:: ECONOMY :: ОСОБЛИВОСТІ ФОРМУВАННЯ КОНКУРЕНТНОЇ  СТРАТЕГІЇ ПІДПРИЄМСТВА РЕСТОРАННОГО ГОСПОДАРСТВА :: ECONOMY :: ОСОБЛИВОСТІ ФОРМУВАННЯ КОНКУРЕНТНОЇ  СТРАТЕГІЇ ПІДПРИЄМСТВА РЕСТОРАННОГО ГОСПОДАРСТВА
:: ECONOMY :: ОСОБЛИВОСТІ ФОРМУВАННЯ КОНКУРЕНТНОЇ  СТРАТЕГІЇ ПІДПРИЄМСТВА РЕСТОРАННОГО ГОСПОДАРСТВА
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 29

Термін подання матеріалів

23 квітня 2024

До початку конференції залишилось днів 5



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

ОСОБЛИВОСТІ ФОРМУВАННЯ КОНКУРЕНТНОЇ СТРАТЕГІЇ ПІДПРИЄМСТВА РЕСТОРАННОГО ГОСПОДАРСТВА

 
20.03.2017 13:51
Автор: Гросул Вікторія Анатоліївна, доктор економічних наук, професор, Харківський державний університет харчування та торгівлі; Калєнік Ксенія Володимирівна, старший викладач викладач кафедри готельного і ресторанного бізнесу, Харківський державний університет харчування та торгівлі
[Секція 1. Економіка та підприємництво;]

Сучасний етап розвитку національної економіки характеризується посиленням конкурентної боротьби на всіх сегментах споживчого ринку. Не є виключенням і сфера ресторанного господарства. Аналіз основних тенденцій розвитку суб’єктів господарювання (за видами діяльності) дозволяє стверджувати, що з кожним роком з’являється все більше закладів ресторанного господарства. Дана позитивна динаміка обумовлена перш за все зростаючою потребою споживачів в харчуванні та якісному проведенні дозвілля. Слід повністю підтримати погляд А. Алексєєва, який зазначає: «… незважаючи на нестабільний економічний стан в українському суспільстві, заклади харчування користуються значним попитом порівняно з іншими місцями відпочинку чи засобами організації різноманітних заходів. Гнучка політика ресторанних підприємств дозволяє задовольнити бажання усіх людей. Але на фоні конкуренції, яка виникає в ресторанному бізнесі, все частіше постає питання відходу від традиційних методів обслуговування, кухні, розважальних заходів та очікуваного контингенту споживачів» [1, с. 167].

Керівники та провідні фахівці ресторанного бізнесу визнають, що основним чинником забезпечення конкурентоспроможності є впровадження новітніх технологій обслуговування споживачів. При цьому конкурентоспроможність визнається одночасно і як мета розвитку підприємства ресторанного господарства, і як підґрунтя для досягнення визначених цілей розвитку. В умовах жорсткої конкуренції, мінливої ситуації суб`єкти господарювання, які здійснюють діяльність в сфері ресторанного господарства, повинні не тільки концентрувати увагу на внутрішньому стані справ в закладі, а й виробляти стратегію довгострокового виживання, яка дозволяла б їм встигати за змінами, що відбуваються в їх оточенні, одночасно зберігаючи при цьому ринкові позиції. За таких умов актуальності набувають визначення ключових аспектів формування конкурентної стратегії підприємства ресторанного господарства. 

Безумовно, єдиної стратегії для всіх підприємств не існує. Кожне підприємство навіть однієї галузі досить унікальне, тому й визначення його стратегії також оригінальне, тому що залежить від позиції підприємства на ринку, його потенціалу, динаміки розвитку, поводження конкурентів, особливостей випуску продукції або надаваних послуг, стану економіки, соціальної сфери й багатьох інших факторів [2]. Проте, існують певні критерії, відповідно до яких повинно здійснюватися формування конкурентної стратегії, враховуючи специфіку сфери ресторанного господарства.

Особливий характер конкуренції у ресторанному бізнесі пов’язаний з функціями, що взагалі властиві підприємствам: виробництво, реалізація та організація споживання продукції. Така комплексність та поєднання функцій виробничої та невиробничої сфер обумовлює ускладнення предмету конкуренції на підприємствах харчування. На відміну від підприємств більшості галузей, предметом конкуренції для яких є переважно продукція, робота чи послуга, для підприємств ресторанного господарства конкурентоспроможність господарюючого суб’єкта обумовлена як конкурентоспроможністю продукції, так і рівнем послуг [3]. 

