:: ECONOMY :: ОСОБЛИВОСТІ ПОРІВНЯЛЬНОГО АНАЛІЗУ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ КАБЕЛЬНОЇ ПРОДУКЦІЇ :: ECONOMY :: ОСОБЛИВОСТІ ПОРІВНЯЛЬНОГО АНАЛІЗУ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ КАБЕЛЬНОЇ ПРОДУКЦІЇ
:: ECONOMY :: ОСОБЛИВОСТІ ПОРІВНЯЛЬНОГО АНАЛІЗУ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ КАБЕЛЬНОЇ ПРОДУКЦІЇ
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 29

Термін подання матеріалів

23 квітня 2024

До початку конференції залишилось днів 0



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

ОСОБЛИВОСТІ ПОРІВНЯЛЬНОГО АНАЛІЗУ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ КАБЕЛЬНОЇ ПРОДУКЦІЇ

 
20.02.2019 12:03
Автор: Закар’ян Єлізавета Жанівна, студентка факультету економіки та управління підприємництвом, Одеський національний економічний університет; Єгупов Юрій Артемович, кандидат економічних наук, доцент кафедри економіки підприємства та організації підприємницької діяльності, Одеський національний економічний університет
[Секція 1. Економіка та підприємництво;]

Дієвість системи управління конкурентоспроможністю продукції багато в чому визначається методологічним і методичним рівнем інструментарію, що використається. Одне з ключових місць у складі останнього займають методи порівняльного аналізу продукції за даною найважливішою її характеристикою.

У сучасній економічній науці для оцінки конкурентоспроможності продукції використовується понад 100 методів [1, с. 23], що дозволяють з тією чи іншою мірою об'єктивності та точності визначити її місце в конкурентному середовищі. На особливу увагу серед них, на нашу думку, заслуговує метод, заснований на розрахунку загального показника рівня конкурентоспроможності товару [2, с. 74].

Даний показник (К) відображає відмінності між аналізованим і еталонним товарами в величині споживчого ефекту, що припадає на одиницю витрат. Він розраховується за формулою:




де Iтп - зведений індекс конкурентоспроможності товару по технічним параметрами, які характеризують основні споживчі властивості товару; Iцс - індекс ціни споживання товару.

Якщо К > 1, то це означає, що аналізований товар за рівнем конкурентоспроможності перевершує еталонний товар, якщо К = 1 – знаходиться на одному з ним рівні. При К <1 – конкурентоспроможність аналізованого товару поступається еталонному. 

У якості еталону, як правило, використовують реально існуючий товар, який має найкращі значення основних якісних параметрів і цінових характеристик. У тому випадку, коли не представляється можливим виділіть реальний виріб-еталон, можна використовувати штучно побудований товар. Його основні характеристики визначаються на рівні середньоарифметичних зважених значеній параметрів продукції основних конкурентів на цільовому ринку, що досліджується.

Основна перевага даного методу полягає в простоті використовуваного інструментарію, що не потребує спеціальної підготовки аналітиків. Разом з тим, даний метод має і ряд суттєвих недоліків, що ускладнюють його практичне застосування. До основного з них слід віднести суттєві труднощі, що виникають при формуванні інформаційного поля. Так, для отримання коректних результатів аналітик повинен мати у своєму розпорядженні великий обсяг детальної й достовірної інформації про значення якісних параметрів і цінові характеристики порівнюваних товарів.

Навіть в умовах обмеженої номенклатури продукції, що випускається, отримання такої інформації утруднено, або пов'язане зі значними витратами. На підприємствах же кабельної промисловості, де кількість асортиментних позицій (марко-розмірів) в розрізі окремих груп кабельної продукції (волоконно-оптичний кабель, LAN-кабель та ін.) досягає декількох тисяч, таке завдання не вирішується в принципі. Якщо використовувати традиційний метод розрахунку загального показника рівня конкурентоспроможності товару. Більш того, використання традиційного методу не дозволяє отримати узагальнюючі характеристики рівня конкурентоспроможності окремих напрямків (номенклатурних груп) кабельної продукції.

З метою усунення даного недоліку і розширення сфери застосування даного методу ми пропонуємо здійснити його модифікацію, основний зміст якої полягає в наступному:

1) необхідно перейти до оперування суто відносними оцінками якісних і цінових характеристик для окремих напрямків (номенклатурних груп) кабельної продукції;

2) в якості інструментарію встановлення зазначених оцінок слід використовувати метод експертних оцінок;

3) при встановленні оцінок експертним шляхом доцільно використовувати 5-ти бальну шкалу. При цьому вищому рівню якості буде відповідати оцінка «5», нижчому – «1». При встановленні цінових оцінок – навпаки – вищу оцінку «5» матиме найнижча ціна, найменшу «1» – найбільш висока ціна. Зазначені відмінності у встановленні якісних і цінових оцінок пов'язані суто з алгоритмічними особливостями розрахунку загального показника рівня конкурентоспроможності товару.

