:: ECONOMY :: ВИКОРИСТАННЯ СУЧАСНИХ IT-ТЕХНОЛОГІЙ В ОСВІТНЬОМУ ПРОЦЕСІ :: ECONOMY :: ВИКОРИСТАННЯ СУЧАСНИХ IT-ТЕХНОЛОГІЙ В ОСВІТНЬОМУ ПРОЦЕСІ
:: ECONOMY :: ВИКОРИСТАННЯ СУЧАСНИХ IT-ТЕХНОЛОГІЙ В ОСВІТНЬОМУ ПРОЦЕСІ
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 29

Термін подання матеріалів

23 квітня 2024

До початку конференції залишилось днів 4



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

ВИКОРИСТАННЯ СУЧАСНИХ IT-ТЕХНОЛОГІЙ В ОСВІТНЬОМУ ПРОЦЕСІ

 
15.03.2017 18:32
Автор: Кривцова Марина Сергіївна, кандидат економічних наук, викладач Одеського Національного Економічного Університету
[Секція 9. Економічна наука та освіта]

Освітній процес у вищому навчальному закладі знаходиться зараз в процесі постійних змін, реформ  та новацій пов’язаних в першу чергу з настанням епохи економіки знань, що висуває досить високі вимоги до знань, вмінь та компетенцій майбутніх фахівців. Це потребує використання всього комплексу та арсеналу сучасних технологій, в авангарді яких знаходиться саме інформаційні технології. 

Все більше студентів, особливо на старших курсах, починають поєднувати свою навчальну діяльність з трудовою. Це пов’язано з цілою низкою соціально-економічних причин та не в останню чергу з розвитком інформаційних технологій, які дають змогу спілкуватись з викладачам та виконувати завдання в дистанційному режимі. 

В такому контексті актуальність використання IT-технологій в освітньому процесі не викликає сумнівів. 

Сучасні студенти все більше вчаться працювати самостійно і першочерговим завдання викладача стає ефективна організація самостійної роботі студента (СРС), яка передбачає самостійний пошук необхідної інформації, отримання знань, використання цих знань для вирішення навчальних, наукових і професійних питань. Така робота повинна сприяти пізнавальній діяльності студентів на лекційних і практичних заняттях, а також у позанавчальний час без безпосереднього контролю, але при постійних консультаціях викладача. Організація самостійної роботи сприяє розвитку активної діяльності і самостійної підготовки особисто кожного студента при виробленні умінь і навичок ефективно знайти потрібну інформацію.

Інформаційні технології – це перш за все використання інтернет даних та спеціальних програмних продуктів, як освітнього так і загально використовуваного профілю. У даний час самостійна робота студента тісно пов'язана з вивченням інтернет-даних, що має позитивні тенденції з огляду на зростаючу доступність в отриманні знань. Але разом з цим складніше стає контролювати самостійну роботу студентів поза освітніх закладів. Тому викладачі повинні направити самостійну діяльність студентів при роботі з інтернет-ресурсами в потрібному руслі. Для цього необхідно розробляти збудовані нестандартним чином завдання для самостійної подготовки, до складу яких входить база рекомендованих, попередньо відпрацьованих викладачем інтернет-ресурсів.

В своїй роботі ми використовуємо хмарні сховища типу GoogleDisk та віртуальний робочий стіл Symbaloo. Розглянемо біль детально можливості та переваги їх використання. 

За своєю суттю Google Диск - це хмарне сховище даних, що дозволяє користувачам зберігати свої дані на серверах без застосування флеш - накопичувачів, дисків, дискет без заняття місця в сумці, але при цьому містять файли, які можна використати в будь-якій точці міста, країни, світу, і навіть, без доступу в інтернет [1].

Хмарне сховище даних - це модель онлайн-сховища, в якому дані зберігаються на численних розподілених в мережі серверах, що надаються в користування клієнтам, в основному, третьою стороною. Дані зберігаються і обробляються в так званій хмарі, яка являє собою, з точки зору клієнта, один великий віртуальний сервер. Сервер - комп'ютер, який надає свої ресурси іншим комп'ютерам мережі, або програма, яка обслуговує запити на доступ до ресурсів свого компьютера.

За допомогоюданого сервера можливо:

- створювати, додавати і завантажувати файли за допомогою однієї кнопки;

- легко знаходити і додавати доступні вам файли;

- перетягувати файли і папки (це так само легко, як на робочому столі);

- ділитися файлами з іншими користувачами і дозволяти їм перегляд,

- коментування або редагування цих файлів;

- працювати з файлами навіть без підключення до Інтернету.

Також Google Диск пов'язаний з GoogleDrive, який розширює його можливості. Тобто, складання діаграм для аналізу будь-яких даних, складання графіків для наочного ілюстрування виконуваних робіт, а також складання календарного плану із зазначенням точних дат, часу (годину, хв, сек.) величини оплати кожного етапи роботи, розрахунок загальної трудомісткості роботи та кожного працівника індивідуально.

Google Apps - хмарні служби, що надаються компанією Google. Це Web- додатки на основі хмарних обчислень, що надають викладачам і студентам інструменти для спільної роботи і спілкування. Серед них слід вилідити:

- Gmail – поштовий клієнт з обміном миттєвими повідомленнями, голосовим і відеочатом, мобільним доступом, а також захистом від спаму і вірусів.

- Календар Google - веб-інструмент управління і планування.

- Групи Google – інструмент управління і групової роботи на основі модерації форумів і списків розсилок.

