:: ECONOMY :: ОСОБЛИВОСТІ ПРОВЕДЕННЯ АУДИТУ В СПОРТИВНИХ ЗАКЛАДАХ :: ECONOMY :: ОСОБЛИВОСТІ ПРОВЕДЕННЯ АУДИТУ В СПОРТИВНИХ ЗАКЛАДАХ
:: ECONOMY :: ОСОБЛИВОСТІ ПРОВЕДЕННЯ АУДИТУ В СПОРТИВНИХ ЗАКЛАДАХ
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 29

Термін подання матеріалів

23 квітня 2024

До початку конференції залишилось днів 0



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

ОСОБЛИВОСТІ ПРОВЕДЕННЯ АУДИТУ В СПОРТИВНИХ ЗАКЛАДАХ

 
26.02.2018 15:58
Автор: Фурлет Андрій Олександрович, магістр, Центральноукраїнський національний технічний університет, м. Кропивницький
[Секція 3. Облік, статистика і аудит;]

Функціонування спортивних закладів як суб’єктів фінансово-господарської діяльності має ряд особливостей, які здійснюють вплив на порядок проведення аудиту [1; 2; 7]. При плануванні аудиту необхідно використати досвід попередніх перевірок діяльності конкретно взятого спортивного закладу та ідентичних суб’єктів господарювання для вивчення законодавчої та нормативної бази, а також для визначення доцільності залучення експертів. Так, якщо в закладі проводився капітальний або поточний ремонт, можливе залучення до перевірки спеціаліста із будівництва для визначення правильності списання матеріалів відповідно до Державних будівельних норм України. 

Аудитором проводиться обговорення елементів планування з управлінським персоналом, але таке обговорення вимагає уважності, щоб не поставити під загрозу ефективність аудиту.

Для визначення достовірності відображення залишків на рахунках балансу установи, необхідно звірити фактичну наявність необоротних та оборотних активів спортивного закладу з даними бухгалтерського обліку, тобто провести інвентаризацію товарно-матеріальних та грошових цінностей. Потрібно визначити достовірність відображення дебіторської та кредиторської заборгованості та залишків на рахунках, провести аналіз виконання кошторису доходів та видатків загального та спеціального фонду. 

При проведенні аудиту спортивного закладу слід звернути увагу на ділянки роботи бухгалтерської служби, які мають значні обсяги фінансування. Найбільшу питому вагу зазвичай складають кошти, які надходять на утримання адміністративного та викладацького персоналу й інших штатних працівників. Тобто, аудитор повинен приділити особливу увагу ділянці обліку нарахування та виплати заробітної плати спортивної школи і визначити, чи не відбулося на цій ділянці викривлення показників звітності. При проведенні аудиту розрахунків із заробітної плати необхідно здійснити процедури щодо визначення правильності наданих розрахунків потреби на рік. Слід перевірити, чи не завищена фактична чисельність працівників, чи правильно розраховані їм ставки посадових окладів, надбавок до них та інших компенсаційних виплат відповідно до вимог Постанови КМУ від 30 серпня 2002 року № 1298 «Про оплату праці працівників на основі Єдиної тарифної сітки розрядів і коефіцієнтів з оплати праці працівників установ, закладів та організацій окремих галузей бюджетної сфери» (редакція від 26.01.2018 р.) [6], Наказу Міністерства України у справах молоді та спорту від 23 вересня 2005 року №2097 «Про впорядкування умов оплати праці працівників бюджетних установ, закладів та організацій галузі фізичної культури і спорту» (редакція від 24.10.2017 р.) [3], інших норм діючого законодавства. 

Наступною значущою ділянкою в господарській діяльності є розрахунки з підзвітними особами. Галузева специфіка діяльності спортивної школи передбачає спрямування значних коштів на підтримання спортивної форми та направлення у відрядження на спортивні змагання найбільш талановитих спортсменів. 

Джерела доходів спеціального фонду спортивної школи (отримання коштів за оренду приміщень та абонементної плати) теж потребують уваги аудитора. Необхідно перевірити повноту та своєчасність оприбуткування в касу установи абонементної плати (при наявності, наприклад, за користування басейном) з подальшим зарахуванням на рахунок в органі Державного казначейства України, виконання вимог Постанови Правління НБУ від 29 грудня 2017 року № 148 «Про затвердження Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні» [5].

Суттєві викривлення можна виявити, провівши аналіз розрахункової потреби закладу на рік, використовуючи дані бюджетного запиту спортивної школи. Необхідно визначити, чи не завищена потреба в фінансуванні закладу, яка може стати наслідком наступних фінансових правопорушень в господарській діяльності.

При проведенні аудиту фінансової та бюджетної звітності потрібно провести звірку результатів інвентаризації з даними бухгалтерського обліку. У цьому випадку аудитору необхідно діяти в якості спостерігача за процесом інвентаризації. Слід перевірити достовірність відображення даних про рух товарно-матеріальних цінностей в оборотних відомостях спортивної школи, подальше відображення господарських операцій в регістрах бухгалтерського обліку, книзі «Журнал-головна» та фінансовій і бюджетній звітності закладу. Під час спостереження за проведенням інвентаризації, при необхідності, застосовують процедури для визначення фактичної кількості запасів  (контрольні обміри тощо).

