:: ECONOMY :: ПРОБЛЕМИ РЕАЛІЗАЦІЇ МІЖБЮДЖЕТНИХ ВІДНОСИН В УКРАЇНІ :: ECONOMY :: ПРОБЛЕМИ РЕАЛІЗАЦІЇ МІЖБЮДЖЕТНИХ ВІДНОСИН В УКРАЇНІ
:: ECONOMY :: ПРОБЛЕМИ РЕАЛІЗАЦІЇ МІЖБЮДЖЕТНИХ ВІДНОСИН В УКРАЇНІ
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 29

Термін подання матеріалів

23 квітня 2024

До початку конференції залишилось днів 0



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

ПРОБЛЕМИ РЕАЛІЗАЦІЇ МІЖБЮДЖЕТНИХ ВІДНОСИН В УКРАЇНІ

 
15.04.2013 16:08
Автор: Савка Юлія Василівна, магістрант Львівського національного університету імені І.Франка
[Секція 6. Податкова система. Бюджетна система. Правові відносини в економічній системі;]
Серед фундаментальних проблем економічного зростання бюджетному механізму належить провідна роль, як у практичному плані впливу на темпи і пропорції розвитку економіки, так і під час здійснення економічної політики у державі в цілому. Дедалі очевиднішим є те, що досягнення високого рівня економічного розвитку стає можливим лише тоді, коли він спирається на потужну фінансову основу, де бюджетний механізм відіграє як стимулюючу, так і регулюючу роль.
Формування міжбюджетних відносин досить складна та багатогранна проблема. Вона торкається не лише розподілу фінансових ресурсів між різними рівнями бюджетної системи для виконання власних і делегованих повноважень, але й удосконалення діючої системи управління фінансами органів місцевого самоврядування та законодавчого розподілу функцій і відповідальності між центральними і місцевими органами влади [3, c. 13].
Актуальність вивчення проблем міжбюджетних відносин в Україні пов'язана з тим, що їх формування відбувається в умовах протистояння центрального уряду і органів місцевого самоврядування, законодавчої та виконавчої влади, окремих груп у парламенті України. І хоча на сьогодні теоретичні питання формування міжбюджетних відносин вже закріплені на законодавчому рівні у Бюджетному кодексі проблеми, пов'язані з місцевими фінансами залишаються й досі неврегульованими.
Дана робота присвячена розкриттю основних проблем формування та реалізації міжбюджетних відносин в Україні в 2013 році.
Держбюджет на 2013 рік, щодо частини місцевих бюджетів та міжбюджетних відносин значно відрізняється з негативної сторони від бюджетів попередніх років, зокрема від Держбюджетів 2011 та 2012 років.
До «новацій» Держбюджету-2013, які  вкрай негативно відобразяться на спроможності місцевих бюджетів і як наслідок - на якості життя мешканців населених пунктів, слід віднести таке:
закладено дефіцит фінансових ресурсів на виконання делегованих державою повноважень на рівні 24,7%, тобто майже 30 млрд. грн. На четвертий квартал 2013 року бюджетна сфера (освіта, охорона здоров’я, соціальний захист, фізкультура і спорт тощо) не забезпечена зарплатою для працівників та коштами на оплату комунальних послуг і енергоносіїв. В той же час, на 2013 рік значно збільшені видатки на силові структури та юстицію - Генпрокуратура - на 29%, СБУ - на 24,6%, Мінюст - на 12,8%, МВС - майже на 6%;
передбачено покриття дефіциту державних фінансів за рахунок великих міст – вилучення з місцевих бюджетів до Державного бюджету зросли на 45% (у 2012 році було 1,1 млрд. грн., у 2013 році –1,6 млрд. грн.). Зокрема, в Дніпропетровську вилучатиметься 150 млн. грн. (проти 39 млн. в 2012 р.), Запоріжжі - 200 млн. грн. (проти 125 млн. в 2012 р.), Сумах  - 27 млн. грн. (проти 3,9 млн. в 2012 р.), Луганську - 47 млн. грн., (в 2012 р. дотаційний), Львові - 91,2 млн. грн. (проти 50 млн. в 2012 р). В усіх цих містах дохідна частина бюджету станом на кінець 2012 року не виконується, а показники доходів на 2013 рік є завищеними; через спрямування до Державного бюджету 50% ПДФО по м. Києву, столиця вперше перетворюється з донора Держбюджету на дотаційне місто;
не розроблено та, відповідно, не враховано адекватні державні соціальні стандарти і нормативи при визначенні загального обсягу фінансових ресурсів для населених пунктів, тобто, фактично Урядом не виконано доручення Президента (Указ №187/2012 від 12.03.2012 р.);
закладено 12 млрд. грн. дефіциту ресурсів на фінансування сфери житлово-комунального господарства, зокрема, повністю відсутні видатки на ліфтове господарство, реконструкцію гуртожитків, покращення якості води, переоснащення та капремонт будинків, в яких утворюється ОСББ, заміну та капремонт теплових мереж, заходи з енергоефективності та енергозбереження. Видатки Мінрегіону на 2013 рік зменшилися на 27,8% порівняно з 2012 роком; Мінінфраструктури – на 74,7%; Мінекономіки – на 20,8%;
не передбачено повного фінансування соціальних пільг, наданих державою. В першу чергу це стосується пільгового проїзду (в бюджеті передбачено 2 млрд. грн., при мінімальній потребі 3 млрд. грн. Фактично Урядом не виконанні вимоги постанови Парламенту «Про Основні напрями бюджетної політики на 2013 рік» від 22.05.2012 №4824-VI;
виділено на соціально-економічний розвиток територій лише 1,34 млрд. грн., що на 2,8 млрд. грн. менше, ніж у 2012 році. При цьому вражає  неадекватний розподіл цих коштів - майже 50% спрямовано на Донбас: 30% (400,6 млн. грн.) - до Донецької обл.; 16,3% (218 млн. грн.) – до Луганської обл.,  а 10,5%, (140 млн. грн.) - на три райони Житомирської області (виборчий округ Литвина В.М. ,ОВО №65). Решта коштів розподілено так: Київ -  0,8% (11 млн. грн.); Вінницька обл. - 0,2% (2 млн. грн.); Волинська обл. - 0,7% (9 млн. грн.); Чернівецька обл. - 0,4% (5 млн. грн.);  Хмельницька обл. - 0,4% (5 млн. грн.); Івано-Франківська обл.  - 0,6% (8 млн. грн.). Взагалі не виділено коштів Закарпатській, Миколаївській, Полтавській, Тернопільській, Херсонській, Черкаській областям;
спрямовується лише 1 млрд. грн. на Державний фонд регіонального розвитку, хоча відповідно до ст.24-1 Бюджетного кодексу ці видатки мають складати 3,2 млрд. грн. Фактично це означає, що в 2013 році не буде надано жодної підтримки депресивним територіям;
не передбачено зовсім коштів на фінансування Державної цільової програми соціально-економічного розвитку малих міст на 2011-2015 роки (Постанова КМУ від 29.11.2010 р. №1090);
Необхідно окремо наголосити, що не проводилися бюджетні консультації з органами місцевого самоврядування та їх асоціаціями, хоча це передбачено законодавством,  а показники по видатковій частині місцевих бюджетів Мінфін довів органам  місцевого самоврядування вже після прийняття бюджету. До супровідних документів Держбюджету-2013 додані протоколи зустрічей, підписані лише представниками Уряду та Мінфіну. Таким чином, всупереч нормам Закону України «Про асоціації органів місцевого самоврядування» та Бюджетного кодексу України Держбюджет-2013 року був прийнятий без врахування думки органів місцевого самоврядування.
В Україні було прийнято децентралізовану модель міжбюджетних стосунків, як і в інших країнах із перехідною економікою. Головною проблемою при цьому є встановлення такого рівня децентралізації видаткових повноважень і повноважень щодо збору податків, який би відповідав політичним та економічним інтересам держави в цілому. Для України оптимальним є такий варіант побудови міжбюджетних відносин, за якою встановлюється максимально допустимий рівень самостійності місцевих органів за збереження принципу бюджетного унітаризму, під яким розуміється єдність правової бази, регулювання бюджетних відносин, бюджетної класифікації, порядку виконання та ведення бухгалтерського обліку й звітності.

