:: ECONOMY :: ОСОБЛИВОСТІ ТА СТРУКТУРА БОРГОВОГО МЕХАНІЗМУ ДЕРЖАВИ :: ECONOMY :: ОСОБЛИВОСТІ ТА СТРУКТУРА БОРГОВОГО МЕХАНІЗМУ ДЕРЖАВИ
:: ECONOMY :: ОСОБЛИВОСТІ ТА СТРУКТУРА БОРГОВОГО МЕХАНІЗМУ ДЕРЖАВИ
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 29

Термін подання матеріалів

23 квітня 2024

До початку конференції залишилось днів 27



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

ОСОБЛИВОСТІ ТА СТРУКТУРА БОРГОВОГО МЕХАНІЗМУ ДЕРЖАВИ

 
16.02.2012 22:27
Автор: Вовк Марта Миронівна, аспірант Львівського національного університету імені Івана Франка
[Секція 5. Банківська справа. Фінанси, грошовий обіг та кредит;]
Важливими складовими фінансів на макрорівні є державний кредит і державний борг, які за ефективного функціонування ринкових відносин створюють сприятливі передумови для інвестиційно-інноваційного розвитку у державі. Тому, з метою вивчення впливу боргової сфери на економічну систему варто розглянути борговий механізм держави та його складові, від ефективності організації яких і налагодженого взаємозв’язку між якими залежить стабілізація боргових фінансів.
Вважаємо, що борговий механізм - це сукупність фінансових методів, норм вітчизняного фінансового законодавства, боргової політики та боргової стратегії, за допомогою яких відбувається організація сфери боргових зобов’язань держави і управління нею. Борговий механізм як фінансова категорія та економічне явище є важливим елементом фінансової системи країни на макрорівні, оскільки за допомогою своїх складових має можливість істотно впливати на державні фінанси, визначаючи та регулюючи обсяги запозичень держави, її боргоспроможність, а, отже, і боргове навантаження на національну економіку. У структурі боргового механізму, на нашу думку, доцільно виділити такі елементи: державний борг, законодавче забезпечення, боргова політика, борговий менеджмент, боргова стратегія, боргова безпека.
Державний борг визначаємо як грошову суму зобов’язань центральних і місцевих органів влади, що виникли у процесі функціонування бюджетних та позабюджетних фондів держави. Станом на 31.12.2011 р. загальна сума державного і гарантованого державою боргу становить 473,12 млрд. грн. (або 59,22 млрд. дол. США), що у відношенні до ВВП становить 36% (у порівнянні з 2010 р. ця частка зменшилася на 3,5%).
Варто зауважити, що законодавче забезпечення, яке сьогодні регулює вітчизняні боргові фінанси, потребує суттєвого доопрацювання, зокрема у частині прийняття закону “Про державний борг”, а також законодавчого визначення та тлумачення таких понять, як боргова стратегія, стратегічне управління державним боргом тощо. Доцільно зазначити, що боргова політика включає в себе систему послідовних кроків держави щодо встановлення правової бази управління державним боргом, комплекс заходів органів державної влади у сфері регулювання боргового портфелю та налагоджену діяльність професійної боргової служби, на яку б покладалися функції боргового ризик-менеджменту. На наш погляд, борговий менеджмент – це сукупність цілеспрямованих заходів уповноважених органів влади, орієнтованих на раціональне формування, ефективне використання і своєчасне погашення боргових зобов’язань центральних та місцевих органів влади з обов’язковим урахуванням довготривалих орієнтирів і перспектив розвитку економічної системи держави. Безперечно, усі складові елементи боргового механізму повинні узгоджуватися із борговою стратегією держави, під якою варто розуміти сукупність довгострокових цілей і пріоритетів розвитку, а також науково обґрунтованих прогнозів щодо визначення боргового навантаження та боргової спроможності у державі. Необхідно також наголосити на тому, що до структури боргового механізму держави ми відносимо і боргову безпеку, яку розглядаємо як дотримання допустимого рівня та оптимального співвідношення внутрішніх і зовнішніх запозичень держави з урахуванням платежів за їхнім обслуговуванням, що забезпечує належний рівень платоспроможності держави.
Отже, структурні елементи боргового механізму держави є важливими економічними явищами, які у вітчизняній фінансовій практиці повинні відігравати суттєву роль у реформуванні і розбудові національної економіки України. Як свідчить зарубіжний досвід, саме боргові фінанси у сучасних умовах значною мірою визначають розвиток економічних систем та їхня збалансованість мінімізує виникнення кризових явищ як на національному, так і на міжнародному рівнях.


Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
ФІНАНСУВАННЯ РЕСУРСОЗБЕРІГАЮЧИХ ЗАХОДІВ В ДНІПРОПЕТРОВСЬКІЙ ОБЛАСТІ
31.01.2012 16:21
ТЕОРЕТИЧНІ ЗАСАДИ ФІНАНСОВОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЖИТЛОВОГО БУДІВНИЦТВА ТА РЕКОНСТРУКЦІЇ ЖИТЛОВОГО ФОНДУ
31.01.2012 16:11
СТАБІЛІЗАЦІЙНИЙ ФОНД: ДОСВІД РОСІЇ ТА МОЖЛИВОСТІ УКРАЇНИ
16.02.2012 22:36




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.205 сек. / Mysql: 1367 (0.16 сек.)