:: ECONOMY :: АДМІНІСТРУВАННЯ ПДВ: НОВАЦІЇ В ЗАКОНОДАВСТВІ :: ECONOMY :: АДМІНІСТРУВАННЯ ПДВ: НОВАЦІЇ В ЗАКОНОДАВСТВІ
:: ECONOMY :: АДМІНІСТРУВАННЯ ПДВ: НОВАЦІЇ В ЗАКОНОДАВСТВІ
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 29

Термін подання матеріалів

23 квітня 2024

До початку конференції залишилось днів 26



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

АДМІНІСТРУВАННЯ ПДВ: НОВАЦІЇ В ЗАКОНОДАВСТВІ

 
26.02.2015 12:12
Автор: Краснокутська Наталія Станіславівна, доктор економічних наук, Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут»
[Секція 6. Податкова система. Бюджетна система. Правові відносини в економічній системі;]

Одними із найбільш масштабних перетворень, що впливають на умови ведення бізнесу в Україні, у 2015 р. стали чергові зміни податкової системи. На фоні загострення економічних, політичних і суспільних проблем уряд у другій половині 2014 р. ініціював законопроекти, які, декларуючи спрощення податкового навантаження, зумовили низку додаткових проблем для підприємців. У числі таких новацій особливе місце займає адміністрування податку на додану вартість (ПДВ), що визначило актуальність і змістовну спрямованість проведеного дослідження.

Метою впровадження нововведень щодо адміністрування ПДВ визначено мінімізацію впливу людського фактору та запобігання уникненню будь-яких зловживань, у першу чергу, пов’язаних із фіктивними податковими кредитами покупців, зменшення кількості перевірок і збільшення відповідних надходжень до бюджету [1; 2; 3]. Для реалізації цієї мети з 1 лютого 2015 р. введено систему електронного адміністрування ПДВ, яка до 1 липня 2015 р. буде діяти у тестовому режимі, а після цієї дати – на постійній основі. Така система передбачає обов’язковий перехід суб’єктів підприємницької діяльності на електронну звітність і реєстрацію ними в Єдиному реєстрі податкових накладних всіх розрахунків коригування [1]. З точки зору мінімізації впливу людського фактору та запобігання зловживанням, така система електронного адміністрування дійсно унеможливлює реєстрацію податкової накладної постачальником за відсутності у нього коштів на спеціальному електронному ПДВ-рахунку і, відповідно, надання покупцю податкового кредиту. 

Щодо збільшення податкових надходжень до бюджету, то урядові очікування тут є скоріше оптимістичними, ніж такими, що відповідають реаліям. Створення спеціальних ПДВ-рахунків призводить до невиправданого відволікання і часткового втрачання оборотних коштів. Неможливість отримання товарного кредиту фактично скорочує обсяги фінансування (особливо у сфері торгівлі) і замість полегшення умов ведення бізнесу призводить до вимушеного скорочення поточної діяльності за відсутності альтернативних фінансових можливостей. 

Важливою новацією, яка також чинить скоріше негативний ефект, є відсутність можливості переведення коштів із ПДВ-рахунку на поточний рахунок підприємства. Це означає, що за виникнення сум помилково або надмірно нарахованого ПДВ ці кошти на невизначений термін можуть бути заморожені. Механізм відшкодування підтверджених сум ПДВ з боку державної фіскальної служби є, по-перше, непрозорим, а, по-друге, згідно із законодавчими змінами [1] затримки із таким відшкодуванням взагалі тепер не вважаються порушенням податкового законодавства. 

На жаль, список проблем під час адміністрування ПДВ не вичерпується визначеними вище, тому, враховуючи тестовий період роботи нової системи, є сподівання щодо її перегляду і внесення необхідних, дійсно дієвих поліпшень.   




Список використаних джерел:

1. Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи // Закон України №71-19 від 28.12.2014 р. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://zakon2.rada.gov.ua.

2. Ділова спільнота висловлює зауваження до запровадження електронного адміністрування ПДВ [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://uspp.ua.

3. Котенко В. ПДВ: нові правила / В. Котенко, Х. Інтріаго, І. Чуфаров // Податково-юридичний вісник EY [Електронний ресурс]. – 28 серпня 2014 р. − Режим доступу: http://www.eba.com.ua.



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
СУЧАСНИЙ СТАН ОПОДАТКУВАННЯ ПІДАКЦИЗНИХ ТОВАРІВ
23.01.2015 22:44
ПОДАТОК НА НЕРУХОМІСТЬ: ПРОБЛЕМИ ВПРОВАДЖЕННЯ
18.02.2015 17:52




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.165 сек. / Mysql: 1367 (0.127 сек.)