:: ECONOMY :: ПЕРСПЕКТИВИ РОЗВИТКУ ДЕРЖАВНОГО ФІНАНСОВОГО АУДИТУ :: ECONOMY :: ПЕРСПЕКТИВИ РОЗВИТКУ ДЕРЖАВНОГО ФІНАНСОВОГО АУДИТУ
:: ECONOMY :: ПЕРСПЕКТИВИ РОЗВИТКУ ДЕРЖАВНОГО ФІНАНСОВОГО АУДИТУ
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 29

Термін подання матеріалів

23 квітня 2024

До початку конференції залишилось днів 0



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

ПЕРСПЕКТИВИ РОЗВИТКУ ДЕРЖАВНОГО ФІНАНСОВОГО АУДИТУ

 
28.04.2011 14:18
Автор: Оксенюк Оксана Ігорівна, студентка Львівського національного університету імені Івана Франка
[Облік, аналіз і аудит]
На сьогоднішній день бюджетні установи потребують державного регулювання з питань реформування існуючої системи державного фінансового контролю й вдосконалення чинної нормативно-правової бази, у тому числі й державного фінансового аудиту.
Досліджуючи питання правового закріплення видів державного фінансового аудиту та проаналізувавши чинне законодавство, можна зробити висновок про виділення таких його видів [1]:
- фінансовий аудит виконання бюджетних програм (аудит ефективності) - регламентується Порядком проведення органами Державної контрольно-ревізійної служби аудиту ефективності виконання бюджетних програм (затверджений Постановою №1017 [2]);
- державний фінансовий аудит діяльності бюджетних установ – регламентується Порядком проведення органами ДКРС аудиту фінансової та господарської діяльності бюджетних установ (затверджений Постановою №1777 [3]);
- державний фінансовий аудит діяльності суб’єктів господарювання – регламентується Порядком проведення органами ДКРС державного фінансового аудиту діяльності суб’єктів господарювання (затверджений Постановою №361 [4]);
- державний фінансовий аудит виконання місцевих бюджетів – регламентується Порядком проведення органами ДКРС державного фінансового аудиту виконання місцевих бюджетів (затверджений Постановою №698 [5]).
Серед названих видів аудиту варто відзначити, що нині одним із найважливіших напрямів діяльності вищих органів фінансового контролю розвинених зарубіжних країн є саме аудит ефективності, основною метою якого є визначення соціально-економічного ефекту використання коштів держави, а також розроблення рекомендацій із підвищення результативності, економності і продуктивності використання бюджетних коштів та управління державними фінансовими ресурсами в цілому.
В Україні такий вид контролю також набуває поступового розвитку, особливо у контрольно-ревізійній діяльності Рахункової палати при проведенні перевірок виконання державних програм [1].
Відповідно до п.1 Постанови №1017 [2], “аудит ефективності – форма державного фінансового контролю, яка спрямована на визначення ефективності використання бюджетних коштів для реалізації запланованих цілей та встановлення факторів, які цьому перешкоджають” . Метою здійснення цього виду аудиту є розроблення обґрунтованих пропозицій щодо підвищення ефективності використання коштів державного та місцевих бюджетів у процесі виконання бюджетних програм.
Фінансово-господарський аудит – це форма державного фінансового контролю, яка спрямована на запобігання фінансових порушень та забезпечення достовірності фінансової звітності.
Основними завданнями фінансового аудиту є сприяння бюджетній установі у забезпеченні правильності ведення бухгалтерського обліку, законності використання бюджетних коштів, державного та комунального майна, достовірності фінансової звітності та організації дієвого внутрішнього контролю.
Фінансовий аудит охоплює [3]:
• проведення протягом року моніторингу фінансової звітності бюджетної установи, у тому числі з використанням баз даних Державного казначейства;
• перевірку використання бюджетних коштів, державного та комунального майна, правильності ведення бухгалтерського обліку, достовірності фінансової звітності, у разі виявлення за результатами моніторингу фінансової звітності ризикових операцій;
• аналіз системи внутрішнього фінансового контролю, зокрема визначення ефективності його організації;
• підготовку керівництву бюджетної установи пропозицій щодо усунення виявлених недоліків і порушень, виявлених за результатами попередніх етапів .
Здійснюється державний фінансовий аудит Рахунковою палатою та Головним контрольно-ревізійним управлінням України [6].
Незважаючи на результативність та продуктивність проведення державного фінансового аудиту, в даній сфері існує низка недоліків, які порушують систему контролю, достовірність та об’єктивність проведення різних контрольних заходів.
Серед таких проблем: відсутність у законодавстві передбачення розвитку державного фінансового аудиту діяльності бюджетних установ за певними напрямами, недосконалість законодавчого та нормативно-правового забезпечення, недостатня напрацьованість у сфері методичних прийомів аудиту.
Враховуючи вищеназвані недоліки важливим є розробка та рекомендація основних напрямів удосконалення існуючої системи державного фінансового аудиту з метою покращення діяльності суб’єктів господарювання, забезпечення їх стабільності та ефективності функціонування. Серед таких напрямів [7]:
-  удосконалення законодавчої бази у сфері державного фінансового аудиту;
-  створення системи органів незалежного зовнішнього державного аудиту шляхом розвитку регіональних рахункових палат на основі наявної розгалуженої мережі контрольно-ревізійних органів;
-  прийняття та коригування урядових рішень з питань організації урядового внутрішньосистемного державного аудиту;
-  здійснення поступового переходу від ревізій фінансово-господарської діяльності до аудиту виконання основних показників бюджетних установ.
Врахування вищеперелічених пропозицій є ефективною запорукою підвищення ефективності державного фінансового аудиту і важливим фактором зміцнення економічної безпеки на шляху інтеграції України у світове співтовариство системи фінансового контролю та аудиту.