Слід звернути увагу на те, що сутнісної характеристиці даного показника, на наш погляд, буде відповідати дещо інша назва. А саме – інтегральна оцінка конкурентоспроможності товару. Принципово змінюється і формула його розрахунку. Так, замість співвідношення зведених індексів ми переходимо до підсумовування зведених оцінок, зважених за допомогою вагових коефіцієнтів:




де Кінтij – інтегральна оцінка конкурентоспроможності j-го виду кабелю для і-го підприємства; КяijКцij , – якісні та цінові експертні оцінки j-го виду кабелю на і-му підприємстві відповідно; βя, βц , – коефіцієнти вагомості, що відображають відносну важливість якісних та цінових характеристик продукції відповідно. 

Кількісні значення коефіцієнтів вагомості визначаються за умовами, що їх загальна сума має дорівнювати 1, тобто:




Розраховані інтегральні оцінки конкурентоспроможності з урахуванням відносної важливості чинників відображені в таб. 1.  Там же наведені середні інтегральні оцінки для кожного виду кабелю ( Кінтcj ), визначені за формулою (4):




де m – кількість підприємств виробляючих відповідний вид кабелю.




Для більшої наочності результатів порівняльного аналізу конкурентоспроможності продукції, що надані в табл. 1, ми пропонуємо розраховувати інтегральний індекс конкурентоспроможності ( Iкij ):




Даний показник, результати розрахунків якого наведені у табл. 2, характерізує для кожного підприємства в розрізі окремих видів кабелю співвідношення інтегральної і середньої оцінки. Він показує, на скільки пунктів інтегральна оцінка конкурентоспроможності продукції перевищує середню оцінку або, навпаки, поступається останньої.




Якщо інтегральний індекс Iкij >1, це свідчить, що данний вид кабелю, який випускається на відповідному підприємстві, є більш конкурентоспроможним на вітчизняному ринку відносно середнього значення. І, навпаки, Iкij < 1 свідчить, що конкурентоспроможність даного виду кабелю нижче середнього рівня. 

Дані табл. 2 наочно свідчать про те, що продукція ПАТ «Одескабель» є конкурентоспроможною майже за всіма видами кабелю. Виключенням є кабелі та дроти силові, але різниця зовсім мала, що показує здатність ПАТ «Одескабель»  конкурувати на ринку і за даною номенклатурною групою продукції.

Список використаної літератури:

1. Буркинский Б.В. Конкурентоспособность продукции и предприятия / Б.В. Буркинский, Е.В. Лазарева. – Одесса: ИПРЭИ НАН Украины, 2002. – 132с.

2. Егупов Ю. А., Купинец Л. Е. Бизнес-план: методика разработки и анализа. // Ю. А. Егупов, Л. Е. Купинец // Навчальний посібник.  Одесса: Оптимум, 2001. – 230 с.



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
СВІТОВІ ТРЕНДИ УПРАВЛІННЯ ДОПОМІЖНИМИ БІЗНЕС-ПРОЦЕСАМИ НА ПІДПРИЄМСТВАХ
19.02.2019 16:16
СТРАТЕГІЧНІ НАПРЯМИ ПІДВИЩЕННЯ ЕФЕКТИВНОСТІ ВИКОРИСТАННЯ ЗЕМЕЛЬНИХ РЕСУРСІВ ФЕРМЕРСЬКИХ ГОСПОДАРСТВ
19.02.2019 09:58
УПРАВЛІННЯ ІНТЕЛЕКТУАЛЬНИМ КАПІТАЛОМ ПІДПРИЄМСТВА
19.02.2019 09:24
ОБҐРУНТУВАННЯ РЕЗЕРВІВ ОПТИМІЗАЦІЇ ВИТРАТ ПРОМИСЛОВОГО ПІДПРИЄМСТВА НА ОСНОВІ ПІДВИЩЕННЯ ЯКОСТІ ІНФОРМАЦІЙНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ
17.01.2019 14:50
ВИБІР МЕТОДІВ ТА ІНСТРУМЕНТІВ ДЛЯ ВИЗНАЧЕННЯ ТА УПРАВЛІННЯ ЕКОНОМІЧНОЮ СТІЙКІСТЮ
15.02.2019 13:19
АНАЛІЗ РЕГУЛЯТОРНОЇ ПОЛІТИКИ РОЗВИТКУ МАЛОГО ПІДПРИЄМНИЦТВА ЯК ІНСТРУМЕНТУ ДЕРЖАВНОГО РЕГУЛЮВАННЯ В ЄС
13.02.2019 16:20
ГАРМОНІЗАЦІЯ МИТНОГО ЗАКОНОДАВСТВА УКРАЇНИ З МІЖНАРОДНИМИ НОРМАМИ
12.02.2019 16:29
ВИКОРИСТАННЯ СИСТЕМИ «ТОЧНО В ТЕРМІН» ДЛЯ ПІДВИЩЕННЯ ЕФЕКТИВНОСТІ УПРАВЛІННЯ ЗАПАСАМИ ПІДПРИЄМСТВА
04.02.2019 18:54
ШЛЯХИ ПІДВИЩЕННЯ ЕФЕКТИВНОСТІ ВИРОБНИЧОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ПІДПРИЄМСТВА
04.02.2019 18:43




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.269 сек. / Mysql: 1396 (0.212 сек.)