:: ECONOMY :: ІНСТИТУЦІЙНИЙ ПІДХІД ДО ВИЗНАЧЕННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ :: ECONOMY :: ІНСТИТУЦІЙНИЙ ПІДХІД ДО ВИЗНАЧЕННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ
:: ECONOMY :: ІНСТИТУЦІЙНИЙ ПІДХІД ДО ВИЗНАЧЕННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 29

Термін подання матеріалів

23 квітня 2024

До початку конференції залишилось днів 27



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

ІНСТИТУЦІЙНИЙ ПІДХІД ДО ВИЗНАЧЕННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ

 
18.04.2012 15:16
Автор: Красюк Олена Вікторівна, старший викладач кафедри менеджменту Донбаського державного технічного університету; Поцелова Тетяна Володимирівна, студентка Донбаського державного технічного університету
[Секція 2. Менеджмент. Маркетинг;]
Протягом багатьох десятків років у нашій країні, в умовах високої монополізації виробників та торгових представників, регулятором виробництва продукції був не реальний попит, а виробництво й адміністративно-командний механізм розподілу, що регулювали рівень споживання, формували потреби і випуск продукції.  За таких умов суб’єкти господарювання практично не підіймали проблему такої економічної категорії як конкурентоспроможність. Отже дослідження та аналіз цього економічного явища здійснювалися переважно в зовнішньоекономічному аспекті.  Умови, що склались на сучасній арені діяльності підприємств, характеризуються підвищеним впливом глобалізації економіки. Наслідками глобалізаційних перетворень, є, з одного боку, поглиблення взаємодії між країнами на світовій економічній арені, а з іншого, – ріст міждержавних суперечностей і посилення конкурентної боротьби між суб’єктами економічних відносин. Саме тому, набуває великої актуальності формування та використання підприємствами ефективної конкурентної стратегії з метою забезпечення конкурентоспроможності як на внутрішньому, так і на зовнішньому ринках.
Історія розвитку теоретичних аспектів конкурентоспроможності характеризується різноманітністю авторських позицій. Це пов’язано, по-перше, з різними масштабами розгляду конкурентоспроможності: на регіональному,  національному або світовому ринку (підприємство, галузь, країна), по-друге, – з ототожненням конкурентоспроможності підприємства та продукції (послуг).
Високий рівень розробки цієї проблеми дає змогу зробити певну систематизацію понятійного апарату конкурентоспроможності (рисунок 1).



В основі даної систематизації покладено погляди таких вчених як Забєлін П.В., Моісеєва Н.К., Книш М.І., Куликов Г., Ожогов С.І., Хруцький В.Є., Корнєєва І.В., Стівенсон В., а також поняття, сформульоване Інститутом менеджменту та розвитку.
«Трикутник конкурентоспроможності» характеризує наявність трьох основних позицій вчених щодо сутності конкурентоспроможності – як здатність забезпечувати необхідний прибуток підприємства, як спроможність задоволення потреб споживачів, а також як ринковий механізм протистояння та розвитку підприємств. У кутах наведені найбільш радикальні погляди дослідників. Центральне поняття урівноважує та об’єднує три напрями визначення. Погляди, що розміщені між кутами, прямують до центрального кола – узагальнюючого поняття. Це ілюструє поєднання двох напрямів (прибуток підприємства – ринкове протистояння, протистояння – задоволення потреб споживачів, задоволення потреб споживачів – забезпечення отримання прибутку).
Таким чином, «Трикутник конкурентоспроможності» наглядно ілюструє вплив на рівень конкурентоспроможності трьох основних сил: підприємств, споживачів та держави.
Більшість авторів характеризує сутність конкурентоспроможності підприємства як відносну економічну категорію. Такий підхід достатньо зручний з погляду як логічного сприйняття, так і математичного опису. Однак він не відображає всієї глибини цієї категорії  та має певні недоліки, а саме:
-орієнтація на одного або декількох конкурентів, що звужує можливість узагальненої об’єктивної оцінки галузевої кон’юнктури;
-основний акцент припадає на зіставлення показників конкурентів, а проблема сучасної адаптації підприємства до мінливих умов економічного середовища залишається поза увагою;
-локальні та інтегральні параметри роботи підприємства зіставляються
без урахування складності та динамічності внутрішньосистемних зв’язків;
-більшість авторів не враховують динамічність конкурентоспроможності, як обов’язкову характеристику при наявності елементу невизначеності на світовій економічній арені.
З урахуванням досвіду попередніх досліджень слід відокремити позиції, які повинна відображати категорія конкурентоспроможності при визначенні її сутності: по-перше, не можна ототожнювати конкурентоспроможність підприємства з конкурентоспроможністю продукції; по-друге, конкурентоспроможність – величина непостійна; по-третє – вона повинна відображати здатність підприємства до постійної адаптації та безкризового функціонування в умовах невизначеності; по-четверте, конкурентоспроможність – це комплексний показник, оцінку якого не можна звести до одного показника.
Таким чином, можна надати наступне визначення конкурентоспроможності підприємства: це відносний комплексний показник, що відображає здатність підприємства протистояти виробникам і постачальникам аналогічної продукції (послуг) як за ступенем задоволення своїми товарами (послугами) конкретної суспільної потреби, так і за ефективністю виробничої діяльності за умов постійної адаптації до мінливих умов внутрішнього та зовнішнього середовищ функціонування.