Список використаної літератури:
1. Пивовар Ю. І. Нормативно-правове визначення поняття та видів державного фінансового аудиту [Електронний ресурс] / Пивовар Ю. І. - Режим доступу: http://radnuk.info/statti/546-bezpeka/14576-2011-01-18-05-59-38.html
2. Про затвердження Порядку проведення органами державної контрольно-ревізійної служби державного фінансового аудиту виконання бюджетних програм: Постанова Кабінету Міністрів України від 10.08.2004 №1017 // Офіційний вісник України. – 2004. – № 32. – Ст. 21.
3. Про затвердження Порядку проведення органами державної контрольно-ревізійної служби державного фінансового аудиту діяльності бюджетних установ: Постанова Кабінету Міністрів України від 31.12.2004 №1777 // Офіційний вісник України. – 2005. – № 1. – Ст. 14.
4. Про затвердження Порядку проведення органами державної контрольно-ревізійної служби державного фінансового аудиту діяльності суб’єктів господарювання: Постанова Кабінету Міністрів України від 25.03.2006 №361// Офіційний вісник України. – 2006
5. Про затвердження Порядку проведення органами державної контрольно-ревізійної служби державного фінансового аудиту виконання місцевих бюджетів: Постанова Кабінету Міністрів України від 12.05.2007 №698 // Офіційний вісник України. – 2007. – №37. – Ст. 1453
6. Сивульський М.І. Проблеми державного фінансового аудиту бюджетних установ // Фінансовий контроль. – 2010. – № 2. – С. 37-45.
7. Данильчук Ю. М. Державний фінансовий аудит як пріоритетний напрям удосконалення вітчизняної системи фінансового контролю [Електронний ресурс] / Данильчук Ю. М. - Режим доступу: http://www.rusnauka.com/8_DN_2011/Economics/7_81624.doc.htm

Е-mail: oxeniuk_oxana@ukr.net

Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
НАПРЯМКИ ВДОСКОНАЛЕННЯ БУХГАЛТЕРСЬКОГО ОБЛІКУ ТА ЕКОНОМІЧНОГО АНАЛІЗУ ГОТОВОЇ ПРОДУКЦІЇ НА ПІДПРИЄМСТВІ
30.04.2011 09:28
ОСОБЛИВОСТІ АУДИТУ БЮДЖЕТНИХ КОШТІВ В УКРАЇНІ
28.04.2011 11:15
ОБЛІК ТОВАРНИХ НАДБАВОК НА ПІДПРИЄМСТВАХ РОЗДРІБНОЇ ТОРГІВЛІ
26.04.2011 15:35
ПРОБЛЕМИ ОБЛІКУ ДЕБІТОРСЬКОЇ ЗАБОРГОВАНОСТІ
22.04.2011 20:52
СКЛАД ВИТРАТ ВИРОБНИЦТВА
22.04.2011 20:26
ВІДТВОРЕННЯ ОСНОВНИХ ЗАСОБІВ В СИСТЕМІ УПРАВЛІННЯ ПІДПРИЄМСТВОМ
22.04.2011 11:27
МЕТОДИКА АНАЛІЗУ УПРАВЛІННЯ ДЕБІТОРСЬКОЮ ЗАБОРГОВАНІСТЮ
21.04.2011 19:05
АНАЛІТИЧНА ОЦІНКА ВПЛИВУ КРЕДИТОРСЬКОЇ ЗАБОРГОВАНОСТІ НА ФІНАНСОВИЙ СТАН ПІДПРИЄМСТВ
21.04.2011 18:34
ФОРМУВАННЯ І ВІДОБРАЖЕННЯ РЕЗЕРВУ СУМНІВНИХ БОРГІВ У БУХГАЛТЕРСЬКОМУ ОБЛІКУ
20.04.2011 21:17
МЕТОДИКА АНАЛІЗУ ПАСИВУ БАЛАНСУ
19.04.2011 10:32




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.274 сек. / Mysql: 1396 (0.215 сек.)