:: ECONOMY :: ПОКАЗНИКИ ОЦІНКИ КРЕАТИВНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ОРГАНІЗАЦІЇ  :: ECONOMY :: ПОКАЗНИКИ ОЦІНКИ КРЕАТИВНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ОРГАНІЗАЦІЇ
:: ECONOMY :: ПОКАЗНИКИ ОЦІНКИ КРЕАТИВНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ОРГАНІЗАЦІЇ
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 29

Термін подання матеріалів

23 квітня 2024

До початку конференції залишилось днів 26



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

ПОКАЗНИКИ ОЦІНКИ КРЕАТИВНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ОРГАНІЗАЦІЇ

 
27.01.2015 16:58
Автор: Ситник Наталія Іванівна, кандидат біологічних наук, НТУУ «Київський політехнічний інститут»
[Секція 2. Менеджмент. Маркетинг;]
Відправною точкою будь-якої інновації є ідея – нове знання, що призводить до появи нестандартних рішень певної проблеми, яка не вирішується відомими традиційними способами. Підприємства, що прагнуть досягти успіху на шляху інновацій, повинні навчитися управляти потоками творчої енергії своїх працівників шляхом підвищення ефективності процесу генерування, збору, оцінки, розроблення і подальшої комерціалізації ідей. Лише ті організації, яким вдасться налагодити потужний і безперервний приплив нових ідей і їх реалізацію у вигляді інновацій, зможуть розраховувати на прихильність споживачів, високі темпи зростання і комерційний успіх.
Задача ефективного управління новими ідеями стає ключовою для нового напряму в менеджменті – креативного менеджменту, який виокремився з інноваційного менеджменту через потребу більш грунтовного дослідження передпроектної стадії інноваційного циклу [1]. Один з важливих аспектів вирішення цієї задачі є визначення системи показників, що характеризують ефективність креативної діяльності організації. При  цьому креативну діяльність визначають як діяльність, що має результатом генерування інноваційних ідей, які реалізуються в продуктах чи послугах нового призначення, нової цінності і нової якості, і відкривають нові продуктивні і ефективні напрями економічного розвитку.
В сучасній літературі вважається доцільним оцінювати успішність креативної діяльності організації за характеристиками створеного креативного продукту. Основними критеріями, за якими визначається цінність нової ідеї для організації є її оригінальність, корисність, здійснимість та відповідність духу часу (актуальність). Реалізація нової ідеї повинна певним чином впливати на бізнес-процеси чи інші аспекти діяльності підприємства.
Представляється, що креативна діяльність організації може бути оцінена за сукупністю прямих (кількісних) і опосередкованих (якісних) показників, що наведені на рис. [2].



Рис. Структура показників креативної діяльності організації.

