:: ECONOMY :: ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЕФЕКТИВНОЇ ПОДАТКОВОЇ ПОЛІТИКИ НА РІВНІ РЕГІОНУ :: ECONOMY :: ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЕФЕКТИВНОЇ ПОДАТКОВОЇ ПОЛІТИКИ НА РІВНІ РЕГІОНУ
:: ECONOMY :: ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЕФЕКТИВНОЇ ПОДАТКОВОЇ ПОЛІТИКИ НА РІВНІ РЕГІОНУ
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 29

Термін подання матеріалів

23 квітня 2024

До початку конференції залишилось днів 26



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЕФЕКТИВНОЇ ПОДАТКОВОЇ ПОЛІТИКИ НА РІВНІ РЕГІОНУ

 
24.01.2012 22:22
Автор: Вишиванок Михайло Васильович, здобувач Академії муніципального управління
[Секція 2. Менеджмент. Маркетинг;]
Одним з аспектів регуляторної політики на регіональному рівні є надання обласним радам повноважень податкового регулювання, що сприятиме економічному розвитку території та  підвищенню ефективності фінансової політики регіональних органів влади і місцевого самоврядування. Для забезпечення ефективної  податкової політики на рівні регіону необхідно:
− сформувати для кожного рівня місцевих бюджетів власні закріплені доходи;
− здійснити закріплення місцевих податків і зборів за відповідними місцевими бюджетами, максимально обмеживши справляння таких податків до кількох бюджетів;
− визнати обласні органи влади та самоврядування суб’єктами регіональної податкової політики, надавши їм право використовувати інструменти податкового регулювання;
− встановити граничні значення ставок місцевих податків.
Важливим питанням податкового реформування є подальше посилення ролі місцевих податків і зборів у формуванні доходів місцевих бюджетів. Досвід застосування місцевих податків і зборів в Україні засвідчує поки що незначну їх роль у формуванні фінансів органів місцевого самоврядування.
Порівняно з практикою західних країн інститут місцевих податків і зборів в Україні фактично залишається недієздатним. У країнах ринкового спрямування кількість місцевих податків і зборів досить значна. До складу місцевих належать такі податки, які в Україні зазвичай вважаються загальнодержавними (податок на прибуток підприємств, податок на доходи громадян, майнові податки). Великий перелік місцевих податків і зборів, віднесення до них не лише дріб’язкових і другорядних, а й великих за обсягом надходжень – прямих, непрямих і майновий податків – зумовлює їхню досить високу фіскальну роль, перетворює місцеві податки і збори в одне з основних джерел прибутків місцевих бюджетів розвинутих ринкових країн.
Важливим елементом реформування системи оподаткування в Україні є зміна підходів до формування  місцевих податків і зборів. Необхідною умовою виконання цього завдання є суттєве піднесення їх ролі і значення у формуванні дохідної частини місцевих бюджетів. Актуальним у цьому контексті є перегляд переліку податків та зборів, його розширення, що підтверджується  практикою багатьох розвинутих країн світу. Органи місцевого самоврядування повинні мати право запроваджувати на своїй території власні податки і збори в межах, закріпленого в законодавчому порядку їх переліку, а центральний уряд має лише контролювати загальний рівень оподаткування. На місцях є завжди особливі об’єкти оподаткування, які можуть суттєво поповнити доходи місцевих бюджетів, а отже, дати кошти для розв’язання економічних і соціальних проблем регіону. Примноженню надходжень від місцевих податків і зборів сприятиме чітке визначення організаційних питань місцевого оподаткування, в тому числі термінології, збільшенню максимальних ставок деяких видів податків і зборів.
На нашу думку, у процесі реформування системи оподаткування разом із прийняттям окремих законів з фінансових питань з’явилась потреба у розробленні систематизованих законодавчих актів, які б регулювали бюджетні права органів місцевого самоврядування. Тільки за умови вирішення цих питань законодавчо можна розраховувати на підвищення ролі бюджетної системи як на державному, так і на місцевому рівнях, у створенні фінансового середовища, що  своєю чергою, сприятиме прискореному розвитку ринкових відносин. Одним з варіантів розширення переліку місцевих податків та зборів є запровадження податків із цільовим використанням одержаних коштів: наприклад, збори за прибирання і освітлення вулиць, впорядкування парків, зон відпочинку, кладовищ тощо. Крім цього, розширення переліку місцевих податків і зборів може відбуватися за рахунок введення таких податків, як: за організацію гастрольної діяльності, за розміщення офісів у центральній частині міста тощо” [1, c. 34].
Загалом, для удосконалення системи місцевого оподаткування в Україні слід насамперед оновити правове регламентування справляння місцевих податків і зборів через прийняття відповідного закону, врахувавши за цього суттєві зміни, що мали місце у відносинах власності, реальних доходах населення та соціальній структурі.