Список використаної літератури:
1. Коваленко, Н.В. Забезпечення конкурентоспроможності національних підприємств у світовій економіці [Текст] / Н.В. Коваленко. – Донецьк-Алчевськ : Інститут економіки промисловості НАН України, Донбаський державний технічний університет, 2010. – 428 с. – ISBN 978-966-310-243-6.
2. Фатхутдінов, Р. А. Управління конкурентоздатністю організації: підручник [Текст] / Р. А. Фатхутдінов ; ред. Г. В. Осовська. – К. : Кондор, 2009. – 470 с.
3. Филюк Г.М. Монополия, конкуренция и проблема инноваций [Текст] / Г.М. Филюк // Конкуренция. – 2009. №2(33). – С.26–33.


Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
МАРКЕТИНГ У СФЕРІ ПОБУТОВОГО ОБСЛУГОВУВАННЯ
31.03.2012 18:35
УПРАВЛІННЯ КОМПЛЕКСОМ МАРКЕТИНГУ ДИСТРИБ’ЮТОРСЬКИХ ПІДПРИЄМСТВ
18.04.2012 00:03
ФОРМУВАННЯ ОБСЛУГОВУЮЧОГО ПОТЕНЦІАЛУ ТОРГОВЕЛЬНОГО ПІДПРИЄМСТВА ТА ЙОГО СТРУКТУРНИХ КОМПОНЕНТІВ
17.04.2012 23:48
УПРАВЛЕНИЕ КАЧЕСТВОМ ПРОДУКЦИИ КАК ФАКТОР КОНКУРЕНТОСПОСОБНОСТИ ПРЕДПРИЯТИЯ
17.04.2012 23:04
ПРОБЛЕМИ ВПРОВАДЖЕННЯ ТА РОЗВИТКУ СИСТЕМИ УПРАВЛІННЯ ЯКІСТЮ НА УКРАЇНСЬКИХ ПІДПРИЄМСТВАХ
17.04.2012 21:54
СТРАТЕГИЯ И ТАКТИКА В УПРАВЛЕНИИ ОПЕРАЦИОННОЙ СИСТЕМОЙ ПРЕДПРИЯТИЯ НА ПРИМЕРЕ ООО «АВТОМИКС»
17.04.2012 17:38
ПРОФЕССИОНАЛЬНЫЕ КОМПЕТЕНЦИИ ЭФФЕКТИВНОГО МЕНЕДЖЕРА
16.04.2012 15:54
ФОРМИРОВАНИЕ СБЫТОВОЙ ПОЛИТИКИ КОМПАНИИ «COCA-COLA» В УКРАИНЕ
16.04.2012 15:46
УПРАВЛЕНИЕ ЗАКУПКАМИ НА ПРЕДПРИЯТИИ НА ПРИМЕРЕ КОМПАНИИ «МАКДОНАЛДС». ОСНОВНЫЕ ЗАДАЧИ ЗАКУПОЧНОЙ ЛОГИСТИКИ
16.04.2012 15:31
МОТИВАЦИЯ КАК СПОСОБ ПОВЫШЕНИЯ ПРОИЗВОДИТЕЛЬНОСТИ ТРУДА
16.04.2012 12:11




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.443 сек. / Mysql: 1367 (0.379 сек.)