:: ECONOMY :: СОЦІАЛЬНА ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ ВІТЧИЗНЯНИХ КОМПАНІЙ В УМОВАХ КРИЗИ :: ECONOMY :: СОЦІАЛЬНА ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ ВІТЧИЗНЯНИХ КОМПАНІЙ В УМОВАХ КРИЗИ
:: ECONOMY :: СОЦІАЛЬНА ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ ВІТЧИЗНЯНИХ КОМПАНІЙ В УМОВАХ КРИЗИ
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 29

Термін подання матеріалів

23 квітня 2024

До початку конференції залишилось днів 6



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

СОЦІАЛЬНА ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ ВІТЧИЗНЯНИХ КОМПАНІЙ В УМОВАХ КРИЗИ

 
25.03.2020 18:06
Автор: Ляшук Катерина Петрівна, викладач кафедри маркетингу і менеджменту Хмельницького кооперативного торговельно-економічного інституту
[Секція 1. Економіка та підприємництво;]

На початку січня 2020 р. світову спільноту сколихнула звістка про появу нового вірусу – COVID-19 в китайській провінції Ухань. 30.01.2020 р. на позачерговому засіданні Всесвітньої організації охорони здоров’я було визнано спалах нової інфекції надзвичайною ситуацією світового масштабу, а 11 березня 2020 р. голова ВООЗ Тедрос Адхан Гебреєсус офіційно заявив про визнання спалаху коронавірусу COVID-19 пандемією загальносвітового масштабу – зафіксовано 121 545 випадків зараження, 4373 смертей 1.

Поширення хвороби у світовому масштабі призвело до суттєвих економічних наслідків – світова економіка зазнала специфічних трансформаційних змін 2:

- суттєво впали головні індекси провідних фондових бірж світу в Японії, Британії та США (FTSE впав на 34,1%, Dow Jones Industrial Average – на 31,1%, а Nikkei – на 28,7%);

- світовий туристичний бізнес опинився на межі краху (понад 100 країн світу запровадили обмеження на авіаперельоти);

- критично скоротився рівень світового виробництва і експорту товарів;

- спостерігається падіння ціни на нафту (з 75 USD за барель нафти в грудні 2019 р. до 25 USD в березні 2020 р.).

В Україні рішенням уряду від 12.03.2020 р. з метою протидії поширенню коронавірусної інфекції розпочато низку обмежувальних заходів, зокрема поголошенно загальнонаціональний карантин, ухвалено низку рішень про тимчасову заборону в’їзду в Україну іноземних громадян та закриття міжнародного пасажирського сполучення. Закрито заклади торгівлі, крім продуктових магазинів, аптек, автозаправок і банків, припинено міжміське й міжобласне автомобільне, залізничне та авіасполучення 3. Ці обмеження призвели до нестабільності української економіки і зміни вектору соціальної діяльності підприємств. Зазнали трансформаційних процесів практики корпоративної соціальної відповідальності українських компаній. 

В умовах стабільної економічної ситуації найпоширенішими практиками, які здійснювали українські компанії були направлені на вдосконалення трудових відносин (підвищення заробітної плани, преміювання, підвищення кваліфікації); відносини зі споживачами (підтримка якості продукції та послуг, правдива реклама, інформація, лояльність до споживача, чесна цінова політика тощо); розвиток і підтримка регіонів (благоустрій територій, благодійність); антикорупційні практики; екологічні практики (енергозберігаючі технології, утилізація відходів) 4.

В умовах нестабільної економічної ситуації українські компанії, які не припинили свою основну діяльність, по різному проявляють рівень соціальної відповідальності – одні демонструють підтримку і лояльність до споживачів і місцевого населення і громад, а інші – прагнення до максимізації власних прибутків.

Так, наприклад, в рамках соціальної ініціативи, спрямованої на подолання епідемії коронавірусу в Україні, національна мережа супермаркетів «Епіцентр» 1% від оберту власних коштів віддає на закупівлю медичного обладнання та засобів захисту. Лікарням великих міст компанія передала 100 апаратів штучної вентиляції легень, Хмельницькому обласному лабораторному центру передано обладнання для точного і швидкого діагностування коронавірусу ампліфікатор Real-time CFX-96 Touch, планується забезпечення потреби області пульсоксиметрами, моніторами, інфузійними насосами, кисневими концентраторами, рентген-апаратами та захисними костюмами. Засновниками компанії створено оперативний штаб для постійного контакту з місцевими регіонами та їх підтримки 5.

