:: ECONOMY :: ПЕРСПЕКТИВИ РОЗВИТКУ МІЖНАРОДНИХ МОРСЬКИХ КОНТЕЙНЕРНИХ ПЕРЕВЕЗЕНЬ (НА ПРИКЛАДІ МОРСЬКОГО ТОРГОВЕЛЬНОГО ПОРТУ «ЧОРНОМОРСЬК») :: ECONOMY :: ПЕРСПЕКТИВИ РОЗВИТКУ МІЖНАРОДНИХ МОРСЬКИХ КОНТЕЙНЕРНИХ ПЕРЕВЕЗЕНЬ (НА ПРИКЛАДІ МОРСЬКОГО ТОРГОВЕЛЬНОГО ПОРТУ «ЧОРНОМОРСЬК»)
:: ECONOMY :: ПЕРСПЕКТИВИ РОЗВИТКУ МІЖНАРОДНИХ МОРСЬКИХ КОНТЕЙНЕРНИХ ПЕРЕВЕЗЕНЬ (НА ПРИКЛАДІ МОРСЬКОГО ТОРГОВЕЛЬНОГО ПОРТУ «ЧОРНОМОРСЬК»)
 
UA  RU  EN
         

Світ наукових досліджень. Випуск 29

Термін подання матеріалів

23 квітня 2024

До початку конференції залишилось днів 5



  Головна
Нові вимоги до публікацій результатів кандидатських та докторських дисертацій
Редакційна колегія. ГО «Наукова спільнота»
Договір про співробітництво з Wyzsza Szkola Zarzadzania i Administracji w Opolu
Календар конференцій
Архів
  Наукові конференції
 
 Лінки
 Форум
Наукові конференції
Наукова спільнота - інтернет конференції
Світ наукових досліджень www.economy-confer.com.ua

 Голосування 
З яких джерел Ви дізнались про нашу конференцію:

соціальні мережі;
інформування електронною поштою;
пошукові інтернет-системи (Google, Yahoo, Meta, Yandex);
інтернет-каталоги конференцій (science-community.org, konferencii.ru, vsenauki.ru, інші);
наукові підрозділи ВУЗів;
порекомендували знайомі.
з СМС повідомлення на мобільний телефон.


Результати голосувань Докладніше

 Наша кнопка
www.economy-confer.com.ua - Економічні наукові інтернет-конференції

 Лічильники
Українська рейтингова система

ПЕРСПЕКТИВИ РОЗВИТКУ МІЖНАРОДНИХ МОРСЬКИХ КОНТЕЙНЕРНИХ ПЕРЕВЕЗЕНЬ (НА ПРИКЛАДІ МОРСЬКОГО ТОРГОВЕЛЬНОГО ПОРТУ «ЧОРНОМОРСЬК»)

 
24.10.2017 21:13
Автор: Казак Марина Костянтинівна, магістр, Одеський Національний Економічний Університет
[Секція 8. Світова економіка та міжнародні відносини;]

Контейнерні перевезення – один з найважливіших резервів підвищення продуктивності та зниження собівартості перевезення вантажів. Перевагами контейнерних перевезень є зниження витрат на тару та упаковку, підвищення продуктивності та покращення умов праці, прискорення доставки вантажів та підвищення якості перевізного процесу. [3, с. 103]

Не дивлячись на те, що Чорноморський регіон є лише малою частиною світового ринку контейнерних перевезень, внесок в його роботу українських контейнерних терміналів важко переоцінити. Так у 2016 році Україна залишилася однією з провідних країн Чорноморського басейну за контейнерообігом – 24,6% від загального контейнерообігу країн Чорноморського регіону [4]. Також значну частку в контейнерний обіг України вносить Морський торговельний порт «Чорноморськ».

Морський торговельний порт «Чорноморськ» - сучасний міжнародний високомеханізований універсальний транспортний вузол, що спеціалізується на перевантаженні генеральних, наливних, насипних і навалювальних вантажів. Порт займає ключове положення на стику головних транспортних шляхів між Європою і Азією, Північчю і Півднем, Центральною і Східною Європою, промислово розвиненими районами України, Росії, Казахстану та морськими комунікаціями, що ведуть через Середземне море в Атлантику та Індійський океан. Через порт здійснюються міжнародні зв'язки України майже зі 100 країнами світу. [7]

Обсяги перевантаження контейнерів суттєво зменшились з 540 тис. ТЕU у 2010р. до 196 тис. TEU у 2016 році. Протягом останніх років застаріла адміністративна система управління підприємством призвела до: зменшення обсягів вантажів, що переробляються силами та засобами порту; відсутності сучасних проектів реконструкції та нового будівництва портових виробничих потужностей; програм залучення новітніх технологій, придбання ефективного обладнання. [6]

Протягом 2014-2016 років обсяги перевезень контейнерів як по всьому світу, так і в Чорноморському регіоні зростали дуже повільно через рецесію європейської економіки, викликаний цим спад попиту на споживчі товари, сировину. Зменшення обсягів переробки контейнерних вантажів в Чорноморському регіоні значним чином торкнулося і України. Додатковим фактором, що викликав спад перевезень в Україні та Російській Федерації стала війна на Донбасі та європейські санкції проти РФ. Військові дії на сході України дестабілізують економічну ситуацію та призводять до переорієнтації вантажопотоків на альтернативні чорноморські порти – до Румунії та Російської Федерації. Не додає оптимізму і тарифна політика українських морських портів – кількість портових зборів є рекордною для всього світу – 13, в той час як у більшості країн їх кількість не перевищує 8. Звертає на себе увагу і розмір цих зборів – вони перевищують середньосвітові у 2,3 рази. [3, с. 101]

Зменшення обсягів переробки контейнерів пояснюється також девальвацією національної валюти та зменшенням купівельної спроможності населення, що значно зменшило обсяги імпорту [5]. Таким чином,  дані фактори світової та європейської кон’юнктури негативно вплинули і на обсяг контейнерних перевезень у Морського торговельного порту «Чорноморськ».