Список використаної літератури:
1. Іваненко В.О.Місце і роль місцевих податків і зборів у забезпеченні місцевого самоврядування / В.О. Іваненко // Фінанси України. – 2010. – №4. – С. 34.


Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
МОДЕЛЮВАННЯ ФОРМУВАННЯ МАРКЕТИНГОВОЇ ТОВАРНОЇ ПОЛІТИКИ ХАРЧОВИХ ПІДПРИЄМСТВ УКРАЇНСЬКОГО ПРИЧОРНОМОР'Я
31.01.2012 15:22
МОДЕЛЮВАННЯ В УПРАВЛІННІ У ГАЛУЗІ ВИКОРИСТАННЯ ТА ОХОРОНИ ЗЕМЕЛЬНИХ РЕСУРСІВ
25.01.2012 13:46
МОДЕРНІЗАЦІЯ І РЕКОНСТРУКЦІЯ ОСНОВНОГО ВИРОБНИЧОГО ПОТЕНЦІАЛУ ПРОМИСЛОВОГО СЕКТОРА УКРАЇНИ
25.01.2012 13:42
СУТНІСТЬ УПРАВЛІННЯ МАРКЕТИНГОВОЮ ДІЯЛЬНІСТЮ АГРАРНИХ ПІДПРИЄМСТВ ЯК СИСТЕМИ ЇХ ВЗАЄМОДІЇ НА ПРОДОВОЛЬЧОМУ РИНКУ
25.01.2012 13:34
МЕХАНІЗМ ДЕРЖАВНОГО УПРАВЛІННЯ РЕГІОНАЛЬНОЮ СОЦІАЛЬНО-ЕКОНОМІЧНОЮ СИСТЕМОЮ
25.01.2012 13:29
ЗАЛУЧЕННЯ ІНВЕСТИЦІЙНИХ РЕСУРСІВ У СІЛЬСЬКОГОСПОДАРСЬКІ ПІДПРИЄМСТВА
25.01.2012 13:21
РОЗВИТОК ВНУТРІШНЬОГО РИНКУ ТА ЗМІЦНЕННЯ ПРОДОВОЛЬЧОЇ БЕЗПЕКИ КРАЇНИ
25.01.2012 11:50
ДЕРЖАВНЕ РЕГУЛЮВАННЯ ЦІН НА СІЛЬСЬКОГОСПОДАРСЬКУ ПРОДУКЦІЮ
25.01.2012 11:42
ЕФЕКТИВНІСТЬ СТВОРЕННЯ ЄДИНОЇ СИСТЕМИ РЕЄСТРАЦІЇ ЗЕМЕЛЬНИХ ДІЛЯНОК ТА ОБ’ЄКТІВ НЕРУХОМОСТІ
25.01.2012 11:36
ПРОГНОЗУВАННЯ Й РЕГУЛЮВАННЯ ПРОЦЕСІВ РОЗВИТКУ БУДІВЕЛЬНОГО КОМПЛЕКСУ
25.01.2012 11:24




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.192 сек. / Mysql: 1367 (0.15 сек.)