Українська логістична компанія «Нова пошта» виділила 25 млн. гривень на закупівлю найнеобхіднішого обладнання і додаткові матеріали для лікарень. 

Провідний оператор мобільного зв’язку Київстар, звільнив абонентів від оплати дзвінків на державні номери, де можна дізнатися інформацію про коронавірус, не тарифікується трафік на сайти з актуальною інформацією про COVID-19 6.

Такі практики підвищують ділову репутацію і позитивний імідж компаній, що в подальшому дозволить встановити більш довірливі відносини з власними стейкхолдерами.

Проте, спостерігаються в діяльності окремих компаній протилежні практики – мережа провідних супермаркетів «АТБ», залишаючись практично монополістами на ринку товарів продовольчої групи, через обмежувальні заходи в державі, заявила про підняття цін на товари продовольчої групи та товари першої необхідності 7.

Компанія Міжнародні авіалінії України суттєво підвищила ціни на квитки авіарейсів після оголошення про закриття кордонів 8.

Така політика компаній викликала обурення серед споживачів, що призвело до погіршення іміджевої складової і втрати довіри до них.

Таким чином, зміни економічної ситуації в країні, що виникли на тлі пандемії COVID-19, ставить перед українськими компаніями нові питання і напрями соціальних ініціатив, вимагають від їх керівників та топ-менеджерів відповідальних рішень, що в перспективі стане стійкою конкурентною перевагою компаній, внаслідок підвищення її позитивного іміджу, адже жодна криза не знімає з бізнесу відповідальності перед суспільством.

Список використаних джерел:

1. Укрінформ. URL: https://www.ukrinform.ua/rubric-world/2894208-vooz-ogolosila-pandemiu-novogo-koronavirusu.html. Дата звернення 21.03.2020 р.

2. Коронавірус в цифрах: як змінилася світова економіка. URL: https://www.bbc.com/ukrainian/features-51994936. Дата звернення 21.03.2020р.

3. Укрінформ. URL: https://www.ukrinform.ua/rubric-society/2895549-v-ukraini-tritiznevij-karantin-cerez-koronavirus.html. Дата звернення 21.03.2020 р.

4. Розвиток КСВ в Україні: 2010-2018. Укладачі: Зінченко А., Саприкіна М., - К.: Видавництво «Юстон», 2017. – 52 с.

5. Інформаційний простір сталого розвитку. URL: https://responsiblefuture.com.ua. Дата звернення 21.03.2020 р.

6. Київстар. URL: https://kyivstar.ua/uk/covid2019. Дата звернення 23.03.2020 р.

7. Економічна правда. URL: https://www.epravda.com.ua/news/2020/03/23/658399/. Дата звернення 23.03.2020 р.

8. РБК-Україна. URL: https://www.rbc.ua/ukr/news/mau-rezko-podnyala-tseny-bilety-sutki-zakrytiya-1584217139.html. Дата звернення 23.03.2020 р.



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
РОЗВИТОК РЕГІОНАЛЬНОЇ ЕКОНОМІКИ В УМОВАХ ДЕЦЕНТРАЛІЗАЦІЇ
27.03.2020 15:04
БОРГОВА СТІЙКІСТЬ ДЕРЖАВИ: НОВІ ПІДХОДИ УПРАВЛІННЯ
27.03.2020 14:59
БІДНІСТЬ ЯК ГЛОБАЛЬНА ПРОБЛЕМА КРАЇНИ ТА СВІТУ
27.03.2020 14:51
ТИПИ КРАУДСОРСИНГУ: АНАЛІЗ ЗАКОРДОННОГО ДОСВІДУ
27.03.2020 14:23
СУТНІСТЬ ПОНЯТТЯ "КРЕАТИВНІ ІНДУСТРІЇ"
26.03.2020 11:11
ФЕРМЕРСЬКІ ГОСПОДАРСТВА УКРАЇНИ: ІСТОРІЯ ВИНИКНЕННЯ ТА РОЗВИТКУ
26.03.2020 11:00
УПРАВЛІННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНІСТЮ ПІДПРИЄМСТВ В УМОВАХ ДІДЖИТАЛІЗАЦІЇ
26.03.2020 10:51
АНАЛІЗ ТЕНДЕНЦІЙ РОЗВИТКУ МІЖНАРОДНОГО ТУРИЗМУ
02.03.2020 12:25




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.258 сек. / Mysql: 1396 (0.215 сек.)