Список використаних джерел:
1. Бюджетний кодекс України від 08.07.2010 № 2456-VI [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/2542-14
2. Закон України «Про державний бюджет України на 2013 рік» [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/5515-17
2. Бюджетний кодекс України: закон, засади, коментар/ За редакцією О.В.Турчинова і Ц.Г. Огня. - К.: Парламентське вид-во, 2002. - 320.
3. Асоціація міст України [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://auc.org.ua/news/

Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
СИСТЕМА ВНУТРІШНЬОГО ФІНАНСОВОГО КОНТРОЛЮ ЯК ІНСТРУМЕНТ ДЕРЖАВНОГО УПРАВЛІННЯ
22.04.2013 22:30
АНАЛІЗ ФОРМУВАННЯ ДОХІДНОЇ ЧАСТИНИ МІСЦЕВИХ БЮДЖЕТІВ НА ПРИКЛАДІ КРАСНОГВАРДІЙСЬКОГО РАЙОНУ М. ДНІПРОПЕТРОВСЬКА
17.04.2013 22:20
ЗАРУБЕЖНЫЙ ОПЫТ НАЛОГООБЛОЖЕНИЯ ДОХОДОВ ФИЗИЧЕСКИХ ЛИЦ
17.04.2013 18:40
РОЗВИТОК РИНКУ ЛІЗИНГУ В УКРАЇНІ: ПРОБЛЕМИ ТА ШЛЯХИ ВИРІШЕННЯ
17.04.2013 15:16
ПРОБЛЕМНІ АСПЕКТИ СТАВКИ ЕКОЛОГІЧНОГО ПОДАТКУ
17.04.2013 15:02
ЕКОЛОГІЧНИЙ ПОДАТОК В УКРАЇНІ
16.04.2013 09:26
ОПОДАТКУВАННЯ СТРАХУВАННЯ ЖИТТЯ В УКРАЇНІ
13.04.2013 12:58
АКЦИЗНИЙ ПОДАТОК НА ТЮТЮН ТА ТЮТЮНОВІ ВИРОБИ
08.04.2013 17:27
НАПРЯМИ РЕФОРМУВАННЯ СИСТЕМИ ОПОДАТКУВАННЯ ЛІСОВОГО ГОСПОДАРСТВА
08.04.2013 15:59




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.175 сек. / Mysql: 1396 (0.134 сек.)