Висновки. Проведений аналіз перспектив розвитку міжнародних морських контейнерних перевезень дозволяє дійти висновку, що: сучасні універсальні контейнери є дуже зручними засобом для перевезення усіх видів вантажів; перевагами контейнерних перевезень є низька собівартість, оперативність та своєчасність доставки вантажів; Україна є однією з провідних країн Чорноморського басейну за контейнерообігом; обсяги контейнерного вантажообігу порту за останні п’ять років зменшились до 196 тис. TEU на рік; причинами зменшення контейнерного вантажообігу в Україні стали: рецесія європейської економіки, війна на Донбасі, анексія АР; девальвація національної валюти та зменшенням купівельної спроможності населення; не ефективна тарифна політика українських морських портів; низький рівень конкурентоспроможності портів України на світовому ринку[6]. 

Перспективами подальших досліджень є розробка напрямків збереження існуючих та відновлення втрачених позиції України на ринку контейнерних перевезень, шляхом: удосконалення нормативно-правової бази в частині тарифної політики, залучення інвестицій в галузь для приведення інфраструктури портів у відповідність із сучасними вимогами, впровадженням сучасних логістичних методів та всебічної інформаційної підтримки відправника в режимі реального часу. Головними питаннями, що потребує вирішення вже зараз, для приведення виробничих потужностей порту у відповідність з потребами світового ринку морських перевезень, є збільшення глибин на підхідному каналі та біля причалів порту у відповідності до вантажопідйомності та розміру сучасних суден.

Список використаних джерел:

1. Ільченко С.В. Конкурентоспроможність та сталий розвиток морегосподарського комплексу України: наук. моногр. / С.В. Ільченко, Т.Г. Камчатная, Ін-т пробл. ринку та екон. дослідж. - НАН України, 2014. - 427 c. 

2. Нікулін С.Г. Світові тенденції розвитку морських портів / С.Г. Нікулін // Економіка: реалії часу. – 2015. – № 4 (20). – С. 148-154.

3. Окороков А. М.  Аналіз перспектив розвитку ринку контейнерних перевезень в Україні / А. М. Окороков  – Вип. 10. – 2015. – С. 98-104.

4. В мире простаивает все больше контейнеровозов различной вместимости [Электронный ресурс] – Режим доступу: http://ati.su/Media/News.aspx? HeadingID=13&ID=68162.

5. Объемы перевалки контейнеров уменьшились [Электронный ресурс] – Режим доступу: http://portsukraine.com/node/4182.

6. Українські державні підприємства: Можливості приватизації Липень 2015. [Електронний ресурс]. – Режим доступу:  http://reforms.in.ua/sites/default/files/upload/docs/ukr_ukraine_privatization_opportunities.pdf.

7. Офіційний сайт Морського торговельного порту «Чорноморськ». [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.ilport.com.ua.



Creative Commons Attribution Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License

допомогаЗнайшли помилку? Виділіть помилковий текст мишкою і натисніть Ctrl + Enter


 Інші наукові праці даної секції
СВІТОВА ЕКОНОМІКА: МІСЦЕ І ПРОБЛЕМИ КРАЇН, ЩО РОЗВИВАЮТЬСЯ
29.10.2017 18:42
УКРАЇНА НА СВІТОВОМУ РИНКУ ІНЖИНІРИНГОВИХ ПОСЛУГ
29.10.2017 18:25
ЗНАЧЕННЯ І РОЛЬ ТЕНДЕРІВ НА МІЖНАРОДНОМУ РИНКУ ІНЖИНІРИНГОВИХ ПОСЛУГ
27.10.2017 17:49
ПРОБЛЕМИ ЗАСТОСУВАННЯ СТРАТЕГІЙ ВИХОДУ НА ЗОВНІШНІЙ РИНОК МАЛИМИ ТА СЕРЕДНІМИ ПІДПРИЄМСТВАМИ
26.10.2017 22:38
СТАНОВЛЕННЯ І РОЗВИТОК МЕДИЧНОГО ТУРИЗМУ В УКРАЇНІ В КОНТЕКСТІ СВІТОВОГО ЕКОНОМІЧНОГО ПРОСТОРУ
26.10.2017 21:58
ОСОБЛИВОСТІ РОЗВИТКУ ЗОВНІШНЬОЇ ТОРГІВЛІ ПОСЛУГАМИ В ОДЕСЬКОМУ РЕГІОНІ
20.10.2017 19:17
ОСОБЕННОСТИ ОСУЩЕСТВЛЕНИЯ МЕЖДУНАРОДНОЙ ТРАНСПОРТНО-ЛОГИСТИЧЕСКОЙ ДЕЯТЕЛЬНОСТИ: ОСНОВНЫЕ ФАКТОРЫ ВЛИЯНИЯ
20.10.2017 19:06




© 2010-2024 Всі права застережені При використанні матеріалів сайту посилання на www.economy-confer.com.ua обов’язкове!
Час: 0.342 сек. / Mysql: 1396 (0.274 сек.)