Також аудитор повинен перевірити наявність заяв власників техніки, обладнання, інших приладів, якими користуються в приміщенні закладу та наявність дозволу керівництва користуватись даними приладами. 

Важливим питанням є повнота та своєчасність отримання коштів за орендну плату, яку надає спортивна школа під час проведення спортивних заходів. Плата за оренду приміщень при проведенні спортивних заходів здійснюється з обласного або з державного бюджету через структурний підрозділ державної адміністрації або Міністерство молоді та спорту України. Необхідно перевірити, чи немає зловживань між пов’язаними сторонами, чи не завищені обсяги наданих послуг. Також слід провести аналіз виконання договорів, укладених з постачальниками енергоносіїв та комунальних послуг, перевірити, чи не завищені обсяги надання таких послуг з послідуючими зловживаннями між пов’язаними сторонами.

При проведенні аудиту витрат за підзвітними особами, необхідно здійснити запити спортсменів та тренерів стосовно повноти отримання коштів на харчування при проведенні навчально-тренувальних зборів та змагань, перевірити дотримання вимог Наказу МФУ від 13 березня 1998 року № 59 «Про затвердження Інструкції про службові відрядження в межах України та за кордон» (редакція від 15.09.2017 р.) [4], Наказів Міністерства молоді та спорту України.

Аудитор повинен ідентифікувати та оцінити ризики суттєвого викривлення з метою створення основи для подальших аудиторських процедур. Потрібно визначити, чи не виникають обставини блокування управлінським персоналом внутрішнього контролю.

Отже, при проведенні аудиту спортивного закладу слід першочергово звернути увагу на ділянки роботи бухгалтерської служби, які мають значні обсяги фінансування. Необхідно враховувати, що галузева специфіка діяльності спортивної школи передбачає спрямування значних коштів на підтримання спортивної форми та направлення у відрядження на спортивні змагання найбільш талановитих спортсменів. Крім того, суттєві викривлення можна виявити, провівши аналіз розрахункової потреби закладу на рік.

Список використаних джерел:

1. Бюджетний кодекс України / Закон України від 08 липня 2010 року № 2456-VI (редакція від 01.01.2018 р.) [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/2456-17.

2. Міжнародні стандарти контролю якості, аудиту, огляду, іншого надання впевненості та супутніх послуг. – К.: Міжнародна федерація бухгалтерів та АПУ, 2016. – Ч 1, видання 2015 р. – 1250 с. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.apu.com.ua/attachments/article/1038/Part_1_ 2015.pdf.

3. Про впорядкування умов оплати праці працівників бюджетних установ, закладів та організацій галузі фізичної культури і спорту / Наказ Міністерства України у справах молоді та спорту від 23 вересня 2005 року №2097 (редакція від 24.10.2017 р.) [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/z1236-05.

4. Про затвердження інструкції про службові відрядження в межах України та за кордон / Наказ Міністерства фінансів України від 13 березня 1998 року №59 (редакція від 15.09.2017 р.) [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/z0218-98. 

5. Про затвердження Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні / Постанова  Правління НБУ від 29 грудня 2017 року № 148 [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/v0148500-17.

6. Про оплату праці працівників на основі Єдиної тарифної сітки розрядів і коефіцієнтів з оплати праці працівників установ, закладів та організацій окремих галузей бюджетної сфери / Постанова Кабінету Міністрів України від 30 серпня 2002 року № 1298 (редакція від 26.01.2018 р.) [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/ 1298-2002-%D0%BF.

7. Про фізичну культуру і спорт / Закон України від 24 грудня 1993 року №3808-ХІІ (редакція від 16.02.2018 р.) [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/3808-12/page.

_________________________________

Науковий керівник: Лисенко Алла Миколаївна, кандидат економічних наук, доцент, доцент кафедри аудиту та оподаткування, Центральноукраїнський національний технічний університет



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
ТЕОРЕТИЧНІ АСПЕКТИ ОБЛІКУ ГОТОВОЇ ПРОДУКЦІЇ СІЛЬСЬКОГОСПОДАРСЬКОГО ВИРОБНИЦТВА
28.02.2018 15:32
ОРГАНІЗАЦІЯ ОБЛІКУ ВИТРАТ: НОРМАТИВНО-ПРАВОВИЙ АСПЕКТ, ВІТЧИЗНЯНА ПРАКТИКА
26.01.2018 18:16
НЕОБХІДНІСТЬ ВСТАНОВЛЕННЯ ПРИНЦИПІВ ПОДАТКОВОГО РАХІВНИЦТВА
25.01.2018 15:00
МЕТОДИ КАЛЬКУЛЮВАННЯ СОБІВАРТОСТІ ПРОДУКЦІЇ: СУЧАСНІ ПІДХОДИ ТА ТЕНДЕНЦІЇ РОЗВИТКУ
24.01.2018 16:17
СКЛАДОВІ КОШТОРИСУ БЮДЖЕТНОЇ УСТАНОВИ ТА ОСНОВНІ НАПРЯМКИ МОДЕРНІЗАЦІЇ СИСТЕМИ БУХГАЛТЕРСЬКОГО ОБЛІКУ В ДЕРЖАВНОМУ СЕКТОРІ
21.02.2018 18:16




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.344 сек. / Mysql: 1396 (0.28 сек.)