:: ECONOMY :: ВПЛИВ ЧИННИКІВ МАКРОСЕРЕДОВИЩА НА СФЕРУ ПОСЛУГ ГОСТИННОСТІ :: ECONOMY :: ВПЛИВ ЧИННИКІВ МАКРОСЕРЕДОВИЩА НА СФЕРУ ПОСЛУГ ГОСТИННОСТІ
:: ECONOMY :: ВПЛИВ ЧИННИКІВ МАКРОСЕРЕДОВИЩА НА СФЕРУ ПОСЛУГ ГОСТИННОСТІ
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 29

Термін подання матеріалів

23 квітня 2024

До початку конференції залишилось днів 0



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

ВПЛИВ ЧИННИКІВ МАКРОСЕРЕДОВИЩА НА СФЕРУ ПОСЛУГ ГОСТИННОСТІ

 
07.12.2011 12:39
Автор: Чудійович Ірина Романівна, магістр факультету міжнародних економічних відносин Львівської комерційної академії
[Секція 2. Менеджмент. Маркетинг;]
Макросередовище сфери гостинності формують такі чинники: економічні, політичні, чинники культурного середовища, демографічні, природні, та науково-технічні [1]. Ці чинники мають вагомий вплив на сферу послуг гостинності.
Існує думка, що найбільший вплив на середовище гостинності здійснюють економічні й політичні чинники. Економічні чинники (інфляційні процеси, стан ринку товарів і послуг, валютний курс та ін.) опосередковано впливають як на споживачів середовища гостинності, так і на виробників. Це виражається в тому, що і перші, і другі порівнюють та оцінюють свої можливості щодо використання або вкладення коштів [3]. Підприємства готельно-ресторанного бізнесу відносяться до таких, що мають високий рівень залежності від рівня доходів споживачів. Загальний стан економіки країни впливає також і на можливості щодо набуття підприємствами капіталу для власних потреб. Прикладом впливу економічних факторів може бути такий., Девальвація гривні знижує купівельну спроможність українських покупців, зокрема послуг готелів, ресторанів тощо. Водночас вона може спричинити підвищення цін на ці послуги (наприклад, якщо ресторан закуповує імпортне обладнання або товари). Проте, в той же час можливе залучення до купівлі туристичних та готельних послуг більшої кількості іноземних громадян.
Політичні чинники впливають, насамперед, через прийняття державою відповідних законів і нормативних актів, що регулюють діяльність даної галузі. Наприклад, сюди можна віднести Закон України «Про туризм» від 15.05.1995 р., згідно з яким, готельні послуги та послуги харчування, що надають суб'єкти туристської діяльності, підлягають обов'язковій сертифікації. Ще як приклад –   внесення до розгляду законопроекту, який пов’язаний із спрощенням інвестування в готельну сферу, який сприятиме модернізації і поліпшенню конкурентоспроможності всього готельного сектора країни [2].
Культурні чинники мають безпосередній вплив на споживачів і виробників, оскільки і ті, й інші живуть і діють у суспільстві, яке багато в чому зумовлює їхню поведінку. До прикладу впливу культурних чинників можна віднести, зокрема, прагнення українців до самоідентичності, традиційних культурних цінностей, що, своєю чергою зумовило появу значної кількості  кафе і ресторанів в українському стилі. Наголос на особливостях народного побуту, фольклору, національних традиціях дозволяє зацікавити й іноземних туристів.
Соціальні чинники впливають на середовище гостинності через соціальний стан споживача в суспільстві, приналежність до тієї або іншої референтної групи, яка виражає позицію людини, визначену її соціальною роллю і статусом. Підтримуючи свій статус, споживач ставить до середовища гостинності певні вимоги. Так, різний соціальний статус покупців послуг готельно-ресторанного бізнесу зумовлює різноманітність готелів та закладів харчування, насамперед, за рівнем цін, а також за місцем розташування, набором пропонованих послуг тощо.
Можливо прослідковувати і вплив демографічних факторів. В той час, як у країнах західної Європи попит на послуги індустрії гостинності активно створюється сегментом осіб старшого віку (понад 60 років), в Україні ситуація протилежна. Основний сегмент споживачів таких послуг – люди працездатного віку. Ще як приклад: помітне збільшення народжуваності у містах та збільшення кількості дітей у сім’ях сприяє появі латентного попиту (а в подальшому його перетворення на наявний) на послуги таких закладів ресторанного господарства, де є дитячі кімнати або створені усі зручності для перебування з дітьми.
Природні фактори не завжди є визначальними, проте, в більшості, враховуються суб’єктами підприємницької діяльності сфери гостинності. Таким фактором можуть бути сезон та погодні умови. Наприклад, багато готелів створюють відповідні майданчики, тераси, басейни для літнього відпочинку своїх клієнтів. Кав’ярні і ресторани часто облаштовують літні тераси, відповідно до сезону коригують меню, надають додаткові послуги (плед, гарячі напої безкоштовно). Крім цього, сезонність зумовлює проблему надмірної завантаженості або недозавантаженості готелів.
Що ж стосується впливу науково-технічних факторів, то вони можуть проявлятися в модернізації приміщень, системи обслуговування, процесі приготування страв, оптимізації зв’язків з постійними клієнтами. Наприклад, розвиток інформаційних технологій створив можливість бронювання місць он-лайн, а поява CRM-програм надала можливість краще пізнати і керувати взаємовідносинами з клієнтами.
Попри те, що вплив перелічених зовнішніх факторів на сферу послуг гостинності та діяльність суб’єктів цієї галузі є швидше опосередкованим, а самі підприємства у зворотному напрямі не можуть безпосередньо вплинути на них, згадані чинники потребують уваги, відповідного врахування їх у плануванні діяльності, належної реакції з боку готельно-ресторанного бізнесу.

