:: ECONOMY :: ТИПИ КРАУДСОРСИНГУ: АНАЛІЗ ЗАКОРДОННОГО ДОСВІДУ :: ECONOMY :: ТИПИ КРАУДСОРСИНГУ: АНАЛІЗ ЗАКОРДОННОГО ДОСВІДУ
:: ECONOMY :: ТИПИ КРАУДСОРСИНГУ: АНАЛІЗ ЗАКОРДОННОГО ДОСВІДУ
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 29

Термін подання матеріалів

23 квітня 2024

До початку конференції залишилось днів 6



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

ТИПИ КРАУДСОРСИНГУ: АНАЛІЗ ЗАКОРДОННОГО ДОСВІДУ

 
27.03.2020 14:23
Автор: Козаченко Катерина Дмитрівна, Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського»; Дунська Алла Рашидівна, доктор економічних наук, доцент кафедри менеджменту, Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського»
[Секція 1. Економіка та підприємництво;]

Нові інформаційні технології з кожним днем розвиваються все стрімкіше, охоплюють все більше сфер життя та все більше впливають на кожного з нас. З кожним роком посилюється тенденція переходу на клієнтоорієнтованість. Всі знайомі з фразою відомого економіста Джона Кейнса «попит породжує пропозицію». Тому компанії все більше уваги приділяють пошуку, аналізу та дослідженню конкретних потреб їхніх потенційних клієнтів та споживачів, а також пошуку найефективніших способів їх задоволення. 

За таких умов стає актуальним питання пошуку інноваційних напрямів розвитку компаній будь-яких сфер. Одним із таких напрямів є краудсорсинг. Поняття «краудсорсинг» складається з двох англійських слів «сrowd» (натовп) та «sourcing» (джерело) і дослівно може бути трактоване як те, що натовп є джерелом, джерелом чогось нового та важливого, що не може зрозуміти та виявити ні штучний інтелект, ні будь-яка компанія в цілому, ні її окремі підрозділи та департаменти. Загалом поняття краудсорсингу є дуже схожим з поняттям аутсорсингу, яке є більш звичним для нас, але різниця в тому, що певні функції та процеси можуть делегуватися не конкретній компанії, а великому колу осіб за визначену винагороду.

Важливим питанням у розумінні краудсорсингу є його типізація. На основі аналізу закордонного досвіду доцільно зосередити увагу на чотирьох типах краудсорсингу залежно від агрегації вкладів, коли роль відіграє від кого йде цінність: від особистого внеску чи від групового, а також залежно від різноманіття вкладів (Рис. 1).




Невеликі завдання («microtasking») передбачає виконання простих дій, які спрямовані на виконання повторювальних задач. Наприклад, категоризація даних або написання перекладів невеликих за обсягом текстів. Самий відомий приклад це механічний турок Amazon (MTurk), де компанії можуть віддавати на аутсорс різноманітні процеси, що включають перевірку даних, участь в опитуваннях, модерація контенту та інше. Станом на 25.03.2020 року на краудсорсинговій платформі MTurk було розміщено понад 1050 завдань [2]. Аналогічний принцип роботи має російська краудсорсингова платформа Яндекс.Толока, яка була створена у 2014 році.

Інший приклад – Zooniverse, де учасники класифікують Галактики на зображеннях телескопів, відповідають на питання про тварин, історію, мистецтво, медицину та багато іншого. На момент дослідження на сайті було розміщено понад 100 активних проектів [3]. 

Об’єднання інформації («information pooling») – це платформи для збору сукупної інформації (думки, оцінки, прогнози і т.д.), яка потім підлягає дослідженню, аналізу та агрегації. Прикладом цього виду краудсорсингу є Голлівудська фондова біржа, яка являє собою комбінацію онлайн-гри та реальної фінансової біржі. Гравці, використовуючи ігрову валюту, роблять ставки на акторів та режисерів, на майбутні фільми. Перед тим як зробити успішну ставку гравці повинні проаналізувати реальний ринок розваг та розуміти, що відбувається в реальному світі. Цим самим вони роблять власні прогнози щодо майбутнього успіху тієї чи іншої людини/фільму на реальному ринку розваг.  

Розсіяний пошук («broadcast search») використовується для отримання альтернативних варіантів рішення однієї проблеми. Такий вид краудсорсингу характеризується високою неоднорідністю та різноманітністю. Він застосовується в питаннях складних технічних, аналітичних, наукових, креативних та інших задач. Наприклад, Netflix запускала відкрите змагання на кращий алгоритм для визначення вподобань їхніх користувачів, приз складав 1 млн дол США, і це на вересень 2009 року [4]. Більш актуальним є приклад компанії LEGO. Вони створили сайт LEGO IDEAS, де їхні споживачі та фанати LEGO можуть запропонувати свій варіант дизайну набору, і якщо ця ідея набере більше 10 000 вподобань, то вони запустять цей макет у виробництво та продаж. 

Відкрита співпраця («open collaboration») передбачає спільну роботу над вирішенням якоїсь проблеми з об’єднанням індивідуальних знань та навичок. Wikipedia – найбільш яскравий та відомий приклад такої роботи. Також прикладом може слугувати OpenIDEO – краудсорсингова платформа, де люди співпрацюють для розробки спільного внеску в глобальні проблеми.

Список використаних джерел:

1. Blohm, I., Zogaj, S., Bretschneider, U., & Leimeister, J. M. (2018). How to Manage Crowdsourcing Platforms Effectively. – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://cutt.ly/xtnVFKc

2. Офіційний сайт Amazon Mechanical Turk. – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://www.mturk.com/

3. Офіційний сайт Zooniverse. – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://www.zooniverse.org/

4. Офіційний сайт Netflixprize. – [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://www.netflixprize.com/



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
РОЗВИТОК РЕГІОНАЛЬНОЇ ЕКОНОМІКИ В УМОВАХ ДЕЦЕНТРАЛІЗАЦІЇ
27.03.2020 15:04
БОРГОВА СТІЙКІСТЬ ДЕРЖАВИ: НОВІ ПІДХОДИ УПРАВЛІННЯ
27.03.2020 14:59
БІДНІСТЬ ЯК ГЛОБАЛЬНА ПРОБЛЕМА КРАЇНИ ТА СВІТУ
27.03.2020 14:51
СУТНІСТЬ ПОНЯТТЯ "КРЕАТИВНІ ІНДУСТРІЇ"
26.03.2020 11:11
ФЕРМЕРСЬКІ ГОСПОДАРСТВА УКРАЇНИ: ІСТОРІЯ ВИНИКНЕННЯ ТА РОЗВИТКУ
26.03.2020 11:00
УПРАВЛІННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНІСТЮ ПІДПРИЄМСТВ В УМОВАХ ДІДЖИТАЛІЗАЦІЇ
26.03.2020 10:51
СОЦІАЛЬНА ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ ВІТЧИЗНЯНИХ КОМПАНІЙ В УМОВАХ КРИЗИ
25.03.2020 18:06
АНАЛІЗ ТЕНДЕНЦІЙ РОЗВИТКУ МІЖНАРОДНОГО ТУРИЗМУ
02.03.2020 12:25




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.250 сек. / Mysql: 1396 (0.197 сек.)