наукових праць ХІСТ Університету "Україна". 2015. № 11. С. 55-58. 



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
«ПЕЧА-КУЧА»: ПРОБЛЕМЫ ВНЕДРЕНИЯ В ОБУЧАЮЩУЮ СРЕДУ
27.06.2018 10:53
САМОРОЗВИТОК КОМУНІКАТИВНОЇ КУЛЬТУРИ
13.06.2018 12:04




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.176 сек. / Mysql: 1367 (0.136 сек.)