Вивчення фахової економічної літератури з означеної проблематики [1, 3] дозволяє стверджувати, що розробка конкурентної стратегії підприємства ресторанного господарства передбачає:

1) чітке позиціонування підприємства ресторанного господарства у конкурентному середовищі; 

2) чітке встановлення та розуміння цільових стратегічних орієнтирів та загальної концепції суб’єкта господарювання всіма співробітниками;

3) чітке визначення конкурентних переваг та ключових факторів успіху підприємства ресторанного господарства.

За умов зростаючих вимог споживачів  вважаємо, що при формуванні конкурентної стратегії підприємства ресторанного господарства, враховуючи специфіку його діяльності слід враховувати два критерії: диференціацію ресторанного продукту та його «сервісний ландшафт».

Зазначимо, що само поняття «сервісний ландшафт », використане вперше Мері Джо Бінтер [7]. З урахуванням специфіки ресторанного бізнесу сервісний ландшафт включає в себе: комфортність навколишнього середовища (рівень шуму, освітлення), зручність розташування клієнтів (розмір столів, комфортність сидінь), якість зовнішніх атрибутів (вивіски, символи), якість обслуговування, атмосферу залу, використання інформаційних технологій при обслуговуванні клієнтів.

На наш погляд, саме такий інтегрований підхід до формування конкурентної стратегії сприятиме підвищенню лояльності клієнтів, отриманню стійких прибутків, і, як результат -  забезпеченню стійкого розвитку підприємства ресторанного господарства у довгостроковій перспективі. 

Список використаних джерел:

1. Алексеев Д. Успешный ресторан-эмоций и расчет Д. Алексеев // Ресторанные ведомости. – № 5 – 2012. – С. 165–169.

2. Герасимчук В.Г. Стратегічне управління підприємством. Графічне моделювання: навч. посібник.-К.: КНЕУ, 2000.- 360с

3. Оцінка конкурентоспроможності підприємств ресторанного господарства [Текст] : монографія / Т. В. Андросова [та ін.] ; Харк. держ. ун-т харчування та торгівлі. – Харків : ХДУХТ, 2010. – 144 с.



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
ВПЛИВ ФЕНОМЕНУ ПОКАЗНОГО СПОЖИВАННЯ НА УКРАЇНСЬКЕ СУСПІЛЬСТВО
21.03.2017 14:14
ВАЖЛИВІСТЬ ПОКАЗНИКІВ КОРПОРАТИВНОГО МЕНЕДЖМЕНТУ ЯКІ Є НЕОБХІДНИМИ ПРИ ОЦІНЦІ ЕФЕКТИВНОСТІ УПРАВЛІННЯ НА ПІДПРИЄМСТВАХ
20.03.2017 13:12
NEURAL NETWORKS: A COMPARATIVE STUDYUSING FLEXIBLE NONLINEAR ECONOMETRIC MODELS
17.03.2017 12:46
ЕКОНОМІЧНА СТІЙКІСТЬ ПІДПРИЄМСТВА В СУЧАСНИХ УМОВАХ ГОСПОДАРЮВАННЯ
17.03.2017 12:38
НЕОБХІДНІСТЬ ЗАПРОВАДЖЕННЯ СИСТЕМИ УПРАВЛІННЯ ВИТРАТАМИ НА СІЛЬСЬКОГОСПОДАРСЬКИХ ПІДПРИЄМСТВАХ
17.03.2017 12:34
КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНІСТЬ ПІДПРИЄМСТВА І ПРОДУКЦІЇ ТА ШЛЯХИ ЇЇ ПІДВИЩЕННЯ
17.03.2017 11:46
ЗАХОДИ ЩОДО ПІДВИЩЕННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ ПІДПРИЄМСТВ МОЛОКОПЕРЕРОБНОЇ ГАЛУЗІ
16.03.2017 15:00
АНАЛІЗ ФІНАНСОВОГО СТАНУ ПІДПРИЄМСТВА ТА ЙОГО ЗНАЧЕННЯ В УМОВАХ НЕСТАБІЛЬНОСТІ РОЗВИТКУ ЗОВНІШНЬОГО СЕРЕДОВИЩА
15.03.2017 18:54
ІННОВАЦІЇ ЯК ОСНОВА КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОЇ ЕКОНОМІКИ
15.03.2017 13:25
ФОРМУВАННЯ РИНКУ УКРАЇНСЬКОГО БІОПАЛИВА: ПЕРЕДУМОВИ, ПЕРСПЕКТИВИ, СТРАТЕГІЯ
15.03.2017 13:08




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.224 сек. / Mysql: 1396 (0.177 сек.)