:: ECONOMY :: СУЧАСНИЙ СТАН ДІЯЛЬНОСТІ МОРСЬКИХ ПОРТІВ УКРАЇНИ :: ECONOMY :: СУЧАСНИЙ СТАН ДІЯЛЬНОСТІ МОРСЬКИХ ПОРТІВ УКРАЇНИ
:: ECONOMY :: СУЧАСНИЙ СТАН ДІЯЛЬНОСТІ МОРСЬКИХ ПОРТІВ УКРАЇНИ
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 29

Термін подання матеріалів

23 квітня 2024

До початку конференції залишилось днів 1



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

СУЧАСНИЙ СТАН ДІЯЛЬНОСТІ МОРСЬКИХ ПОРТІВ УКРАЇНИ

 
07.10.2015 10:30
Автор: Петрова Ганна Євгенівна, доцент, Університет митної справи та фінансів, м. Дніпропетровськ
[Секція 8. Світова економіка та міжнародні відносини;]

Україна має самий міцний портовий потенціал серед усіх країн Чорного моря. На узбережжі Чорного та Азовського морів розташовано 18 морських торговельних портів та 12 порт пунктів. Причальний фронт та територія портів обслуговує 600 портальних кранів, тисячі вантажників різного типу та інших одиниць портової техніки. Порти мають більш 330 тис кв. метрів критих складів та більш 2,5 млн. кв. метрів відкритих складських просторів [1]. 

Головними видом перевезення в Україні є залізничний транспорт, а також трубопровідний транспорт. Водний та авіатранспорт мають не значне місце. Протягом 2012-2014 року за всьому видами транспорту спостерігається значне падіння обсягів вантажообігу. Питома вага вантажів, що перевозяться морським транспортом розподілилося таким чином: найбільшу вагу складають суховантажні та насипні вантажі (руда, зерно, вугілля); на другому місці тарно-штучні (перш за все металопрокат), на третьому місці – наливні (нафтопродукти) [2].

Всі порти України умовна можна поділити на п’ять  груп, а саме: перша група – порти, що мають питому вагу більше 15%; друга група – порти з питомою вагою від 10 до 15%; третя група – порти з питомою вагою від 5 до 10%, четверта група – порти від 1 до 5% і нарешті, п’ята група – порти з питомою вагою менше 1%. Таким чином, до першої групи належить морський порт Південний – це безперечний лідер. До другої групи належать такі порти: Іллічівський, Миколаївський та Одеський. До третій групи належать – Маріупольський порт. До четвертої групи належать – Херсонський, СПМ Жовтневий, Севастопольський, Керченський, Ізмаїльський та Бердянський. Євпаторійський. Пята група – все інші порти.

Е такі тенденції. По-перше, постійне зростання демонструє морський порт Південний та Усть-Дунайський. Таким чином, порт є лідером не тільки за обсягами переробки вантажів, але й темпами зростання. По-друге, таки порти, яку Херсонський, СМП Жовтневий, Одеський, Миколаївський, Іллічівський, Ізмаїльський, Бердянський. Тобто майже всі порти України демонструють зростання темпів росту. Крім того, це вказує, що вантажні потоки переорієнтуються на південні порти. Все інші порти демонструють зниження зростання обсягів переробки вантажів.

Головними портами, що спеціалізуються на переробці наливних вантажів є  Одеський, Миколаївський, Морський порт Південний та Керченський порт. Головними портами, що спеціалізуються на переробці суховантажних вантажів є Морський порт Південний, Миколаївський та Іллічівський. Головними портами, що спеціалізуються на переробці тарноштучних вантажів є Одеський, Маріупольський та Іллічівський.

Слід зазначити що кримські порти мають незначну частку в загальному обсязі вантажообігу.

Морські порти України мають чітку експортну спрямованість. В цілому українські порти не втратила темпі росту експорту. Крім того, чітко прослідковується чітка спеціалізація українських портів. Головним об’єктом експорту є суховантажні вантажі, а саме збіжжя та руди. Крім того, одним з головних предметів експорту морських портів України є тарно-штучні, а саме металопрокат.

Головними об’єктом імпорту морських портів України є суховантажні вантажі, а саме руда та тарно-штучні вантажі. Всі порти за показниками імпорту можна умовно поділити на кілька груп. Безперечним лідером є порт Південний. Друга група: Миколаївський та Одеський порти. Звертає увагу, що всі порти розташовані в  у одному районі. Звертає увагу, що питома вага кримських портів у сумі складає 6,9% у 2012 року та 5,4% у 2013 року. 

Звертає увагу, що питома вага кримських портів у сумі складає 6,9% у 2012 року та 5,4% у 2013 року. 

Звертає увагу що обсяги імпорту у 2014 році знижувався по всім портам, окрім порту Південного. Разом з тим, порти, що мають незначну питому вагу в імпорті мають постійне збільшення обсягів імпорту протягом 2012 – 2014 роках. Основними портами , що спеціалізуються на імпорті наливних вантажів  (більше 20%) є Іллічівський, Миколаївський та Порт Південний. Порти що спеціалізуються на імпорті сухо-вантажіні вантажі можна умовно поділити на: лідери (більше 20%) – порт Південний та потенційні лідери (від 10% до 20%) – це Миколаївський та Одеський порти.




Література:

1. http://www.sifservice.com/ru/informatsiya/porty-ukrainy/morskie-porty

2. http://www govstat.ua



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
КОРПОРАТИВНИЙ ВЕНЧУРНИЙ БІЗНЕС: ДЕТЕРМІНАНТИ УСПІХУ
07.10.2015 17:09
СВІТОВІ ТЕНДЕНЦІЇ ТЕРИТОРІАЛЬНОЇ ЕКОНОМІЧНОЇ КОНЦЕНТРАЦІЇ
07.10.2015 16:55
ВПЛИВ ІНСТИТУЦІОНАЛЬНОЇ СКЛАДОВОЇ НА РЕГУЛЮВАННЯ МІЖНАРОДНОЇ ТРУДОВОЇ МІГРАЦІЇ
03.10.2015 13:38




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.732 сек. / Mysql: 1396 (0.655 сек.)