Список використаних джерел:
1. Скибінський С.В. Маркетинг : навчальний посібник у схемах і таблицях / Скибінський С.В., Штуль В.П. – К. : КНЕУ, 2007. – 224 с.
2. Нормативно правові акти та закони.[Електронний ресурс] – Режим доступу : http://zakon.nau.ua/
3. Круль Г. Я. Основи готельної справи: Навч. посіб./Г.Я. Круль – К.: Центр учбової літератури, 2011. – 368 с.

e-mail: chudiyovich@mail.ru

Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
СИСТЕМА СТИМУЛЮВАННЯ МЕНЕДЖЕРІВ В ВЕРТИКАЛЬНО ІНТЕГРОВАНІЙ ФІРМІ
29.11.2011 13:43
РОЛЬ МАРКЕТИНГОВИХ ДОСЛІДЖЕНЬ НА ПРОМИСЛОВОМУ РИНКУ
07.12.2011 21:40
ОСОБЛИВОСТІ УПРАВЛІННЯ ІННОВАЦІЙНОЮ ДІЯЛЬНІСТЮ ПРОМИСЛОВОГО ПІДПРИЄМСТВА НА СУЧАСНОМУ ЕТАПІ
07.12.2011 20:39
ІННОВАЦІЙНИЙ МЕНЕДЖМЕНТ В ПРОЦЕСІ ВПРОВАДЖЕННЯ ДИВЕРСИФІКАЦІЇ У ПІДПРИЄМСТВАХ
07.12.2011 20:23
УПРАВЛІНСЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ: ФОРМИ ВЛАДИ ТА ВПЛИВУ
07.12.2011 20:03
РЕІНЖИНІРИНГ ЯК ІНСТРУМЕНТ ІННОВАЦІЙНОЇ ПОЛІТИКИ ПІДПРИЄМСТВА
07.12.2011 19:30
СТРАТЕГІЧНЕ УПРАВЛІННЯ ІННОВАЦІЙНОЮ ДІЯЛЬНІСТЮ ПІДПРИЄМСТВА
07.12.2011 18:29
СУТНІСТЬ ТА ОСНОВНІ АСПЕКТИ УПРАВЛІННЯ ПРОЦЕСОМ ПІДВИЩЕННЯ ЯКОСТІ - ПЕРЕДУМОВИ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ
07.12.2011 12:23
ОСОБЛИВОСТІ КЛАСИЧНОЇ РЕКЛАМИ МЕДИЧНИХ ЗАСОБІВ
06.12.2011 17:48
PROS AND CONS OF COACHING LEADERSHIP STYLE
06.12.2011 17:23




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.197 сек. / Mysql: 1396 (0.153 сек.)