- Google Docs – це онлайновий офіс, який включає інструменти для створення текстових документів, електронних таблиць, наочних посібників, PDF-файлів та презентацій, а також їх спільного використання і публікації в Інтернет.

- Google Диск - сервіс для зберігання документів обсягом до 15 Гбт, доступ звідки завгодно, спільна робота, безпечне зберігання даних.

- Сайти Google - це конструктор сайтів з можливістю публікації відео, зображень, документів.

- Google Відео (YouTube) - сервіс, який поєднує відеохостинг користувача відеороликів і пошукову систему за ним.

Для навчальних закладів Google надає безкоштовний пакет Google Apps Education Edition. Группа студентів зможе працювати разом в Документах Google і спостерігати зміни в режимі реального часу. У будь-який момент будь-який студент може отримати доступ до останньої версії документа, електронної таблиці або презентації, може підключатися до спільної роботи і вносити правки одночасно з іншими. За допомогою Календаря Google викладач  може скласти розклад роботи над завданням, може налаштувати календар для певної групи студентів, вказати час спільної роботи або консультацій.

Онлайнові сервіси для ВНЗ мають ряд переваг, які дозволяють використовувати їх в освітньому середовищі:

- Мінімальні вимоги до інструментальних засобів;

- Мінімум витрат на программне забезпечення;

- Можливість роботи з будь-якого сучасного пристрою;

- Підтримка різних операційних систем.

Таким чином, можна зробити висновок, застосовуючи в освітній діяльності даний сервіс Google Диск з його можливостями, студент може за короткий час розпланувати свій навчальний процес і максимально спростити підготовку до будь-яких занять, конференцій, захисту проектів. Google Диск дозволяє редагувати документи одночасно декільком користувачам в режимі online. Надає можливість кожному користувачеві мати свій щоденник, розклад і організовувати зустрічі з користувачами доменної групи за допомогою сервісу «Календар». Також дозволяє обмінюватися повідомленнями між користувачами доменної групи за допомогою сервісу «Чат». Тепер студент може витрачати більше часу на наукову діяльність, на соціальні проекти, спорт і інші види діяльності.

Оскільки в реальному житті робочим місцем викладача або студента в основному є робочий стіл, то природно буде в центрі персонального навчального середовища помістити відповідний віртуальний сервіс.

Серед існуючих такого роду засобів досить привабливою, на нашпогляд, є система Symbaloo [2]. Головним призначенням сервісу Symbaloo є створення на його базі персонального робочого столу в мережі Internet, за допомогою якого користувачеві простіше і зручніше орієнтуватися в мережі, маючи в своєму розпорядженні візуальні посилання на корисні ресурси і сервіси. Робочий стіл користувача може містити необмежену кількість поверхонь - сторінок закладок (веб-міксів), кожна з яких містить ряд плиток – візуальних гіперпосилань, які можуть бути: пошуковими віджетами, закладками, RSS-стрічками, активними віджетами. Заслуговує на увагу те, що кожен користувач сервісу може зробити будь-яку свою сторінку закладок публічною і поділитися своїми посиланнями з іншими користувачами, а також закачати в свою персональну середу сторінки закладок створені іншими користувачами.

З методичної точки зору веб-мікс, як зручна форма зберігання знайдених посилань на різні ресурси, цікава і корисна як викладачеві, так і студенту. Зокрема, тематичний пошук та використання веб-міксів з відповідною галереї сприяє швидшому пошуку потрібної інформації. До того ж за допомогою даного сервісу можна розвивати вміння пошуку інформації та роботи з нею. Сервіс допоможе студентам навчитися відбирати і структурувати інформаційні ресурси, планувати і представляти досить ефектно свою діяльність. Веб-мікс виявляється зручним інструментом створення інтерактивних проектів занять, організації дослідницької діяльності студентів, проведення семінарів. 

Отже, сучасні інформаційні технології дають широкий простір для творчого підходу в освітньому процесі як для викладача, так і для студента. Головним стримувачем цього процесу є недосконала матеріально-технічна база ВНЗ та недостатня комп’ютерна грамотність викладачів і студентів. Вважаємо, що комп’ютерні курси для викладачів з урахуванням специфіки роботи при ВНЗ будуть сприяти більш ефективній побудові навчального процесу, підвищенню зацікавленості студентів в навчанні та формуванню у них сучасних інформаційних компетенцій. 

Список використаних джерел:

1. Степанова Т.Ю. Использование облачных технологий в образовательной деятельности/ Т.Ю. Степанова Т.Ю. // Электронное учебное пособие. Хроники объединенного фонда электронных ресурсов Наука и образование. -2014. - Т. 1. - № 12 (67). - С. 138.

2. Закладки Symbaloo могут быть совсем рядом, под рукой- [Електронний ресурс] – Режим доступу:https://kopilkasovetov.com/programmyi-servisi-prilogeniya/zakladki-symbaloo-mogut-byit-sovsem-ryadom



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
СОЦІАЛЬНО-ЕКОНОМІЧНИЙ ПОТЕНЦІАЛ ЯК ВАЖЛИВА ПЕРЕДУМОВА ЯКОСТІ НАДАННЯ ОСВІТНІХ ПОСЛУГ
24.02.2017 14:22
ОБЩЕСТВЕННЫЕ БЛАГА КАК ИСТОЧНИК ПОЛОЖИТЕЛЬНЫХ ЭКСТЕРНАЛИЙ
17.03.2017 11:37




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.205 сек. / Mysql: 1396 (0.16 сек.)