Серед прямих показників в залежності від галузі діяльності організації переважаючими є економічні або науково-пізнавальні. Для комерційних організацій провідними є показника економічної групи. Не отримуючи економічного результату від креативної діяльності, організації не можуть вважати її успішною. Для науково-дослідних організацій (університети, НДІ) більш адекватними є показники науково-пізнавального блоку.
Економічні показники креативної діяльності включають:
– кількість зареєстрованих винаходів, патентів, авторських свідоцтв;
– кількість (вартість) проданих ліцензій;
– кількість (вартість) поданих і прийнятих до реалізації, а також впроваджених раціоналізаторських пропозицій;
– принесений усіма учасниками творчого процесу чистий дохід (загальний і за структурними елементами, включаючи обсяги отриманого балансового і чистого прибутку);
– рівень перевищення існуючого стандарту якості для товарів аналогічного призначення;
– фактична ліквідність креативної продукції, яка характеризується ступенем збалансованості попиту та пропозиції на неї на відповідних товарних ринках.
Науково-пізнавальні показники креативної діяльності включають:
– число зареєстрованих відкриттів, винаходів, патентів, авторських свідоцтв;
– число опублікованих монографій, підручників, посібників та статей,
– число публікацій, переведених на іноземні мови і виданих за кордоном у профільних наукових журналах чи збірниках;
– число виступів з доповідями за досліджуваною тематикою на вітчизняних та міжнародних конференціях, симпозіумах, конгресах, семінарах, форумах, тощо;
– число виступів з лекціями чи презентаціями про результати науково-дослідної роботи в інших науково-дослідних організаціях України і за кордоном;
– число виступів з інформацією про творчі здобутки в засобах масової інформації, на форумах в Інтернеті, тощо;
– індекс цитованості публікацій у вітчизняних і міжнародних виданнях.
Креативна діяльність впливає на всі сторони життя організації, зокрема на її соціально-психологічний клімат. Соціально-психологічні ефекти креативної діяльності характеризуються такими показниками: 
– формування і розвиток креативної організаційної культури. Креативно-інноваційна діяльність призводить до зміни організаційних цінностей, серед яких провідними стають толерантність, довіра, прийняття викликів, постійний професійний розвиток, тощо;
– заохочення і підтримка позитивних зразків креативної поведінки, що стимулює колектив і призводить до «ефекту втягування» в креативну діяльність все більшого числа працівників;
– досвід роботи в проектних групах, який отримують працівники, вже сам по собі є розвиваючим. Він збагачує учасників новим баченням, розширює їх світогляд і компетенції;
– нові організаційні знання, які не були впроваджені у вигляді інновацій на даному етапі, однак не є зайвими чи непотрібними: накопичуючись, вони можуть бути використані в інших проектах, стати проміжною сходинкою до нових результативних ідей;
– спільний досвід креативно-інноваційної діяльності, що покращує міжфункціональні комунікації та згуртованість.
І, врешті, решт, креативна діяльність має результатом зміну іміджу організації в зовнішньому бізнес-середовищі. Вона починає сприйматися партнерами, клієнтами, конкурентами і власними працівниками як така, де інновації і креативність визнаються важливими цінностями. Це доволяє їй «втягувати» в свій інформаційно-комунікативний простір талановитих фахівців ззовні, зміцнювати корисні професійні зв’язки, cтворювати нові можливості для краудсорсингу і найму на роботу професіоналів високого класу.
Останні дві групи показників впливають на економічну ефективність організації опосередковано, характеризуючи водночас результат прояву організаційної креативності і умови для підвищення її творчого та інтелектуального потенціалу. 
Таким чином, в роботі пропонується класифікація показників, за якими може бути оцінена креативна діяльність організації. Прямі показники, до яких відносяться  економічні та науково-пізнавальні показники. можуть використовуватися для кількісної характеристики ефектів креативної діяльності.
Опосередковані показники включають соціально-психологічні та іміджеві. Вони характеризують як вплив організаційної креативності на внутрішнє середовище організації та її сприйняття зовнішнім оточенням, так і умови для підвищення творчого та інтелектуального потенціалу організації.
Визначення комплексу показників оцінки креативної діяльності сприяє більш детальному дослідженню «творчої складової» в діяльності організацій, відкриває можливості для проведення бенчмаркингу і моніторингу соціально-економічних ефектів креативної діяльності. Водночас, подальші дослідження необхідні для коректної диференціації показників креативної та інноваційної діяльності організацій.

Список використаних джерел:
1. Журавлев В.А. Креативное общество, креативная экономика и инновации / В.А. Журавлев // Сборник докладов по итогам международной научно-практической конференции, Москва, 29 мар. – 09 апр. 2010 г. / Под общей редакцией проф. Мельникова О.Н. – М.: «Креативная экономика», 2010. – С. 11–15.
2. Довгань Л.Є., Ситник Н. І.  Креативний менеджмент: навч. посібник / Л.Є. Довгань, Н.І. Ситник. – К.: ВД «Вінниченко», 2014. – 248 с.


Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
ВИВЧЕННЯ КОН’ЮНКТУРИ РИНКУ ТА АНАЛІЗ МАРКЕТИНГОВИХ МОЖЛИВОСТЕЙ ПІДПРИЄМСТВА У ПЛАНУВАННІ ПРОЕКТІВ
15.02.2015 20:33
ФАКТОРИ НЕСТАБІЛЬНОСТІ ВИНОРОБНОЇ ПРОМИСЛОВОСТІ УКРАЇНИ
06.02.2015 17:34
СТИМУЛИ У СИСТЕМІ МОТИВУВАННЯ ПРАЦІВНИКІВ МАШИНОБУДІВНИХ ПІДПРИЄМСТВ
06.02.2015 17:06
ЗАВДАННЯ CRM-СИСТЕМ МАШИНОБУДІВНИХ ПІДПРИЄМСТВ ПРОМИСЛОВОГО ТА СПОЖИВЧОГО РИНКІВ
02.03.2015 12:38




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.212 сек. / Mysql: 1367 (0.164 сек.)